Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2019 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Gentlemen, dank voor jullie feedback! Ik lees exact datgene waar ik zelf over twijfelde en dus verbetering in moet zoeken.

Dat van die relatief schone loop is overigens heel bewust geweest. Ik heb jaren terug ergens in een museum gelezen dat de Duitsers hele "schone" en daarmee krachtige kruit hadden - mede verantwoordelijk voor het succes van de Duitse kanonnen. Bij een bijna volledige verbranding van het kruit blijven er weinig roetsporen over. Ik heb dit tegen wartime foto's van oa King Tigers en Panthers getoetst. Allemaal zo schoon als een net gewassen baby. Schijnt ook dat de Duitsers het kanon het beste onderhielden - een schone schietijzer is een nauwkeurige schietijzer.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Nou, waar het me vooral om gaat is dat je op de mondingsrem geen wash en/of highlighting lijkt te hebben toegepast, terwijl je dat op de rest van je tank vrij zwaar doet. Daardoor lijkt de mondingsrem niet bij de rest van het model te passen, alsof je wat vergeten bent.

Maar het is maar een detail hoor. Het valt mij gewoon op als ik je naar je mooie model kijk.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Aha, duidelijk Huib, dank je wel! Wash en filter zit er wel op, maar heel mager. Volgende keer moet ik het wat dikker aanzetten dus om dat iets explicieter te maken.

Gents, allen dank voor jullie geduld en feedback! Wordt erg gewaardeerd!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 17:35 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hele nette kat geworden! Ik vind de subtiele verwering bij de spatborden en het kleurverschil bij de snijranden van de pantserplaten mooie details!
Zelf heb ik de late en/of geplande uitvoering van Takom liggen (waarbij je evt een 10,5cm kanon kan gebruiken).

Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi hoor.

Kan me wel vinden met de opmerking van Huib maar vind je verwering eigenlijk ook wel goed.
Misschien iets minder de chipping en de beschadigingen maar de uiteindelijke afwerking vind ikzelf mooi.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Thanks all! Alle punten van kritiek zal ik in mijn volgende AFV bouw proberen te verbeteren. Is wel geinig om te lezen dat de meeste feedback over punten ging waar ik zelf ook minder tevreden mee was. :brouw:

Ik heb gisteren het model weggebracht naar Koedijk (Modelbouw Company). Daar staat ie mooi in een vitrine.

Voor nu ga ik terug naar mijn 1/48 vliegtuigen hok. Ik heb nog een aantal projecten daar liggen. :D

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het is een erg mooie KT geworden, ondanks de egale kleur zit er toch veel variatie in de verf. Aan de chipping stoor ik me zelf opzich niet echt, maar het klopt wel dat het voor een prototype aan de hevige kant is. Ik vind het ondergrondje wel iets aan de kleine kant, de tank valt er als het ware een beetje vanaf. Als het ondergrondje iets meer rechthoekig was geweest, paste het model er wat mooier op in mijn ogen. Bij de frontplaat van de tank lijkt het ook alsof er olieverf/wash niet helemaal lekker is opgedroogd; het lijkt niet helemaal goed uitgestreken, waardoor die donkere rand is ontstaan. Je zou kunnen proberen of je met een vochtige kwast met terpentine het nog iets kan vervagen, maar waarschijnlijk is het al te droog. De rest van de washes zijn overigens erg goed gelukt, vooral bij de randen van de pantserplaten en de spatborden. En natuurlijk het figuur; voor een eerste keer is hij echt erg goed gelukt.
Ik ben benieuwd naar de volgende :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik vind de chipping eigenlijk wel mooi zo. Prima Tijger. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement