Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2019 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Wat mij betreft wel, maar Ingmar is de baas. Heb je toevallig een nieuw kroonduifje van lift here te pakken?

Als het betekend dat er geen S-58 komt moet ik helaas nee zeggen, dan was het echt een opzichzelf staande maatsachappij :lol:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2019 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Schrijf mij ook maar in met een Boeing 737-800, na het doornemen van alle 7 pagina's zag ik dat ik niet de enige ben, Bas heeft ook al wat plannen in deze richting. We moeten maar even de registraties afstemmen :mrgreen: .

De 737 was voor mij de enige geschikte kandidaat aangezien ik in het dagelijks leven nauw met de CFM56-7B verbonden ben. Verder bouw ik praktisch alleen vliegend militair in 1/72 dus ik kan wel een steuntje in de rug gebruiken. Vandaag in Aalsmeerderbrug de kit opgehaald, maar ik zit wel met de vraag welke decals de beste zijn. Zowel Draw Decal als Two Six hebben de new livery in het assortiment waarbij Two Six op voorraad is in Aalsmeer. Welke van de 2 raden jullie me aan? Overigens, die leuke raamdecals met passagiers erachter, van wie zijn die? Passen die ook op een 737?

Verder nog wel wat vragen maar die komen wel als er een topic is. Voorlopig wil ik in ieder geval de decals in huis hebben.

De kit heb ik al :wink:

photo 481871

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2019 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
ph-adk schreef:
Wat mij betreft wel, maar Ingmar is de baas. Heb je toevallig een nieuw kroonduifje van lift here te pakken?

Als het betekend dat er geen S-58 komt moet ik helaas nee zeggen, dan was het echt een opzichzelf staande maatsachappij :lol:


Nee, het is puur voor onze duidelijkheid.

Ik heb wel nog een oude Airfix 1:72 DHC-2 Beaver liggen om een Kroonduif van te maken. Van de week haal ik een Valom 1:72 Scottish Aviation Twin Pioneer en wat andere dingen (o.a. voor het afbouwen van de 1:48 Mustang) bij de LVH.

Ik hou me bij wat ik heb opgegeven, maar mocht ik die modellen af hebben, en we hebben nog tijd zou ik altijd nog een kleine DHC-2 Beaver of Fokker C.II kunnen bouwen voor deze BB.

@ Shake
Two Six Decals of Draw Decals, beide opties zijn goed. Als je het aandurft om direct bij Draw Decals te bestellen kun je daarvoor gaan, anders zou ik zeggen haal de Two Six decals die ze bij de LVH hebben.


photo 481875 facebook


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op di 06 aug, 2019 22:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2019 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
En een setje aftermarket CFM's http://www.brazmodels.com/boeing.html

Leuk dat je mee doet shake. :brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: wo 07 aug, 2019 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Heren, dank voor het welkom en de tips :brouw: .

@ Scale72Modelking1984, bestellen bij Draw Decals vindt ik niet zo'n uitdaging, maar met de verzendkosten van $14,00 en de decals van $12.00 ben ik voor de decals al meer kwijt dan voor de kit. Dan toch maar voor Two Six gaan vermoed ik.

@ ph-adk, Voor zover ik het begrijp zijn de motoren en de winglets van de Revell kit een probleem, Zvezda zou dit allemaal correct hebben uitgevoerd. Als het niet nodig is ga ik geen extra aftermarket aanschaffen. (proud to be Dutch :mrgreen: .)

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bas_ schreef:
k heb nog nooit een BB gedaan, maar ik wil ook wel meedoen! Ik zit namelijk al een tijdje aan te hikken tegen dit project: een KLM 737 duo build; 737-700 en -800 in nieuwe livery, beide van Zvezda. Oorspronkelijk wilde ik 2x de -800 kopen en eentje verbouwen, maar Zvezda heeft voor september een -700 release aangekondigd dus daar wacht ik even op.

Voor wat betreft de decals: Draw decals heeft de -800 in 2014 livery. Toevallig heb ik gisteren Greg een mailtje gestuurd of hij de -700 ook op korte termijn gaat vrijgeven, en dat is inderdaad het geval :)

Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig, dus ik zou ook graag deel willen nemen :). Ik heb nog niets in huis, maar dat komt als het goed is binnenkort :)

- Bas


Hi Bas,

De -700 kit is al beschikbaar, zie hieronder;

photo 481918

Is het trouwens een idee om de aankoop bij Draw Decal te bundelen? Zo worden de verzendkosten een stuk aangenamer. Laat maar even per PB weten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2019 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Shake schreef:
De -700 kit is al beschikbaar


Ja daar kwam ik ook achter! Vrijdag bij LHS besteld, gisteren opgehaald:

Afbeelding

Shake schreef:
Is het trouwens een idee om de aankoop bij Draw Decal te bundelen? Zo worden de verzendkosten een stuk aangenamer. Laat maar even per PB weten.


Is wat mij betreft helemaal prima, ik moet alleen nog wel wachten tot de -700 set uit is dus daar zou je dan ook op moeten wachten. Als dat voor jou geen probleem is, laten we het dan zo doen.

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2019 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Goed bezig! :brouw:
Bas_ schreef:
Is wat mij betreft helemaal prima, ik moet alleen nog wel wachten tot de -700 set uit is dus daar zou je dan ook op moeten wachten. Als dat voor jou geen probleem is, laten we het dan zo doen.

- Bas

Wachten op de -700 set lijkt me geen probleem, mailt Greg je als hij de decals heeft, of is het een kwestie van de website in de gaten houden?

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2019 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Is het niet een leuk idee om deze BB van 7 oktober 2019 tot 13 september 2021 te laten lopen?

Als ik het goed heb gerekend is deze tijdspanne 100 weken. :brouw:


hobbyplakker schreef:
De doos is binnen :brouw: Gelijk maar even een blikje in de doos geworpen en het ziet er netjes uit.

photo 481489

Nu maar wachten op het startschot.

Als je van plan bent om een pre-war DC-3 te maken, heb je een prijzige kit gekozen. Je zal in het geval van een pre-war DC-3 e.e.a aan moeten passen. Ik ben ook nog steeds met mijn pre-war DC-3 bezig


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 100 jaar KLM
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Ik had je verslag al gelezen. Aan zulke verbouwingen ga ik me niet wagen en voor mij persoonlijk hoeft het vliegtuig er ook niet 100% correct uit te zien. Ik ga wel proberen om de deur aan de rechterkant uit te snijden of in ieder geval duidelijk te maken dat er een deur zit. Aan de andere kant de deuren wegwerken is denk ik voor mij nog wel te doen. En zo zijn er nog wel één of twee dingetjes die voor mij te doen zijn. Ik ga in ieder geval mijn best doen om er iets moois van te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement