Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 jul, 2019 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ah, ok. Mooie duo brouw. Zo'n middenmotor kan ik wel waarderen. Naar mijn idee is de balans daar van beter dan bij de motor in de neus.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jul, 2019 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Dat wordt een leuk setje zo. Is het niet een beetje saai om alles twee keer te doen?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jul, 2019 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Klaasdebouwer schreef:
Oh. Het is toegestaan om te reageren op mijn posts :lol:


Gelukkig maar. :lol:
Je hebt voor dit kitje wel heel erg veel plamuur nodig. Is de pasvorm zo beroerd?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jul, 2019 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt heren :)

@Aorntman Ik denk ook dat ze de motor precies om die reden middenin hebben gebouwd. Ingenieus vliegtuig. :brouw:

@Huib2 Daar was ik zelf ook wel een beetje bang voor maar het maakt eigenlijk niet uit. Het is net zoiets als rakketjes maken, wordt een beetje serieproductie :lol:

@Ferry De pasvorm is bijna overal prima maar die vleugels aan de romp, daar zit een halve mm tussen. Ik wilde het eerst met een strook plastic vullen maar besloot toen toch om het gewoon dicht te smeren en dat heeft gelukkig gewerkt. Elke kit heeft zo zijn verrassingen. :lol:

Even de werkzaamheden van het weekend verder samenvatten. Onderstel, deuren en canopy. Ik heb de schokdemper in chrome gespoten. Daarna pas de schaar er tegenaan en dan groen spuiten. En, natuurlijk trek je dan bij het verwijderen van de tape een stukje chroom mee. Had dat een dag laten drogen maar ach. Tip ik wel weer bij.
De deuren krijgen ook een stuk PE aan de binnenkant. Daar komt dan nog wat meer tegenaan. Voor de deuren hebben ze voor binnen en buiten maskers meegeleverd. Ik zie dat liefst voor al het glaswerk. Voor de rest van de canopy is het er alleen voor de buitenkant dus dat was weer klassiek tape snijden. Het resultaat is prima.

Oh, en de romp heeft nog wat PE gekregen aan de buitenkant. Ziet er wat vreemd uit maar de referenties bevestigen deze verstevigingen.

Onderstel
photo 480935
photo 480939
Chrome
photo 480936
tapen
photo 480938
scharen er tegenaan
photo 480942
photo 480943
Deurtjes
photo 480940
Canopy
photo 480941
Groen (en een beetje bruin voor de kaartentas)
photo 480945
Zonder tape
photo 480944
En, damn, ook een stukje zonder chrome :lol:
photo 480946

En dat bijzondere stuk PE op de romp.
photo 480937

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat gaat lekker! En het ziet er allemaal mooi verzorgd uit, jammer van die oleo natuurlijk. Ik zit te overwegen om zo'n chroompen te kopen voor die oleo's, want dat spuiten van zulke kleine stukken vind ik ook zo'n gedoe. Iemand daar ervaring mee.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
FokkerFan schreef:
Dat gaat lekker! En het ziet er allemaal mooi verzorgd uit, jammer van die oleo natuurlijk. Ik zit te overwegen om zo'n chroompen te kopen voor die oleo's, want dat spuiten van zulke kleine stukken vind ik ook zo'n gedoe. Iemand daar ervaring mee.


Werkt perfect! Twee manieren om zo'n pen te gebruiken:
1) Chroom direct met de pen aanbrengen;
2) Met een kwast een beetje verf van de penkop afnemen en met de hand schilderen.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt Alex. Dan gaat ie het winkelmandje in :D

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@SpeedAs Moet ik ook eens naar gaan kijken die pen.

Dit was weer een week met allemaal kleine onderdelen. Wielen, wiel poten, kleppen en deuren. Alles in het standaard interior green uit de fabriek. Ik heb alles een lekkere wash gegeven en een beetje gechipt. Niet te moeilijk. Ik ga nog wat met modder zitten gooien later want deze kisten stonden met enige regelmaat op, hoe zal ik het zeggen, niet optimaal gedraineerde veldjes.
Nu rest mij het afplakken waarna ik aan het spuiten kan gaan beginnen. Vooralsnog is dit een leuk projectje.
Ik ben ook begonnen met de figuurtjes. De eerste die ik heb aangepakt is de officier en daar bleek een deel van de pet niet helemaal te zijn mee gevormd. Ik heb dat opgelost door er een klein stukje styreen in te plakken en het geduldig bij te snijden. Ik heb het vastgelijmd met de extra dunne lijm van Tamiya en man wat lijmt dat goed. Ik kon eigenlijk best stevig snijden, het zat echt goed vast. Het resultaat stemt me tevreden :)

Fotokes
dat doet de deur dicht
photo 481238
ander klep en wiel gebeuren
photo 481230
spinners en propellerbladen
photo 481233
photo 481234
Canopy erop.
photo 481231
photo 481229
photo 481232
En tot slot de Russische officier met klep problemen
photo 481235
photo 481236
photo 481237

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zoals beloofd verder met het spuiten. De beide P-39s hebben een iets anders camouflagepatroon. De ene met echte banen in licht bruien en de andere met alleen een stuk van de romp in een andere tint groen. De basis kleur is olive drab. Daarnaast is de onderkant neutral grey en zit er op beide versies op de romp een ronde vlek waar de Amerikaanse roundle is over geschilderd. Meeste is vrije hand spuit werk maar voor de scheiding met de onderkant heb ik wat buddies gebruikt. Ziet er allemaal leuk uit. Straks met de decals erop en wat weathering moet het allemaal nog leuker gaan worden.
Natuurlijk moeten de walkways nog gespoten worden en de witte neus van de ene en rode staart van de ander.

Getaped en klaar voor het spuiten
photo 481333
Preshade
photo 481332
Neutral grey op de onderkant
photo 481334
De rest van de camo kleuren
photo 481335
photo 481336
photo 481337
photo 481338
photo 481339

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jul, 2019 7:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
mooi spuitwerk, en leuk detail die overspoten zone op de romp. Moeten de cocquardes op de vleugels niet een soortgelijke behandeling krijgen op dit toestel?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement