Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2018 7:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Telkens ik een up-date van jouw topics zie open ik dat met ingehouden adem! Nu ja, dit is alweer indrukwekkend en het is nog niet eens afgewerkt... dat beloofd weeral! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: wo 15 mei, 2019 22:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de leuke reacties, al heb ik dit topic wel een tijd opzijgezet om aan de Princeton te kunnen werken. Ik ben nu tot de vaststelling gekomen, dat als ik deze maand geen modellen afwerk, ik niets op de beurs van Putte heb dat er al niet in december stond. Het zou moeten lukken de Crab af te werken tegen 1 juni, wanneer de wedstrijd start. Ik ben al in de weer geweest met wat drybrushen.

photo 476226

photo 476227

photo 476225

photo 476224

Nu de turret en de rechterkant nog en dan kan hij in de wash.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: do 23 mei, 2019 23:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De tank zag er dus eerst als volgt uit:

photo 476706

Dan is er een laag p+ over gelegd om de wash beter te doen vloeien.

photo 476707

Er werd gebruik gemaakt van het filter. Ik weer niet of het zin had met daarna de donkere wash er over.

photo 476708

De gebruikte wash is ook weer de 3-tone NAVO wash van AK.

photo 476709

Nadat deze een beetje weggewassen was, kreeg de tank een nogal onguur uiterlijk.

photo 476710

photo 476711

photo 476712

photo 476713

Er zal ook nog wat stof over moeten, zodat dat ook weer getemperd wordt. Ondertussen heb ik wat zaken afgeprint die ik wil gebruiken om de weg mee te bestrooien.

photo 476704

photo 476705

photo 476725

photo 476727

De twee laatste plaatjes zijn de voor- en achterkant van een pamflet dat toen boven de invasiegebieden uitgeworpen werd. Ik moest het wel zo klein afdrukken, dat de titel nog maar net leesbaar was, want het was maar zo'n 20 centimeter breed. Ik heb het ook wat moeten retoucheren.

photo 476726

photo 476728

Een deel van de pamfletten moeten met voor- en achterkant aaneengekleefd worden om ze om te kunnen plooien. Ik ga proberen ze te vernissen, zodat ze een beetje over de kasseien gedrapeerd kunnen worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2019 23:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Om in het thema van de geleedpotigen te blijven, hier mijn nieuwste aanwinst, een Egyptische bidsprinkhaan (Miomantis pharaonica). Ze zit al wel een aantal dagen ondersteboven tegen het plafond aan en heeft nog maar een prooi gevangen.

photo 476999

De Crab is nu voorzien van tracks die ik al aan de binnenkant met pigment bepoederd heb. Ook de onderkant van de tank is daar goed van voorzien. De ondergrond is bezaaid met pamfletten, die door een bries opgewaaid worden. Sommige hebben daarom een voor- en achterkant. Ik doe ook een nieuwe poging om de bomkrater met Stillwater te vullen. Het vorige was ondoorzichtig opgedroogd.

photo 476995

photo 476996

photo 476997

photo 476998

Vandaag ga ik de buitenzijde van het ondergrondje ontwerpen. Ik kan daarbij mijn foto's van Overloon gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: wo 29 mei, 2019 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 mei, 2008 18:29 pm
Berichten: 42
Ziet er goed uit, ook leuk met die pamfletten op de grond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2019 14:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey Steven,

Heel veel respect voor je brouwverslagen en bouwen.
Zag er eens eentje in 1/72 voorbijkomen en in 1/48, maar 1/35 is wel prima voor de verschillende details die je perfect toepast.
Tof ook van die opwaaiende pamfletten, Mk 35 heeft nog wel wat uitgelaten burgers in hun repertoire.
Let er wel op dat "gelinkte" straatstenen niet persé eruit gaan door de kettingen behalve bij stilstaan, zullen ze kapotslaan en inderdaad werd er dus wel op verharde ondergrond geflaild.
Succes met de bouw, ik denk dat je wel wat slijtagesporen mag tonen door het vele stof inderdaad maar ook gravel dat op en om de tank heenviel en neerdaalde.

Vriendelijke groet, fijne dag(en),

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2019 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Even niet over de Crab want daar hoor je mij niks over zeggen maar (waarschijnlijk wel off-topic)… die bidspinkhaan.. wat heb je daar eigenlijk aan? Ik weet uit ervaring wel dat reptielen en amfibieën op termijn hun verzorger kennen maar een insect? :roll:
Zo had ik vroeger een marmersalamander, die zat altijd onder een stuk veenhout in het terrarium, ik gaf hem steeds eten en een proper badje, mijn ex had hem ooit één keer gezien: toen ik er mee thuiskwam, daarna nooit meer... maar als ik voor de bak stond kwam hij direct tevoorschijn. Niettemin dat ik me afvraag.. kan dat bij een insect ook?? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2019 23:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de reacties! De tank zal er staan in rusttoestand, waarbij de krater alleen als decor dient, om niet uitsluitend een stuk kasseibaan zonder meer te tonen. Er zijn nog wat andere accenten toegevoegd en ik heb de ondergrond ondertussen voorzien van de fotoserie uit Overloon die je aan het begin van dit topic terugvindt. Hiervan zal ik morgen foto's plaatsen, als de tank afgewerkt is met o.a. een stoffilter. Ze is ingeschreven op BSMC in de themawedstrijd "rust & dust". Ik heb ook nog wat stillwater toegevoegd in de put, in de hoop dat dat nu wat mooier uithardt, want het vorige was wit uitgeslagen. Daarom heb ik er wat bruine verf aan toegevoegd. Na een paar uur ziet het er goed uit, maar volgens mij is het nog nat. Da's een spijtige zaak aan dat Stillwater, het vormt inzinkingen tijdens het harden, en hier had ik toch steeds hoogstens een paar druppels gebruikt per laag.

Dit insect is boeiend om naar te kijken. Het houdt alles wat beweegt in het oog door er zijn kop naar te draaien, wat andere insecten niet doen. Ik heb ontdekt dat het een voorkeur heeft voor nachtvlinders, want daar ging het meteen op af toen ik er een in de kooi zette. Hoe dichter het naderde, hoe trager de beweging werd, tot de mot binnen het bereik van de vangarmen kwam en zijn lot bezegeld was. Ik vrees dat het dier nog maar een paar maanden te leven heeft, maar het zou wel een eiercocon kunnen maken en dan komen er na een tijd een honderdtal jongen van uit. Dat belooft ook weer een fraai zicht te worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2019 21:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Sherman Crab is eergisteren afgewerkt om daarna meteen het wedstrijdgewoel in te duiken. Vandaag bleek ze naast de prijzen te pakken, waarbij het argument dat ik vooral hoor, de eentonige beschildering is. Die kritiek kreeg ik vandaag ook van de ontwerper van de Resicast-kit. Ik heb aan de voorzijde een stoffilter gespoten waardoor alles daar naar Flat Earth verschoven is, blijkbaar wordt er dan nog iets extra's verwacht. De base kreeg ik niet helemaal glad vernist maar ik denk niet dat dat iemand opgevallen is. Ik heb op de tank ook geen tools vastgemaakt omdat die op foto's van Crabs ook niet te zien waren. Er waren tanks in de wedstrijd die helemaal vol attributen gehangen waren, vermoedelijk kan je daar ook niet tegenop met een uitgekleed exemplaar. Ik toon nu de eindfoto's en hoe hij momenteel in de vitrine staat.

photo 477363

photo 477362

photo 477365

photo 477366

photo 477367

photo 477368

photo 477369

photo 477370

photo 477371

photo 477372

photo 477374

photo 477375

photo 477376

photo 477377

photo 477378

Ik heb nog een paar wijzigingen aangebracht vrijdag, namelijk op alle kettingen van de rotor de pinnetjes in Vallejo Gunmetal gezet zoals bij de reservekettingen, ook een paar vergeten onderdelen toegevoegd en alle losse delen vastgemaakt. Voor de rotor heb ik silicone gebruikt, zodat die een beetje elastisch vastzit in de arm en er niet uit kan losbreken onder zijn gewicht. De tank is met 8 pinnen, doorgeboord doorheen de tracks tot in de wielen, vastgezet op de ondergrond. Volgens mij zitten die nergens vast in het hout daaronder, ik heb teveel ruimte gelaten in de opbouw van de baan. Als er niemand de tank naar boven trekt, blijft ze wel zitten. Ik heb de apparatuur om de afstand met de achterligger te meten ingekleurd, ik heb witte bollen gespoten, terwijl ik kan zien dat de bovenste twee bollen een andere kleur zouden moeten zijn. Alleen kan je niet meer zien welke op de zwart-witfoto's. Nu wordt het tijd om weer naar de Famo over te gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2019 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Naar mijn mening heb je een zeer overtuigend geheel neergezet. Misschien wel dichterbij de werkelijkheid dan de volgepakte voertuigen, hoewel je beide wel ziet op foto's van toen. De foto's op de ondergrond en al de pamfletten maken het helemaal af!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement