Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 9:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 11:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Is dat een Opel kapitein?
Wel opvallend dat ze in die tijd ook al elkaar begonnen te kopiëren… deze Opel lijkt wel hard op de Ford Taunus TC2. :)
Of is het omgekeerd? :roll:

photo 459499

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het is een C-Rekord, het 4-cilinder broertje van de Commodore. Een trapje lager qua luxe dan bijvoorbeeld een Kapitän, maar dat is ook een hele andere auto. En ik denk dat het omgekeerd is, die Ford is zo'n 10 jaar jonger dan de Opel. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het einde komt in zicht voor deze; het werk aan het frame van de kanonnen is bijna klaar, en buiten de balustrades rond het kanon zijn alle onderdelen dan klaar.

photo 460653

Het hele spul kan dan in elkaar gezet worden, en op de base gemaakt worden. Voor de base heb ik me laten "inspireren" door een model dat ik op internet tegen kwam;
http://www.panzernet.com/foro4/showthre ... 0-zwilling

Hier is het ondergrondje volgelegd met houten plankjes, iets wat ik zelf erg gaaf vond. Dit is ook een goed alternatief op het betonnen dek dat de ondergrond eigenlijk voor moet stellen. Nog meer grijs bovenop het grauwe kanon zag ik niet echt zitten. Zoals een echte modelbouwer het betaamt bewaar ik altijd een enorme hoop zooi, onder het mom "het kan altijd nog van pas komen". Zo ook een aantal fineerlatten die ik ooit op het werk opgevist heb, en deze heb ik tot latjes gesneden en op maat gemaakt. Deze zitten met secondenlijm vast, en straks wordt er met olieverf wat gespeeld om het nieuwe eraf te krijgen.
photo 460654

photo 460652

Ik laat ook vaker wat figuren vanuit het land van AliExpress deze kant op komen, en bij de base konden ook wel wat figuren komen. Het zijn er 2; een met een verrekijker en zijn collega die de kijker niet nodig vindt. Ik hoop dat ze uiteindelijk wel op de base passen; het kanon neemt toch iets meer plek in beslag dan ik dacht.
photo 460655

Verder is er nog wat munitie toegevoegd. Richting het eind van d'n oorlog werd koper voor de Duitsers steeds schaarser, en werd er vaker gebruik gemaakt van stalen hulzen in plaats van het gebruikelijke koper. Die stalen patronen hadden een grijzige kleur, en aangezien deze 12,8cm Flaks meer richting het eind van de oorlog gebruikt werden, vond ik het wel passen om de stalen hulzen hier ook te gebruiken. De gele kop slaat op een hoog-explosieve granaat; als hij blauw of rood was geweest, was het een brandscherfgranaat geweest. Minpuntje voor Takom; er zitten geen decals voor de hulzen bij de kit, dus heb ik er een paar uit de reservebak gevist.
photo 460656

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 nov, 2018 8:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11834
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je van die insignes in PE of decal? Ik denk dat de figuren de adelaar van de Luftwaffe nodig hebben, die vond ik bij mijn Flak van Tamiya ook op elke figuur. Ze gaan dit kanon wel af maken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 nov, 2018 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Nee, insignes heb ik niet helaas (ik moet die dingen toch eens aan gaan schaffen, ze lijken me toch wel handig). Ik had er zelf nog niet eens bij stilgestaan, maar die Luftwaffe-adelaar moet inderdaad wel op de uniformen van de figuurtjes komen. Ze voegen wel echt wat toe aan het kanon ja, al is het om aan te geven hoe enorm het ding is.

Het platform is nu ook zo goed als klaar, hier heb ik ook een beetje met pigmenten gespeeld. Ook al staat het kanon op een betonnen toren, zand en stof waait overal tussen. In de hoeken heb ik dus wat pigment neergelegd. Verder is er nog wat gechipt, en zijn er op de plekken waar de tandheugel van het kanon zit nog wat olie neergelegd; met open tandwielen gaat zoiets toch druppen lijkt me zo.
Ik ben best tevreden met de uiteindelijke look van het onderdeel, er gebeurt genoeg in de anders toch vrij saaie grijskleur.

photo 460699

photo 460700

photo 460701

photo 460702

photo 460703

photo 460704

Dit is een beetje artistieke vrijheid; ik weet niet of de hefcilinders in het echt ook glanzend metaal waren (het lijkt me van wel, maar zeker weet ik het niet), maar ik heb het toch maar toegevoegd. In plaats van schilderen heb ik de cilinders beplakt met aluminiumfolie dat iets opgepoetst is; echter dan echt metaal krijg je het niet.
photo 460698

Verder heb ik nog wat aan de figuurtjes gedaan; eigenlijk alleen de broek van een van de figuren. Het is nog niet wat het moet zijn, maar het schaduwwerk komt er al iets beter uit.
photo 460697

photo 460696

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ondanks de kerstvakantie is er toch weer weinig gebeurd aan de werkbank. Tussen de feestdagen door heb ik wel nog de Flak in elkaar kunnen krijgen. Het was wel even wat priegelwerk; Vooral de fuse-setters aan de zijkant hebben erg weinig montagepunten. Ze zitten er uiteindelijk wel stevig genoeg op, maar het is even opletten dat ze niet scheef gaan hangen wanneer de lijm aan het drogen is. Het is aan te raden om de kanonnen tot op het einde los te laten van de rest; het is iets lastiger om alles in elkaar te zetten aan het eind, maar het bespaart enorm veel prutswerk met schilderen etc... De relingen en stoeltjes aan de zijkant gaan er ook vrij goed op, maar hier is het ook opletten dat alles recht hangt. Bij de stoelen is het aan te raden om de montagegaten wat groter te boren; het paspennetje dat op het frame van de stoelen zit stelt vrij weinig voor, daarom is het beter om gewoon het uiteinde van het frame als paspen te gebruiken.

De houten vloer is verweerd met olieverf; eigenlijk is er alleen een dikke wash van donkerbruine/zwarte verf overheen gegaan, waarna ik het hout iets opgeschuurd heb. Aangezien het echt hout is, trekt een groot deel van de wash het hout in, waardoor het snel realistisch oogt.

photo 466050

photo 466052

photo 466048

photo 466047

photo 466046

photo 466045

photo 466044

Er ligt ondertussen al een mooi laagje stof op het model zie ik... :mrgreen:

photo 466051

De figuurtjes moeten nog afgemaakt worden, maar hier moet ik op het moment nog even de motivatie voor zien te vinden :mrgreen:.
photo 466049

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Tijdens het leeggooien van de geheugenkaart van mijn fototoestel kwam ik opeens nog wat eindfoto's van dit model tegen... Een hele tijd geleden gemaakt met de intentie om ze hier neer te zetten, maar nooit meer van gekomen. :oops: . Maar bij deze; de eindfoto's van de Flakzwilling. De figuurtjes zijn ook nog steeds niet af, hier moet ik nog wat motivatie voor vinden. :lol: .

Samenvatting van de kit zelf; het is te merken dat dit een van de eerste kits van Takom is. Het past vaak nét niet lekker, sommige onderdelen zijn erg vreemd of onnodig ingewikkeld opgebouwd en er is hier en daar nog vrij veel schoonmaakwerk aan de onderdelen. Een kleine wereld van verschil als je het vergelijkt met de kits die Takom tegenwoordig maakt. Ondanks dit is het wel een gave kit om te bouwen, met erg veel detail. Het resultaat is dan ook een indrukwekkend stuk geschut, en met wat geduld kun je er een erg toffe blikvanger van maken. Het is echter zeker geen beginnerskit; het is echt wel nodig om wat ervaring te hebben wanneer je met deze wilt starten.

photo 473533
photo 473523
photo 473522
photo 473521
photo 473520
photo 473524
photo 473525
photo 473526
photo 473527
photo 473528
photo 473532
photo 473531
photo 473530
photo 473529

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
Mooitje geworden.

Enneuh... Go with the figures... Niet het gemakkelijkste, dat wel

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind 'm ook mooi geworden Tomska. Figuurtjes kan in een later stadium ook nog, het zou het model ten goede komen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf hoor, prachtig en verzorgd resultaat. Ook de 'vlonder' is goed geslaagd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement