Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
Vandaag mij aan de twee figuren begeven. Het was de eerste keer ooit dat ik figuren gelijmd en geverfd heb, het viel mij achteraf best mee. Had de figuren gedrybrushed en daarna met een donkere wash van olieverf behandeld. Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 7:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Figuurtje ziet er goed uit, alleen, haal alsjeblieft die oogjes weg, dat doet werkelijk enorme afbreuk aan je figuur. Bij dit soort figuren is een horizontaal streepje vaak doeltreffender dan deze opengesperde poppenogen. Niets ten nadele van je technieken, want ansich zitten de ogen rond en recht, maar geloof me, niemand heeft zulke wijdopen gesperde ogen in de buitenlucht tenzij allerlei 18+ achtige taferelen zouden plaatsvinden :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 9:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
:lol: ja inderdaad....de ogen daar twijfelde ik zelf ook al aan. Maar neem aan dat je dan bedoeld de ogen gewoon zwart maken middels een streepje?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 13 apr, 2007 20:13 pm
Berichten: 334
Woonplaats: S'zeel
De ogen hoeven niet direct opnieuw gemaakt te worden. Ze zijn goed geplaatst, maar missen nog oogleden. Door met huidskleur een klein streepje boven en onder te zetten. Hoeft niet hele oog opnieuw gedaan te worden en blijft alleen het donkere midden zichtbaar.

_________________
een beeld zegt meer dan duizend woorden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
Heb met huidskleurverf de ogen wat aangepast, de commandant is van Tamiya en heeft betere details, daar vond ik de ogen sowieso beter van. Het andere figuur is van Italeri en had wat minder details. Voor het volgende project komen er in ieder geval resin hoofdjes of complete resin figuren. Ik merk dat het makkelijker is om die kleine details te verven.

Hier de oogjes na de aanpassing. Ik krijg deze niet veel beter, door het gebrek aan detail op het figuur.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 13:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Het ziet er al veel beter uit, toch?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
Had het model eerst in een laag primer gezet ivm opsporen oneffenheden. Daarna begonnen met wat PE werk. Tevens zijn de aandrijfwielen van Friul ook binnen gekomen en heb ik de stowage al geverfd, de spat rode verf op de kist is inmiddels verwijderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de chipping fluid liggen testen op de wielen. Vind alleen het panzer grau erg donker?

Afbeelding

Deze week komen meer foto’s van de voortgang van de bouw en PE.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
De kleur van het Panzergrau kan best hoor, in het echt was het ook een vrij donkere kleur grijs. Je ziet vaker modellen langskomen waarbij het Panzergrau haast blauw is, maar de kleur van je loopwiel komt veel dichter bij het origineel. De volgende keer zou je ook kunnen proberen om het rubber van de loopwielen iets te beschadigen (met een scherp mesje wat happen uit het rubber halen), zeker als het voertuig wat intensiever wordt gebruikt wordt het rubber flink wat afgekluifd.
Hoezo heb je eigenlijk gekozen voor de Friul aandrijfwielen? Vallen de Friul tracks niet goed over de kit-wielen? Het figuur ziet er al goed uit, het aanpassen van de oogjes is een hele verbetering!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 23:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Tomska, ik heb zelf ook Friul aandrijfwielen voor mijn Dragon StuG gekocht. Bepaalde details (als ik het me goed herinner, bijvoorveeld die bouten rond het wiel) zitten gewoon niet op de plastic wielen, dat zal vast de reden zijn dat Mike ze ook voorzien heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2019 1:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2018 14:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Limburg
@ Tomska, toevallig had ik dit gedaan bij de andere loopwielen. De keuze van de Friul wielen is dat deze beter passen en meer detail hebben en het gedeelte waar de tanden in de tracks vallen, kan ik nu blank metaal maken door de verf weg te schrapen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tallboy en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement