Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 nov, 2018 2:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Absoluut niet, je maakt hem juist 100% historisch correct. Het moment van filmen is namelijk ook historie :)

Maar is juist een leuke insteek altijd, zo exact mogelijk een film voertuig na bouwen. Het gaat ook vooral om inspiratie toch!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2018 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Wat vorderingen gemaakt met de Sherman.

De PE op het bovendeel aangebracht, veel gepriegel al :D . De beschermings-traliewerken heb ik niet in PE gedaan, ik vind de ‘platte’ variant niet mooi, het ijzerwerk moet rond zijn....

photo 462007

Nog erger gepriegel zijn de 0.50 en 0.30 ... maar de PE voegt wel toe. Het lijkt bij mij altijd drama als je naar de rotzooi kijkt voordat de primer er op zit, en de foto’s vergroten natuurlijk heel erg. Ik heb er vertrouwen in dat het straks in de kleur en normale afstand wel goed overkomt.

photo 462006

Als laatste heb ik de raampjes in de commandantskoepel uitgebod, daar doe ik straks Krystal Klear in.

photo 462008

Ik heb modellen gezien met ‘normaal’ glas, maar ook gekleurd / groen glas. In de film is het duidelijk gewoon glas, niet gekleurd. Wat weten jullie hierover?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2018 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Het zijn geen raampjes maar periscopen. :wink:
Verkleuring kan komen door de dikte van het glas, volgens mij is het niet zo dat het glas zelf gekleurd wordt.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Die langwerpige raampjes zijn inderdaad gewoon raampjes en geen periscopen. Die hebben onder meer als doel om toch iets licht te hebben in de koepel bij gesloten luiken en een algemeen zicht rondom de tank... en ja: voor zover ik weet was dat groen getint glas om spiegeling tegen te gaan.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Dat het géén periscopen waren dacht ik al :D ... de periscoop zit meer ‘in het midden’ van de luiken.

In de film is er een scene van binnenuit gefilmd, waarin het glas duidelijk zichtbaar is. Niet gekleurd. Op de weinige kleurenfoto’s kan ik het niet herleiden, het groene glas heb ik alleen in modellen gezien. Maar we hebben nog tijd genoeg :D

Vandaag het PE afgemaakt. Ik twijfelde over de zijranden, omdat ik ze nogal iel vond - maar de randen in de kit zijn veels te dik, afgezet tegen de referentiefoto’s. Probleem 2 is dat je erg weinig ‘vlees’ hebt om ze vast te zetten ....

Ik heb ze met druppels CA lijm vastgezet en daarna Gators glue langs de randen laten lopen. Héél voorzichtig laten drogen en toen direct de PE steuntjes ingelijmd, eveneens met Gator glue. Het lijkt nu voldoende stevig ...

photo 462244

De onderkant heb ik al gespoten, en de rubber wielen ingeverfd, dus met een keukenpapiertje even een scheiding aangebracht, dan kan de primer er op!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Silmaril schreef:
In de film is er een scene van binnenuit gefilmd, waarin het glas duidelijk zichtbaar is. Niet gekleurd. Op de weinige kleurenfoto’s kan ik het niet herleiden, het groene glas heb ik alleen in modellen gezien.

Laat je daardoor niet misleiden, de tank die voor de film werd gebruikt is een gerestaureerd exemplaar dat uit één of ander museum komt of van een particuliere eigenaar. Bij restauratie van historische voertuigen worden wel meer fouten gemaakt bij de details, getuige bvb de verkeerde tracks op de tank in de film. Uiteindelijk zullen enkel de echte kenners die fouten opmerken.

Ga gewoon rustig door en lig daar vooral niet van wakker! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooie kit Ruud,

Lekker hé dat gepruts met PE.
Is bij mij ook al weer even geleden maar zou er zo weer mee beginnen. Eerst nog wat verzinnen....
Mooi ook die .30 en .50, mooi werk man.
Succes verder.

Groeten, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 23:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Peter Stoof schreef:
Mooie kit Ruud,

Lekker hé dat gepruts met PE.


Hey Peter,

Het PE is absoluut niet mijn favoriete onderdeel van de bouw :D. Begin steeds meer plezier in de verwering te krijgen na jouw tips bij de bouw van de S-100. Ben wel overgestapt naar enamel washes en olieverf, kan dat beter doseren dan de acrylic washes.

De kit is, zeker als je weer wat Tamiya kits hebt gehad, matig op zijn best. Veel sinkholes in het zicht, sprue aanhechting precies op die plekken waar je ze niet wilt en zeker niet de vanzelfsprekende of logische pasvorm. Zit veel plamuur in deze body :D

Ik kijk uit naar jouw volgende project!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2018 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Silmaril schreef:
De kit is, zeker als je weer wat Tamiya kits hebt gehad, matig op zijn best. Veel sinkholes in het zicht, sprue aanhechting precies op die plekken waar je ze niet wilt en zeker niet de vanzelfsprekende of logische pasvorm. Zit veel plamuur in deze body :D

Tja, Italeri op zich is niet slecht en goedkoper dan Tamiya maar dat prijsverschil moet ergens in zitten nietwaar?
De bewuste "prijs/kwaliteitverhouding"! :roll:

Maar ja, daar laten we ons niet door afschrikken natuurlijk zoals hier blijkt! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
De tracks zitten erop, ten koste van twee PE-spatborden :D ... en het geheel staat in de basiskleur en vernis. De tracks zijn gespoten met MIG Dark Tracks, daarna roest en tracks-wash en de ‘loopranden’ wat opgehaald met mix Steel en Gun Metal Grey.

photo 462424

Ik was van plan de zwarte camo op te brengen met de MIG washable black, maar op proefstukjes is dat eerder medium tot lichtgrijs te zijn na opdrogen. Jammer, dan word het Nato Black :D .

Helemaal uit de hand, geen idee hoe ik dit zou moeten afplakken met al die hoeken.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement