Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2018 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik volg deze al de hele tijd in stilte en ik miszag iets aan je dijk... ik vind hem enerzijds nogal aan de smalle kant om een pantservoertuig over te laten gaan en anderzijds vraag ik me hoe die halftrack zijn bocht gaat nemen? Kijk eens goed naar je eigen referentiefoto:

no leaf clover schreef:

Afbeelding

De dijk zelf is hier veel breder en de bochten links en rechts veel ruimer. Stel je je zelf eens voor als chauffeur van zo'n ding die op een dergelijke smalle weg een bocht van 90° moet maken met langs weerskanten een afgrond! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2018 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Walter, klopt helemaal wat je zegt.
Ik ga in een later stadium de dijken nog wat breder maken en ook de bochten ruimer en de zijkanten van de dijken nog minder stijl.
Toen ik de modellen op de dijk neerzette om wat te spelen met mogelijke opstellingen kwam ik tot dezelfde conclusie als jij.
Dus dat gaat zeker nog meegenomen worden. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2018 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Het lijken hier de Deltawerken wel. :lol:

Operatie dijkverbreding is begonnen.
Ik denk dat het de verhoudingen in het dio ten goede komt.
Tot nu toe klopte het met de dijken nog niet als ik er naar keek, dus ben blij dat Walter me op het goede spoor zette.
Vanavond maar meteen eraan begonnen. Morgen weer verder met de rest van de dijken.

Voor:
Afbeelding

Na vanavond:
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2018 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Weer een heel stuk verder gekomen met de dijkverbreding, het is nog niet klaar, maar ik ben er tot nu toe heel tevreden over.

Nu zijn zowel de dijken als de bochten breder en klopt het dus beter.

Toch blijft straks het wegdek smal, want in Zeeuws-Vlaanderen zijn de wegen op de dijken en tussen de akkers smal. Zie de laatste foto en het is mijn eigen ervaring van 16 jaar op vakantie gaan in Zeeuws-Vlaanderen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 8:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
no leaf clover schreef:
Nu zijn zowel de dijken als de bochten breder en klopt het dus beter.

Toch blijft straks het wegdek smal, want in Zeeuws-Vlaanderen zijn de wegen op de dijken en tussen de akkers smal.]

Het inderdaad veel beter zo en realistischer en een smal wegdek? Zoals je toont op je laatste foto, zo zijn er hier bij ons heel wat hoor. Dat is nog steeds typisch in landelijke gebieden.
Trouwens: tot ergens jaren '50 waren ook gewone (dorp)straten slechts aan één kant verhard met kasseien, de andere kant was assenweg waar soms ook een tramspoor liep.
Nu ja, ik begin me al stilaan een beeld te vormen naar het eindresultaat. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt Walter. :)

Waar ik woon, is het een en al akker en weiland en zijn er ook van die smalle wegen. Die zijn er inderdaad niet alleen in Zeeuws-Vlaanderen. :)
Ik hoop dat het beeld wat je begint te vormen hetzelfde is als dat ik in mijn hoofd heb zitten. :lol:
Maar dat zal in de loop van dit brouwverslag wel duidelijk worden.
Blijf in ieder geval je tips geven, zoals je nu met de dijken en de weg gedaan hebt! Het dio is er nu al meteen een stukje beter door geworden. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Blij dat ik kan helpen hoor. :)

Btw... ter illustratie: ik vond een oude aansigtkaart waar je duidelijk de bestrating kan zien zo, jaartal onbekend.
Je ziet duidelijk de smalle bestrating, L&R de assenweg en rechts het tramspoor. Deze baan is nu de "Geelsebaan", foto genomen komende van Geel naar Kasterlee met op de achtergrond onze kerk.
Vandaag is het tramspoor weg en is de Geelsebaan een moderne asfaltweg met twee rijbanen, ook de meeste bebouwing op de foto en de bomen bestaan niet meer... altijd interessant dergelijke nostalgische foto's en heel bruikbaar voor de diobouwer als referentie.

photo 459528

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Inderdaad Walter, dit soort foto’s en ansichtkaarten zijn zeer bruikbaar voor diobouwers.
Dat is echt mijn ding, heb ik gemerkt. Het bouwen van dio’s. :D
Al vanaf de start van dit dio ben ik op zoek naar referentiefoto’s en inmiddels vind ik steeds meer geschikte foto’s. Ik heb ook een goede foto gevonden uit 1944 van het wegdek in de omgeving van Breskens en dat past perfect in dit dio.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
De carrier zoals die er nu uitziet:

Afbeelding

Aan de andere zijde wil ik er de voorste sprocket afhalen i.v.m. een treffer van een Panzerfaust.
De pantserplaat die aan de voorkant zit wil ik verbuigen.
Ik dacht dat te doen door het plaatje in warm water te leggen en dan te verbuigen, kan dat?

Ik ben bij het dijklandschap begonnen met een constructie voor een sloot te maken. Hij lijkt ondiep, maar dat kan gezien de hoogte van de dijk niet anders. Had ik een wat diepere sloot willen maken, dan waren de dijken veel hoger geweest. Dat zou niet praktisch geweest zijn aangezien er nog bomen en telegraafpalen in het dio komen. Want dan zou het dio wel erg hoog worden.
Ikzelf vind de sloot goed passen bij de dijken en mooi passen in het dio.
Uiteraard zijn jullie meningen welkom.

Ik had de sloten ook aan de zijkanten gepland, maar door de dijkverbreding is er daar geen ruimte meer.

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 09 jan, 2019 22:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2018 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Misschien dat het met kokend water lukt, maar ik zou dat niet aandurven. Doe het zelf gewoon met een normale tang. Het moet ook juist niet netjes zijn, alles is door een explosie ontzet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement