Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2008 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
henny schreef:
Prima ik zit nu dus in de groepsbouw,
Hoewel het een B-25J is vraag ik me af of er een B-25 C of D van
te maken is , het grootste verschil met de kist van Wim is denk
ik de 4 machineguns aan de zijkant van de romp en de 5 machineguns
in de neus en het raampje achter de cockpit , of waren er meer verschillen????

Groeten Henny



De koepel op de rug!!!

Bij de B-25J zit die helemaal vooraan, net achter de cockpit en bij de B-25C/D zit die veel meer naar achteren. Er zijn verschillende uitsteeksel onder de romp van de J, maar die zitten bovenaan op de C/D. Verder had de C/D ook een uitschuifbare koepel onder de romp, maar die werdt er ook vaak uitgesloopt omdat hij niet zo heel erg effectief was en het een heleboel gewicht scheelde. Verder is er nog wat geneuzel met raampjes hier en daar.

Van een B25J kun je niet zo gemakkelijk een C/D maken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2008 12:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Plus de uitlaten die op een C/D meestal anders zijn en de staartkoepel.

Citaat:
Van een B25J kun je niet zo gemakkelijk een C/D maken!


Inderdaad! Het wordt een hele uitgebreide klus dat goed te doen!!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 8:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Ik dacht dat er ook nog vormverschil was tussen de romp van C/D en J!
Volgens mij moet je dat niet willen veranderen.
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
@ Wim
Als ik kijk naar de verschillen tussen jou mitchell en mijn mitchell
ga ik dat inderdaad niet allemaal veranderen, dan kan ik net zo goed
een ""goede"" kit kopen

Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2008 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
De beschrijving geeft aan dat er 40 gram in de neus moet komen,
nu is 40 gram lood best veel dus alle mogelijke gaten volgestopt
met lood en nog is het niet genoeg.
Met al dit gewicht in de neus is het nog steeds een tailsitter
en dat willen we niet natuurlijk.
Er zal ook lood in de motorgondels moeten komen om hem netjes
op zn poten te laten staan.
Zelfs de kruipruimte en de ruimte tussen het voorste schot en het
dashbord zit vol met lood.
Totaal tot nu toe 45 gram soldeertin
Afbeelding
Afbeelding

De ruimte achter de motor komt ook vol met lood te zitten,
hopelijk is dat dan genoeg.
Afbeelding

De uitlaten uitgefreest ,ziet er toch iets beter uit vindt ik.
Afbeelding

Nu eerst dus de motoren beschilderen/vullen met lood/monteren


Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2008 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Henny, volgens mij is Tin niet zo zwaar als lood! Hoe weet je trouwens dat het niet genoeg gewicht is? Heb je de kit al zo in elkaar zitten dat je hem precies kan balanceren? Ik had alleen lood in de neuswielruinte gestopt en dat was genoeg. IK heb wel echt redelijk zuiver lood gebruikt, geen soldeertin. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar je zou het in een doe-het-zelf zaak moeten kunnen krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr, 2008 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
De test die ik altijd uitvoer met kisten die een driewielig onderstel
hebben.
Gewicht in de neus dan de romphelften met tape op elkaar, vleugels eraan
en de staart delen met tape eraan.
Onder het punt waar de hoofdwielen komen een podlood o.i.d.
als hij dan voorover valt zit er genoeg gewicht in de neus ,zo niet
moet er gewicht bij , makkelijk want je hoeft dan niets open te breken ofzo.

Eergisteren gekeken voor het kleinste rolletje dakdekkers lood bij
een dhz zaak 34 euri,s alstublieft, dank u wel, en aangezien ik niet zoveel
kisten maak die dat nodig hebben gebruik ik een goedkoper alternatief,
soldeertin dus waar ook 40% lood in zit dus qua gewicht zal het zich
niet zover ontlopen.


Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
De toestand tot dusver :

Motoren beschilderd, uitlaten uit gefreesd, achterkant op gevuld met lood
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zo zijn de motoren klaar om aan de vleugel gehangen te worden
maar eerst even pas maken door het deel half weg te slijpen waar de
motoren gelijmt moeten worden,
en dan nog moet er geplamuurd worden om het mooi aan te laten sluiten.
Afbeelding
Maar dan ligt er ook een (bijna) complete mitchell

De neus er met enig duwen en trekken erop gelijmt maar zoals
gezegd het past niet echt lekker dus ook hier plamuren maar.
Afbeelding

drogen laten en dan maar weer schuren.

Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 8:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Dag Henny,
Je gaat al snel.
Een paar opmerkingen:
- De twee romphelften lijken boven de cockpit niet goed aan te sluiten, in ieder geval de ene kant dikker dan de andere.
- Ik vind de binnenkant van het 'bakkie' in de neus wat kaal. Kun je er nog wat in scratchen?
Maar zo te zien past het allemaal wel beter dan bij mijn Mitchell (ben nog steeds bezig de neus er fatsoenlijk uit te laten zien, maar het lukt niet echt).
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 11:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Hoi Wim

De romphelften boven de cockpit sluit inderdaad niet echt lekker aan
maar daar komt toch de cockpitkap tegenaan , dus is het later mooi
verborgen achter het glas.

In de neus komen nog 5 mitrailleurs inclusief munutiebanden en
munutieboxen , het wordt dus aardig vol daarbinnen.
Ik ben nog aan het twijfelen om het kabelophang systeem te scrachen,
eerst maar kijken hoeveel ruimte ik overhoud.

wanneer komt de update van jou mitchell


Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement