Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 08 aug, 2020 20:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6323
Woonplaats: ARNHEM
Was me ook al opgevallen ben inderdaad heel benieuwd. Vooral ook naar dat boek over de Fokker DVII :) .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
De discussies volgende op de diverse fora waaraan Gerard Casius deelneemt kan ik je vertellen dat dit waarschijnlijk een boek wordt met zeer veel nieuwe inzichten!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2008 23:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 1940
Hier weer een bericht met de stand van zaken betreffende de Lodestar.
Het project is nu negen weken onderweg en dit is toevallig de negende update.

In het weekend ben ik flink aan het vijlen, schuren en plamuren geweest.
Ik heb geen kwast aangeraakt.
Het model van SpecialHobby vraagt het nodige geduld voor er geschilderd kan worden.
De oppervlaktedetails zijn vergelijkbaar met Hasegawa maar de passing gaat richting Airfix en dan uit de jaren zestig.
Het is bijzonder belangrijk regelmatig je onderdelen proef te passen ("dry-fitten") om verrassingen te voorkomen.
Zoals reeds genoemd zijn vrijwel alle onderdelen te dik met als gunstige uitzondering het glaswerk.
Dit betekend dat alles dunner gemaakt moet worden:
Vleugel- en staartachterranden, wieldeuren en luchtinlaten springen hierbij het meest in het oog.
Veel kleiner onderdelen hebben ook een vrij tapse vorm. Dit heeft te maken met het "lossend "ontwerp van
de spuitgietmal vermoed ik. Ook hier het nodige vijl- en schuurwerk dus.

Omdat ik al voorzien had dat er nogal wat aan geschuurd moest worden heb ik zolang mogelijk de romp en
de vleugels apart gehouden zodat alles goed hanteerbaar en bereikbaar bleef.
Met een X-Actozaagje zijn vrijwel alle paneellijnen weer hersteld.

Afbeelding
De vleugel gaat "koud" tegen de romp, voor de stevigheid zijn extra profielen aangebracht

Afbeelding
De vleugeldikte is te dun in vergelijking met de vleugelwortel op de romp.
Daartoe heb ik in de vleugel twee verticale schotjes gelijmd om de vleugelhelften iets uit elkaar te duwen.


Afbeelding
De cockpitkap past na iets vijlen redelijk goed maar is wat te klein en sluit niet mooi aan op de romprug
(je ziet echt alles op zo'n macro-foto, wat een rommel :?)


Afbeelding
aan de onderzijde is vooral veel plamuur nodig bij de motorgondels en het staartstuk

Afbeelding
wieldeur en luchtinlaat zijn aangepast qua vorm en dunner gemaakt

Afbeelding
:!: De uitlaat van de KNIL-uitvoering L18-40 verschilt wezenlijk van de C-60 uit de doos.
De uitlaatpijp is versmald en 5 mm ingekort en er is een zijwaartse opening gemaakt, m.b.v. onderdeel 13 (wordt nog opengeboord).
Op het spruitstuk komen nog zes kieuwen.


Afbeelding
De kenmerkende Lockheedstaart is aan de achterzijde dunner gemaakt en de hoogteroeren zijn losgezaagd (staan nog iets ongelijk, komt goed).
De overgang naar de romp vraagt wat aandacht.


Afbeelding
Hoera, weer een hoogtepuntje, de vleugels zitten er tegenaan.
Direct na het aanbrengen de vleugels fixeren met Tamiyatape en uitlijnen


Afbeelding
Deze kit werd mede mogelijk gemaakt door Alabastine

Al met al best een hoop werk maar ik vind het echt een mooi vliegtuig en dat houdt de moed erin.
Als er vragen, opmerkingen zijn of kritiek is , schroom niet om te reageren!

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 9:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
De motoren kun je nu nog in die gondels steken? verder ziet het er mooi en strak uit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6323
Woonplaats: ARNHEM
Is dit weer één van je grapjes :wink: !?

Verder mooi schuur en plamuur werk!

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Haa, een mindere bouwer zou door al dat plamuren en schuren de moed verliezen. Maar Paulus knutselt gewoon lekker door! :wink:

Ik zie dat de aansluiting van de vleugels op de vleugelwortel nog niet optimaal is. Ik hoop dat er nog wat plamuur in de tube zit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2541
Woonplaats: Ochten
das een fikse verbetering!
en zoals Java platypus al zei, de mindere brouwer zou al gauw de moed verliezen. ik zou het zelf ook niet meer overzien hebben. maar jij brouwd lekker door.
veel succes verder.
greetz, DAffIE

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3217
Woonplaats: Lisse
Soo heee, die is goed met plamuur :shock: . Wat een werk! Ziet er allemaal erg netjes uit. Zoals 1.JaVA_Platypus al zei; nog "even" de vleugelwortels glad afwerken en dan is het hopelijk tijd voor een verflaag.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Buddy-build 100 jaar KLM
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 1734
Woonplaats: Leiderdorp
Er zit nog bijna geen verf op maar ik vind hem nu al prachtig afgewerkt. Mooi staaltje schuren en plamuren!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2008 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 1940
Ron Kootje schreef:
De motoren kun je nu nog in die gondels steken? verder ziet het er mooi en strak uit


Ron,

De motoren schuiven over de gondels heen, dus niet erin.
Dat is ook de reden waarom ik ze nog niet gemonteerd heb.
Er zit n.l. geen enkel referentiepunt of nokje zodat je al gauw de motoren in de verkeerde stand monteert.
Zodra ik klaar ben met de laatste plamuur- en schuurbehandelingen gaan de motoren ertegenaan.
Door ze gelijktijdig te plaatsen zijn ze ook goed onderling uit te lijnen voordat de lijm droog is.
Helaas heb ik dit weekend niets aan de Lodestar kunnen doen.
Hopelijk is er komende week nog wel wat tijd beschikbaar want ik wil graag verder.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement