Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
TRRRRRIIING! De deurbel! Ik ren naar beneden, smijt de kat aan de kant en trek de deur open. Daar staat een vriendelijke man in een bruine UPS-outfit met een pakketje voor mij. Ik zet een digitale krabbel op zijn computer, smijt de deur dicht en ga gauw opzoek naar een mes om al het tape door te snijden.

Pakje:
Afbeelding

Na het pakje open gekegen te hebben vond ik een grote hoeveelheid papiersnippers. Even graven en: TADAAA, 3 pakjes en een papiertje.

Inhoud van het pakje:
Afbeelding

Een PE setje voor de RA-5c van Eduard, nieuwe motoren van Aires en decals voor een F-16 die ik ooit nog eens wil bouwen. Decals zijn van Afterburner Decals, erg mooi. Er zaten zelfs twee velletjes in omdat de ene niet helemaal goed gedrukt was. Zeker aan te bevelen, dit merk.

Die nieuwe motoren zijn zeker een verbetering ten opzichte van de kit-motoren. Veel gedetailleerder, en veel dieper.

Links Aires, rechts Trumpeter.
Afbeelding

Nu kan ik tenminste echt goed aan de slag. Cockpit in elkaar zetten, wielbakken detaileren enz.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door viedz op vr 22 feb, 2008 1:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Haha, zo begon mijn A-7A voor deze groepsbouw ook. Geweldige winkel, de LHS.

Leuk pakketje wat je daar hebt. Veel succes met deze bird.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2008 3:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Tijd voor een kleine update voor het slapen gaan.

Ik ben gisteren begonnen met de cockpit. In de Trumpeter-kit zit al volledig reliëf op de verschillende panelen in de cockpit. Ik heb dit eens vergeleken met de panelen van Eduard set en heb besloten dat ik de zij-panelen uit de kit gebruik, en de instrumenten panelen van Eduard.

Een fotootje van de cockpit in aanbouw:

Afbeelding

Zoals je ziet is het nog niet helemaal af. Ik ga nog wat meer kleur aanbrengen op sommige knopjes, en mischien nog een heel lichte wash ofzo.

De instrumentenpanelen van Eduard zijn al door de fabrikant van kleurtjes voorzien, en ik moet zeggen, dat ziet er gelikt uit! Zoiets zal ik nooit kunnen maken op deze schaal. Dit is het instrumentenpaneel van de piloot in aanbouw. Er moet nog een metertje opkomen, en 2 hendeltjes. Dan het plastic eromheen nog eventjes bij kleuren en het hele geval kan zo de cockpit in

Afbeelding

En vrolijk bouw ik door...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Weer een update...

De cockpit begint zijn voltooing te naderen. Al het PE voor de kuip zit zo'n beetje op zijn plek. Nu het PE voor de wanden nog. Wat mij wel verbaasd is dat Trumpeter een HUD meeleverd, terwijl die alleen in de oorspronkelijke Vigilante aanwezig was. Deze werden verwijderd toen ze omgebouwd werden tot fotoverkenner. Eduard heeft dus ook onderdelen geleverd voor de HUD. Beetje verwarrend.

Hier komt de piloot te zitten:
Afbeelding

De stoeltjes doe ik er altijd later in, zodat ik tijdens het bouwen hier rustig aan kan werken. Bijv. als ergens de lijm moet drogen ofzo.

Hier is alvast het begin. Ik denk dat ik de hoofdsteun toch maar in een ander kleurtje doe, het is me toch wat te geel. Uiteraard komen er nog riempjes op. Afbeelding

Voordat de romphelften aan elkaar worden gelijmd, moeten de inlaten er natuurlijk wel in. Dus na veel geschuur en gepas, zit dat er zo in:
Afbeelding
Let niet op de randjes, want die zie je later toch niet.

Ook ben ik begonnen met de uitlaten van Aires. Wat een mooi setje is dit!
Eerst alles even in een badje gedaan met afwasmiddel, anders bleef de verf niet plakken. Ik had ergens een foto gevonden van een vergelijkbare motor, en daarop bleek dat het deel tussen de naverbrander en de nozzle wit was. Dus na 2 laagjes mat wit, en wat bruin en roet uit het Tamiya weatheringssetje ziet het er zo uit:
Afbeelding

Het word al wat! :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Hmm mooie cockpit heb je al.
Is er gebruik gemaakt van een film achter een PE-paneel ?

Ziet er stoer en strak uit !
Ben benieuwd hoe het geheel er uit ziet incl. stoelen.

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Nee, het zijn twee metalen plaatjes. De achterste met de metertjes en de voorste met de corespondeerende gaatjes erin.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Ziet er al goed uit. Hoe ga je overigens de naden wegwerken in de luchtinlaat, plamuur?

Sven.

P.S. erg mooie banner heb je nu :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Sven van Roij schreef:
Ziet er al goed uit. Hoe ga je overigens de naden wegwerken in de luchtinlaat, plamuur?


Bedoel je die kieren tussen de binnenste delen en de buitenste delen? Daar doe ik niks aan, want er komt nog een onderdeel bovenop, zodat je er niks meer van ziet.

Citaat:
P.S. erg mooie banner heb je nu :D


Dank je. De CH-53 moet je wel van houden :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
viedz schreef:
Sven van Roij schreef:
Ziet er al goed uit. Hoe ga je overigens de naden wegwerken in de luchtinlaat, plamuur?


Bedoel je die kieren tussen de binnenste delen en de buitenste delen? Daar doe ik niks aan, want er komt nog een onderdeel bovenop, zodat je er niks meer van ziet.

Oke, is hetzelfde bij mijn A-7A, kan ik een soort ring over schuiven.

viedz schreef:
Citaat:
P.S. erg mooie banner heb je nu :D


Dank je. De CH-53 moet je wel van houden :D

No comment :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 4:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Even wat fotootjes posten...

De romp is dicht! Altijd weer een spannend moment, past alles wel op elkaar, zit de cockpit op de goede plek, enz. Nou kon er met de cockpitkuip niet veel mis gaan, want die kon je precies op de goede plek vastschuiven.

De rest past ook redelijk. Hier en daar een klein kiertje, maar niks onoverkomelijks.

Hier de cockpit met de romp dicht, die kier in die boog is inmiddels weggewerkt met dikke secondelijm
Afbeelding

Nou, en dan zit het zo in elkaar:
Afbeelding

En na een nachtje drogen nog een stukje toegevoegd. Waarom dit stuk apart is, is mij een raadsel. Hier zaten wel wat kiertjes, dus gelijk even wat putty langs de randjes
Afbeelding

Wat mij wel tegenvalt, is dat Trumpeter niet helemaal goed heeft opgelet met de mallen. Op bijna alle grote romponderdelen zit een soort rand/kier. Op de meeste plaatsen is dit wel redelijk weg te schuren, maar op de staartkegel is het wel heel erg.
Afbeelding

Die naad hoort er dus niet te zitten. Aan de andere kant zit hij er dus ook niet. Hopelijk kan ik dit nog een beetje redelijk wegwerken.

Maar dat is werk voor morgen, want het is wat laat aan het worden. (3.42u in de ochtend :wink: )

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement