Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2008 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 01 sep, 2007 18:03 pm
Berichten: 75
Citaat:
wel stoer als je je vrouw "vrouwtje" mag noemen trouwens; die van mij zou meteen d'r kisten aantrekken en dat vervolgens even vakkundig afleren...


Hahaha moet je eens opletten als ik haar moeders de baas zou noemen, Dat zou die van mij weer dan weer niet op prijs stellen, mooi is dat, zo hebben ze allemaal hun eigen principes :wink:
En dat is maar goed ook natuurlijk.
Sucses met het afwerken van het vliegtuig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2008 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Aha, ik vroeg me al af waarmee dhr. Grendel (jaaah! met hoofdletter :wink: ) mee bezig was, tot ik in dit hoekje hier kwam. Ik had weer leesvoer voor een uurtje!
Strak gespoten, en alles past eens. Dat is weer wat anders dan die revell kitjes van de laatste tijd. Ik verlang naar de plakkertjes en het beste van al: de weathering! :wink:
succes ermee!

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Hallo, daar zijn we weer!

Eindelijk dan weer eens even tijd voor wat geknutsel en een verhaaltje :roll:

Uit het leven van HobbyBob, deel XXIV

"DING DONG"

de deurbel gaat. HobbyBob braaf opendoen en zowaar, een buurvrouw aan de deur.

"Hoi buurman, heb jij toevallig een koevoet?"
"nope, alleen slechte knieeen. waar heb je een koevoet voor nodig dan?"

"nou, ik heb schrootjes op de muur en die wil ik er afhalen."
"met een koevoet?"
"ja"
"kun je dan niet beter een klauwhamer gebruiken"
"oh, kan dat ook?"

"euhm, ja?"
"ok, dank je voor de tip. dag buurman"

en HobbyBob strijkt weer neer op z'n knutselkruk.

opeens veel gedreun en gebeuk aan de andere kant van de muur, gevolgd door een doodse stilte en na enkele tellen een hoop kabaal van klossende klompen op een tegelvloer.

"DING DONG"
"DING DONG"
"DING DONG"

HobbyBob weer braaf opendoen en ziet een zeiknatte buurvrouw staan.

"BUURMAN, WAAR ZIT DE HOOFDKRAAN????"

..en terwijl ik nog sta uit te leggen waar die precies zit heeft ze zich al weer omgedraaid en is weer op weg richting huis.

...volgende keer misschien toch maar d'r even bijzeggen dat je schrootjes van de muur kunt trekken met de klauw van de hamer en je ze dus niet d'r af hoeft te slaan :roll:

de eindje



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
plakkerdeplak

goed dan, boel veel druk geweest de afgelopen week met allerlei RealLife(tm)(c)(anwb) zaken en dus vooral niet bezig geweest met het twiksje.
Gisteren en vandaag echter zowaar even wat vrij geweest en tussen de family-life zaken door toch nog een enigzins wat kunnen aanknutselen.

..en da's maar goed ook want ik wil toch echt één dezer dagen kunnen gaan beginnen met m'n drakenwagentje!

vorige week dus al het spuitwerk gedaan en wegens de p+ was na al die dagen niks kunnen doen goed uitgehard, kon d'r dus geplakkerd worden!

en oh what fun we had :roll:

plakkers die lekker gaan kreukelen door de sol en vervolgens na drogen besluiten om niet meer te ontkreukelen (ondanks boel veel extra laagjes oplossap :roll:), beschadigde plakkers doordat je even niet oplet en je vliegdinges net even verkeerd oppakt terwijl de plakkers nog niet helemaal opgedroogd zijn, plakkers die boel veel dik zijn waardoor je gewoon kunt blijven zien dat het plakkers zijn, dat soort fun dus.

en wat bedoelt HobbyBob nou precies?

well...

Afbeelding

zoiets bijvoorbeeld?

of how about dit:

Afbeelding

al met al niet zo'n heel fijne ervaring dus, maar ondanks dat ik aardig op het punt stond om de handdoek in de ring te gooien uiteindelijk toch maar besloten om stug door te plakken. honderdduizend laagjes sol zorgden er in ieder geval voor dat het ergste kreukelwerk alleen nog maar zichtbaar was als je met je neus op het model ging hangen en die vernaggelde vier...well...die is nog steeds vernaggeld, maar met behulp van wat sol heb ik in ieder geval de restanten een klein beetje kunnen "bijboetseren" zodat het niet heel extreem meer opvalt.

als jullie het niet verder verklappen zal ik ook gewoon m'n mond houden en dan doen we gewoon net alsof er niks aan het handje is :wink:

ennieweg, 't is nie anders.

ik heb nog even overwogen om de plakkers te strippen en een andere versie d'r van te maken, maar wegens de p+ begon toch inmiddels een klein beetje op te lossen (!) door de vele lagen sol, besloten om niet het risico te nemen dat ik m'n hele paintjob overnieuw zou moeten gaan doen vanwege 1 lullige plakker.

dus...

heel wat uurtjes plakken en smeren later had het vliegapparaat in ieder geval al z'n make-up op!


Afbeelding
Afbeelding

zo dan, het begint inmiddels in ieder geval ergens op te lijken!

om te voorkomen dat ik in m'n enthousiasme ( :roll:) nog meer verse plakkerts zou beschadigen besloten om eerst maar eens even een ander karweitje uit te voeren:

Afbeelding

de werkbank opruimen!
aangezien d'r natuurlijk een flink project aan zit te komen gaat het wel erg handig zijn als ik alles een beetje terug kan gaan vinden als ik daar mee begin, dus alles maar weer eens even opgeruimd en de werkbank tot blinkens toe gepoetst. ziet mijn eens een fijne schoonmaakmiep zijn dan!

wegens al met al had dat poetsen maar een klein uurtje geduurd bedacht dat ik nog steeds maar even het vlieggebakje aan de kant ging laten staan dus mooi tijd om maar eens even wat schilderwerk te gaan verrichten aan de laatste onderdelen die nog opgeplakseld moeten gaan worden.

om te beginnen eerst het onderstel maar eens even onder handen genomen:

Afbeelding

vervolgens toch maar even wat knoopjes doorhakselen en de benodigde payloadellende schilderen:

Afbeelding

(waarbij HobbyBob even wat arterestiekerige vrijheden heeft genomen wegens zo zag het er net wat grapvollerder uit :wink:) en als laatste ook gelijk maar even de klepduwstokjes die de remmen moeten openen en sluiten van een kleurtje voorzien:

Afbeelding

goed, die dingen hadden dus wit moeten zijn, maar toevallig had ik dit kleurtje bij de hand. en 't staat nog grapvol ook :wink:

nou ja, en dat was het eigenlijk wel wat bouw- en schilderwerkzaamheden betroffeld. nog even wat met pritt-prut gesmeerd om alles een beetje aan mekaar te kunnen hangen en een tussenstandsoverzichtelijkheidsplaatje geschoten:

Afbeelding
Afbeelding

mooi zat voor vandaag!

volgende ronde: detailkleurtjes op het airframe, viezerikken en alles vastlijmen.

bis am nachsten!


______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

oooooh, 100 plaatjes tot nu toe! :wink:

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 1:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Ziet er al goed uit, ondanks de tegenslag met de decals. Ennuh, kom hier ook maar eens poetsen :D

Even een vraagje over de decals op de airbrake, hoe snij je die zo uit? Gewoon airbrake erop leggen en contouren uitsnijden?

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 1:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
vriend tamiya was zo aardig geweest om ze in delen te leveren dus d'r hoefde niks gecreatiefd te worden. normaalgesproken (wanneer in één deel) zou ik de airbrakes gesloten hebben gemonteerd, de plakkers hebben geplakt, sol hebben gesproeid en na het uitharden de naad met een vers mes hebben ingesneden. past dan precies en voorkomt het risico dat je met niet passende plakkerts eindigt als je van te voren al aan het knippen gaat...

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
kan je de ribbels op de decals ook niet oplossen door er met een mesje in te snijden en dan opnieuw te sollen? Is mij al een paar keer gelukt met succes, ook al een paar keer zonder :) Maar grendelgewijs lijkt het me dat succes de formule is.

Ondanks dat... mooie twix.
L :wink:

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Grendel schreef:
...zou ik de airbrakes gesloten hebben gemonteerd, de plakkers hebben geplakt, sol hebben gesproeid en na het uitharden de naad met een vers mes hebben ingesneden. ...


Oke, dat was ik inderdaad ook van plan met de NF-5A. Tip kreeg ik daar ook in het topic. Bedankt voor je info!

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2008 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Joran van der Sloot schreef:
en HobbyBob strijkt weer neer op z'n knutselkruk


Op de foto staat een stoel......

Die dikte van de decal zal ook nog iets bijtrekken als je je matte vernis aanbrengt. Tamiya San staat bekend om zijn goeie pasvorm en helaas ook om zijn dikke tog... uhm decals :lol:

Tijd om dat ding eens goed door de modder te sleuren.

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2008 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Net wat geyoutubed en gezien als dat ding opstart dat daar nogal wat uitkomt :shock: lekker boel vies maken dus! :wink:


grts,
roman(die zich afvraag wat het project met resin en al die dingen is waar hobbybob het alsmaar over heeft...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2008 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Dat is een Dragon wagon voor de groepsbuild.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement