Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2008 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
andere tracks


Anders laat je ze er toch af. Heb je een reden om hem achterop de DW te plaatsen. :wink:

Hoef je ook geen andere tracks aan te schaffen.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2008 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
ik kan me zo herinneren dat regelmatig de tracks van voertuigen werden afgesloopt om het gewicht wat versleept moest worden te beperken. ik vermoed zo dat die kleine trekkies van een halftrack nou niet echt heel veel uitmaakten voor een dw, maar het is in ieder geval een goeie smoes om ze d'r af te laten :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2008 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Ik had het me eigenlijk zo voor gesteld dat Joe en Bob begin 1945 aan het rondknorren zijn door de landerijen van Klaus. Nu is Klaus daar zo boos over dat hij een handje mijnen en andere nare dingen neergooid om het ze af te leren.
Joe rijdt en Bob slaapt en plotseling....... Boem. Een hoop herrie en ze krijgen twee lekke ketttingen. En die lopen eraf.
En aangezien ze lekker toch een buitenlanddekking hebben op de ANWB kaart bellen ze de bergingsboer en die komt ze met de DW afhalen.

En dus kunnen Joe en Bob toch nog op vakantie.

:lol:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2008 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr, 2007 8:53 am
Berichten: 197
Woonplaats: Utrecht
Op zich een fijn idee, maar ik heb de resin motor juist aangeschaft om er een "motor-doet-het-niet-meer-om-wat-voor-reden-dan-ook" pechgeval van te maken... :wink:

_________________
Groeten Frank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr, 2007 8:53 am
Berichten: 197
Woonplaats: Utrecht
Micro-update! :wink:

Ik ben een echte weekendbouwer omdat ik doordeweeks meestal veel te druk met werken (werken is moe, moe is geen zin om te bouwen) en deze week ook nog eens bruut slecht geslapen omdat een paar %#$$&#@^ het nodig vonden om voor de derde en vierde keer binnen een week in te breken in de Alfa 159 van m'n buurman. Eergisteren opnieuw boeven weggejaagd en als getuige opgedraafd om "verdachte personen" te identificeren. Tis weer 'es wat anders.

Wat heeft dat nou met de Dragon Wagon te maken?... Welnu, omdat ik toch wakker was (4 uur 's morgens) maar es even een kleine bestelling gedaan bij onze lieve vrienden van Mol... Na het zien van het PE van Dick en Gerrit besloten ook maar een setje aan te schaffen. Ik heb alleen de exterieur set gekocht, want als ik het interieur ook nog moet doen krijg ik die Draak nooit af :wink:

Qua bouwen deze week niet veel gedaan, anders dan het eerste deel van de M3A2 motor. Blokje is ongeveer 2 bij 3 cm groot en er zitten nu al 16 stukjes resin en PE op.. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Misschien ook maar eens een loep o.i.d. aanschaffen...
Afbeelding

_________________
Groeten Frank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Misschien ook maar eens een loep o.i.d. aanschaffen...


Je wordt ouder papa... :)
Ja, als je met PE aan de slag gaat dan kan je eigenlijk niet meer zonder loep.

Maar da's een kek motorke!

Gr.
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Hoppa;

Weer een PE- bouwert erbij. Wel effe een loe aanschaffen. Anders gaat het echt héél moeilijk worden. :wink:

Citaat:
Maar da's een kek motorke!


En die mis ik eigenlijk wel bij de draak. Misschien moet ik eens effe nagaan of ze er uberhaupt wel zijn.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 jun, 2005 16:07 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Friesland
Die tracks van de M3A2 zijn inderdaad ronduit bagger, maar dat is nog niet het enige: ik meen me te kunnen herinneren dat de M3A2 nooit in productie gegaan is. Ik heb 's een artikeltje gelezen op perthmilitarymodelling dat daar over ging. Ik weet niet hoe waarheidsgetrouw je precies wilt werken, maar dan weet je het even.

Hendrik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Persoonlijk zou ik de tracks er af laten. (en zo de half track op de dragonwagon zetten en de motor voor een Mooie dragon M2 halftrack bewaren ;)

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr, 2007 8:53 am
Berichten: 197
Woonplaats: Utrecht
Martin Visser schreef:
Persoonlijk zou ik ...de motor voor een Mooie dragon M2 halftrack bewaren ;)


Kijk! En dat is nou is een goede tip! De motor van Plusmodel ziet er fijn gedetailleerd uit, en de Tamiya kit van de M3A2... dus niet. Deze M3A2 kit stamt uit 1975 en dat is ook wel te zien. Met name in de kleine details is er in de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt.

Omdat de Draak een fantastisch gedetailleerde kit is verdient zij natuurlijk een ook mooie lading. En dan kom ik toch weer uit bij de fraaie Sherman M4A3 van Dragon... :wink:

De afgelopen dagen daar dus ook lekker mee bezig geweest. Het enige wat ik nu nog moet doen is de laatste skirts bevestigen en hier en daar een beetje plamuren en dan is deze klaar voor de spuiterij. Hier een paar fotootjes van het resultaat tot nu toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende!

_________________
Groeten Frank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement