Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2008 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Was een van de eerste verfjob's. Dus als je opmerkels hebt hoor ik het graag.


ik deed alleen de logica in de kleurenvolgorde een beetje missen (en de kleurkeus was wat...euhm...bijzonder :wink:)

Citaat:
Maar ik ben blij, ERRUG blij dat het dus niet geheel aan mijn plakselkwaliteit lag


erg veel scheve stukkies die niet echt lekker pasten, maar ik denk dat het een hoop had gescheeld als je locatiepinnetjes verwijderd had; met name bij de grotere delen was dat het hoofdeuvel bij het plaatsen. de assen hadden bijvoorbeeld een hoogteverschil van bijna 2mm en dat was te voorkomen geweest door de locatiepennen te verwijderen en het geheel recht op elkaar te schuiven.

Citaat:
Overigens wel erg leuk om te zien dat het hele voertuig net zo groot is als de cabine van de DW. Benadrukt de enorme afmetingen van de DW nog eens wat extra.


tja, of het formaat van dat vrachtwagentje :wink:

modelletje is ongeveer 14cm lang en maal 35 is dat dus zo'n kleine 5 meter in het echie. da's dus maar net een heel ietsie langer dan onze passat!

Citaat:
Doe jij een E-25 achterop? Nooit verwacht.




:lol:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Zijn bouwdozen op schaal gebaseerd op centimeters of op inches?

Is zomaar een vraag, eigenlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Die snap ik niet. Dat maakt toch geen verschil? Je neemt een voertuig in inches en je doet het door bijvooreeld 35, als je dat met centimeters doet zijn ze toch even groot

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
het verschil tussen inches en centimeters is de schaalverdeling
bijvoorbeeld
10 inch is 254 millimeter
en 1 cm (10 millimeter) is in inch 0.3937

ik denk dat de bouwdozen zijn gebaseerd op centimeters

lars ik hoop dat je dit snapt :wink:

ontopic
gren je maakt weer een schitterend voertuig, de anderen maken dus ook schitterende voertuigen.
heb hem ook zien liggen maar dan 1/72 8)
misschien haal ik hem nog wel, wie weet, wie weet :wink:

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 20:47 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Eindhoven
1:35 is een schaal. inches of cm maakt geen verschil.

Een x aantal van een bepaalde meeteenheid (cm/inch/meter/voet, doet er niet toe welke standaard je gebruikt) komt bij een schaal van 1:35 overheen met een werkelijke afmeting van 35 keer dat aantal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
maar dan hangt er wel van af welk meeteenheid je gebruikt....
adler, heb je mijn laatste bericht hier gelezen?
want inches en centimeters zijn niet aan elkaar gelijk...

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Bij een schaalaanduiding maakt het niet uit met wat voor maateenheid je meet. Het wil alleen maar zeggen hoeveel keer groter het in werkelijkheid is.
Dus in 1/35 is 1 centimeter op een model in werkelijkheid 35 centimeter, maar ook is 1 inch in werkelijkheid 35 inch.

Het feit dat 1 centimeter niet gelijk is aan 1 inch heeft hier niets mee te maken.

GJ


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
o...oke...
op die manier
hmmm, dit is dus mijn leermoment vandaag :wink:

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 23:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 20:47 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Eindhoven
Precies. Een centimeter kan in inches worden uitgedrukt, en vice versa.

1:35 wil zeggen dat het model een factor-35 is verkleind t.o.v de werkelijke afmetingen.

Deze zijn bij een schaal van 1:35 dus 35 keer het aantal inches dat het model meet. Dit geldt natuurlijk ook voor het aantal centimeters.



Je Dragon wagon ziet er overigens puik uit Grendel. :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 2:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Tjeemig-de péééémig!

Kelere, ik dacht dat ik er nooit meer aan toe zou komen :roll:

goed dan dames en heertjes, appelen en peertjes, HobbyBob is nie dood, HobbyBob is alleen een beetje boel veel druk met van alles en nog wat. met als prettig gevolg dat ik dus de afgelopen 4 (!) weken zo goed als genen drol heb uitgevoederd in't skuurke.

dus.

maar vreest niet, het drakengebakje zal fertig komen!


______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


om maar even lekker off topic te beginnen...waar heeft HobbyBob zich zo de afgelopen paar weken mee bezig gehouden? (naast de hypotheekaflossing bij elkaar klussen, ziek zijn, klussen zonder kijkers in de woonstee en nog zo wat)

dit dus:

Afbeelding

brommerrijden is best leuk, maar als je dat dus óók in de winter doet dan zul je toch echt op een gegeven moment flink aan de poets moeten. en laat Hobbybob daar nou toevallig best wel handig in zijn:

Afbeelding

zo dan, 2 middaagjes werk, maar dan kan het gabakkie d'r weer even tegen. nou de anderen nog weer voorjaarklaar maken :wink:

vervolgens even weer wat meer on topic (hoewel nog steeds geen drakenpraat):

Afbeelding

...de experimentatiebak was heulemaal spuit- en vernaggelklaar, dus ook daar de afgelopen maand af en toe wat mee aan de pruts geweest. wat ik in ieder geval wilde proberen was wat structuur op het chassis zien te krijgen. op model roest aanbrengen met behulp van pigmenten is op zich niet zo heel erg moelijk, maar het nadeel is altijd dat het er zo vlak uitziet. leek Hobbybob dus wel grapvol om eens te kijken of dat niet net even anders kon...

nou heb ik wel eens wat gekliederd met verdunde plamuur op tanks enzo om wat structuur in plaatwerk te krijgen, dus het leek me een handig plan om als basis hetzelfde te doen voor het chassis van het minitruukje. eerst wat allebastine snelplamuur in een bakje gesmeerd:

Afbeelding

scheutje wasbenzine om een magere-yoghurt-achtige substantie te verkrijgen:

Afbeelding

beetje roestpoeder d'r bij om wat meer korrels te krijgen:

Afbeelding

en mengen maar...!:

Afbeelding

als basis leuk zat, dus tijd om aan de klieder te gaan. wegens het is allemaal voor het uitproberen niet echt heel erg netjes te werk gegaan (wat trouwens geldt voor bijna alles op de volgende plaatjes wegens het ging me om het effect en niet zozeer om het moet een mooi model worden :wink:) en dus lekker bruut aan de klieder gegaan met een mooie grove kwast:

Afbeelding

het grote voordeel van werken met wasbenzine is dat het allemaal met een vloek en een zucht droog is. d'r kon dus al mooi rap weer verder gegaan worden met de volgende stap en dat was het aanbrengen van wat zwartigheid:

Afbeelding

en hmmmm. op zich niet heel onaardig, maar wel wat grof allemaal. volgende keer toch maar kijken of ik nog wat fijners dan roeststof kan gebruiken wegens dit klontert behoorlijk en is qua schaalverhouding niet echt heel fantastisch.
ah well, het zat er nou inmiddels al eenmaal op, dus gewoon lekker doorgaan. 't gaat om het effect natuurlijk.

even wat groene geitjes in de verfsproeiert gestopt en maar even wat treeplankjes en andere dingetjes een kleurtje gegeven:

Afbeelding

vervolgens even met een rappe drybrush (daar gaart HobbyBob zometeen nog eventjes op terugkomen :wink:) de graatjes wat "kaal" gemaakt:

Afbeelding

en het potje roestpigment d'r bij gepakt. voor roest gebruik ik meestal als basis burnt sienna wegens dat trekt zo lekker oranja op :wink:
recept is vrij simpel: even bij de lokale tuinbroekentoko een pastelkrijtje (en dan "droge" pastel, geen oliepastel!) in de juiste kleur aanschaffen en vervolgens met een scalpel (Hobbybob bewaart dus altijd z'n oude gebruikte mesjes voor dit soort klussen!) aan het schrapen gaan tot je een respectabele bult poeder hebt. de pigmentpoeder kun je vrij eenvoudig aanbrengen met een oude, grote, zachte kwast (ik heb daar zelf zo'n setje van die synthetische knakenkwasten van Revell voor) door even je kwast in je poederbult (of het poederpotje :wink:) te dopen en deze leeg te kloppen boven de plek waar je aan de klieder wilt. vervolgens voorzichtig uitborstelen (eventueel even een keer met een natte vinger d'r overheenstrijken om het allemaal wat minder "knallend" te maken) en presto:

Afbeelding

roestkleurtjes!
aangezien ik alleen voor het optische effect van de combinatie structuur en kleur ging heb ik niet echt geprobeerd kleurgradaties aan te brengen, maar als je met poeders aan de slag gaat om roest te simuleren dan kun je ook donkerbruine kleuren over of bij je aangebrachte roestpoeders voegen. op die manier kun je met wat voorzichtig borstelen vrij veel kleurverschillen krijgen die je "roest" net wat realistischer over laat komen (kijk maar eens naar geroeste voorwerpen; die zijn nooit netjes egaal van kleur) zodat je wat meer dit effect krijgt:

Afbeelding

(yay! is m'n winterbrommer toch mooi net wat meer on topic dan jullie dachten :wink:)

maar goed, experiment geslaagd wat mij betreffelt, maar resultaat niet naar verwachting. hoewel op zich het er niet onaardig uitzag was de structurering te grof, en met name op een klein model als dit. dit gaart HobbyBob nog een keertje op een later moment proberen maar dan met iets fijners dan poeder gemaakt van roest (en ook dáár komt HobbyBob zo nog even op terug...)

persoonlijk had ik zitten denken aan iets van bloem. dat lost niet op in wasbenzine (as far as i know...) en zorgt waarschijnlijk voor een nog net wat fijnere korrelstructuur. wegens ik was het toch uiteindelijk niet helemaal eens met het behaalde resultaat de gebruikelijke oplossing uitgevoerd. mister mossel dus:

Afbeelding

...en aangezien HobbyBob nou toch al lekker met roestellende aan de pruts was besloten om daar nog maar eventjes mee door te gaan. eerst het gebakje maar weer even besproeid met wat groene geitjes:

Afbeelding

(zie hier het kleurverschil dat je krijgt wanneer je een 100w daglichtlamp 20cm boven je model hangt en wanneer niet...het chassis en de cabine zijn in het echie dezelfde kleur!)

en vervolgens maar weer aan de slag. één van de redenen om dit gebakje uit de stapel te trekken om wat dingetjes op uit te proberen was dat dit eigenlijk een drakenwagentje in het klein is. cabine, chassis, laadruimte....mini-draak dus. en daarnaast nog een overeenkomst. d'r zit lekker veel traanplaat in!
aangezien ik nog nooit een traanplaatmodelletje heb gedaan leek het me wel wijs om vooral eerst eens aan het proberen te gaan voordat ik resultaatgericht (ziet mijn eens dure woorden gebruiken!) aan de knutsel zou gaan op de draak, dus rap aan het uitprobeerselen op het mini-truukje. traanplaten zijn metaalplaten met daarop een omhoogstaand visgraatpatroon en wanneer je dat in het echie ziet zie je altijd dat de "vissengraten" mooi glimmen en metaalkleurig zijn. door slijtage wegens rondschurende kisten. heb je dat spul op je modelletje zitten dan is het dus altijd handig (tenzij je een fabrieksmodel maakt) om die opstaande ribbeltjes metaalkleurig te maken. en hoe je dat dan?

well, very gemakkelijk. doe lekker je potje met metaalkleurige verf schudden, haal het dekseltje d'r af:

Afbeelding

kwast d'r lekker in rondsoppen en vervolgens je kwast afvegen aan een doek. doordat je de meeste verf achterlaat in de doek en er alleen wat grove pigmenten in je kwast achterblijven kun je nu "drybrushen" (voor de vmbo-ers: da's dus engelandersmensentaal en betekent zoiets als "droogkwasten")

Afbeelding

aantal keer over opstaande randen strijken met je zo goed als droge kwast zorgt ervoor dat het resterende beetje verf in je kwast achterblijft op de hoogste punten die je raakt en uiteindelijk heb je dan zoiets als dit:

Afbeelding

en daarmee heb je dan dus de basis voor je traanplaat. tijd voor de volgende stap; roest.

eerst even wat burnt sienna poeder in een bakje:

Afbeelding

beetje wasbenzine d'r bij om het op te lossen zodat je een mooi sapje krijgt:

Afbeelding

en lekker met de kwast wat rondsoppen.

Afbeelding

aangezien de cabine ongeveer een uurtje voordat ik aan de sop ging besproeid werd met groene geitjes was dus natuurlijk de verflaag nog lang niet 100% droog. normaalgesproken gooi ik meestal een beschermlaag in de vorm van ParketPlus over een laklaag heen om te voorkomen dat de basislaag vrolijk gaat reageren met het wassap, maar wegens dat reageren kan af en toe ook gunstig uitpakken heb ik dat hier niet gedaan. doordat je in feite een wash maakt op basis van een verfoplosmiddel vermengt de wash zich met de al aanwezige verflaag en krijg je een vrij realistisch verweringseffect:

Afbeelding
Afbeelding

het is dus wel zaak dat je de wasserettesapjes erg egaal verdeelt omdat je anders dus komt te zitten met vlekeffecten op plekken waar door capilaire werking de wash onbedoeld heen is gezogen (as in my plaatje :roll:)

aangezien deze methode wel behoorlijk ingrijpend is en totaal verkeerd uit kan pakken (denk aan volledig oplossende verflagen en dat soort ellende..) maar eens even kijken naar een andere methode. eerst maar weer even wat groene geitjes tevoorschijn gehaald:

Afbeelding

en vervolgens de tubebak doorgespit. wegens HobbyBob spuit z'n modelletjes met enamelverven werkt ie dus niet met olieverf (die dus verdund wordt met oplosmiddelen), maar met acrylverven als basis voor z'n wassapjes. wegens acryl kun je die dus verdunnen cq oplossen met water en reageert het dus niet met de basislaag. hoewel er meerdere merken voorhanden zijn werkt HobbyBob zelf meestal met deze:

Afbeelding

kost een paar eurie maar dan kun je gelijk ook de helft van je modelbouwcarriere vooruit!

bakje met water vullen, klein kliedertje d'r bij:

Afbeelding

een drupje afwasmiddel d'r bij om de oppervlaktespanning te breken (wat zoiets betekent als; het vloeit allemaal wat beter en vormt geen druppels meer :roll:)

Afbeelding

en wederom lekker aan de sop:

Afbeelding

het lijkt heel wat op de "natte foto", maar na droging ziet het er allemaal behoorlijk subtiel uit:

Afbeelding

en wat mij betreft net iets tè subtiel. in principe veroorzaak je hier alleen een oranje waas mee en da's net niet wat ik wilde. nog maar eens wat proberen dan maar!
spulleke goed laten drogen, laagje groene geitjes d'r over gedaan en hup aan de slag met de volgende methode!

...en da's dus roestsap; echte roestdeeltjes opgelost in water:

Afbeelding

hoewel d'r een vrij duidelijk howto in de tips&trucks sectie van dit forum staat en ome Dick het ook al eens heeft uitgelegd alsnog even een korte beschrijving van hoe je aan roestpoeder komt:

gooi een prop staalwol in een leeg jampotje, vul dat potje vervolgens met azijn en laat dit een paar uurtjes (24 uur is het mooist) staan weken. giet vervolgens de azijn weg en zet je potje met staalwol buiten neer. vervolgens een dagje of 2 buiten laten staan, binnen op de verwarming zetten om te laten drogen en vervolgens, wanneer je staalwol droog is, flink in je potje rondroeren met een lepel; de staalwol zal helemaal verpulveren een vervolgens heb je een mooi potje met roestpoeder!

as simple als dat. dus.

wat ik dus heb gedaan voor m'n sapje is een flinke scheut poeder in een mengbakje gooien en dan daar vervolgens een flinke plens water opzetten. even laten staan, goed doorroeren en na een paar minuten heb je dus een bakje sap met een mooi roestoranja kleurtje. aangezien het roestpoeder niet daadwerkelijk oplost maar alleen maar afgeeft heb je vrij veel residu in je bakje wat weer als gevolg heeft dat je je roest vrij korrelig aan kunt brengen. zo ongeveer:

Afbeelding

laat je dat dan vervolgens drogen dan heb je uiteindelijk zoiets als dit:

Afbeelding

..roestkleurtjes her en der en ook nog wat verdwaalde korrels die wat structuur geven. al met al een leuk effect, maar voor een soldatenvoertuigje net even iets tè denk ik zo:

Afbeelding

..maar wil je een lekker doorgerotte auto bouwen dan gaat dit dus mooi wel heel erg bruikbaar zijn! gaat ongetijfeld nog een keertje terug te zien zijn op een koekblik in het otootjesforum :wink:
wegens dat drybrushen was op zich wel aardig maar niet heel erg praktisch wegens niet zo heel veel ruimte om goed met een kwast uit de voeten te kunnen maar eens even de hobbybak doorgespit op zoek naar iets eenvoudigerderders. en dat werd dus een zilverkleurig aquarelpotlood:

Afbeelding

...en dan in dit geval dus geen droog potlood maar een oliepastelpotlood (24x woordwaarde)

nou ja, eigenlijk een waspotlood. het grote voordeel ten opzichte van een droog potlood is dat dit potlood wat "vettig" is en dus wat beter blijft zitten. "gewone" potloden laten in principe alleen een soortement stoflaagje achter en dat veeg je vrij makkelijk weg. een "wascopotlood" plakt wat meer :wink:

zo dan, en dat was dus eigenlijk zo'n beetje het overzicht van alles waar ik me de afgelopen maand mee bezig heb gehouden. tijd dus om eens even te laten zien wat ik gisteren en vandaag in mekaar heb weten te breien!

zoals bekend was het bouwverhaal al een hele poos geleden afgerond dus eerst maar eens even verzonnen in welke volgorde ik nu aan de knutsel zou gaan gaan en tja, helaas patatten moest er toch echt eerst geklust worden aan m'n minst favoriete onderdeel; het interieur. om de een of andere reden hebben erg veel mensen een grote fascinatie voor interieurbouw (en dan met name de flyboys..) maar ik heb dat dus nooit begrepen. sommige mensen doen uren en uren knutselen aan zo'n cockpit om het allemaal retestrak te maken om vervolgens het hele zooitje dicht te plakken waardoor je d'r nevernooitniemeer wat van terug gaat zien. misschine ben ik wat te rationeel ingesteld, maar wat mij betreft is dat dus gewoon domweg zonde van de tijd. veel van die interieurknutselaars komen dan met het argument:"ja, maar IK weet dat het er in zit" maar da's dan weer zo'n argument wat ik dan weer niet kan begrijpen. je schildert toch ook niet de binnenkant van een rioolpijp, zelfs als JIJ weet dat je dat gedaan hebt?

ah well, ieder z'n ding zullen we maar zeggen :wink:

ik moest dus in ieder geval beginnen met het interieur van het drakenwagentje en wegens ik wilde toch eigenlijk wel de hele trukendoos zo'n beetje openslingeren voor de draak besloten om eerst het spul maar eens even in het maagdelijk wit te gooien:

Afbeelding

wieso den das? omdat er geschaduwd moet gaan worden natuurlijk!
normaalgesproken doe ik meestal preshaden met zwart waar dan vervolgens een dunne basislaag overheenkomt maar wegens ik wil ook wel eens dingen anders doen deed ik dat dus anders. dus.
in plaats van met zwart te werken heb ik eerst alle naadlijnen gespoten met de groene basiskleur:

Afbeelding

en vervolgens potje nummer 15 van meneer Revell d'r bijgepakt om de basiskleur wat lichter te maken.

Afbeelding

klein puntje gele geitjes d'r bijgegooid in de mengbak en vrolijk aan het vakkenvullen gegaan:

Afbeelding

en vervolgens nog een klein puntje geel toegevoegd en de centra van de grote vlakken nog net even wat lichterder gemaakt. klara:

Afbeelding

voor het idee de kap maar even over de cabine gezet:

Afbeelding

...en vervolgens vraag je je dan af waarom je d'r zoveel moeite voor doet. maar ah well, ik had me voorgenomen om deze keer eens wat meer aandacht te besteden aan het binnenwerk :wink:

daarom dus.

als volgende stap maar eens even wat kleine fruttels uit de rekjes geknipt die ik dus nog had laten zitten wegens dat doe ik later wel:

Afbeelding

de stoeltjes gebespoten met een ander kleurtje dan meneer Tamiya had bedacht en vrolijk uit de losse hand dus het had best strakker gekund:

Afbeelding

wat kleursapjes en stickerts op de frutteltjes gepield en het spul op de plaats gebevestigd:

Afbeelding

en daarna maar eens even een vunzig sapje gefabriekt. zoals vermeld werkt Hobbybob dus met acrylverf en wegens ik hoef niet per sé dikke lagen roest in m'n cabine er voor gekozen om een braaf bruin sapje te maken. het geeft dan wel wat het idee van verkleuring maar het maakt het allemaal niet gelijk helemaal zo oranje boven enzo.

Afbeelding

lekker aan het soppen, maar deze keer net even wat netterder dan op het mini truukje:

Afbeelding

..en ja het is een wat wazig plaatje. laat alleen wel erg goed zien welk kleurverschil je krijgt door aan het soppen te gaan met een wassapje. bovenkant van het motorhok is nog schoon, zijkant is al gedaan en droog. dus.

...en dan nog even een picca met waarop ik dan dus het hele interieur heb gebeviezerikt enzo:

Afbeelding



en toen had HobbyBob nog wat verdere knutselactiviteiten op het rooster staan, maar wegens een hevige knal en opeens volledig in het donker zitten ging dat er dus mooi niet meer van komen voor vandaag. wegens een fijn gevalletje kortsluiting was er dus geen stroom meer in de knutsel shack en moest er dus eerst geelectriciend worden voordat er weer verder geknutseld kon gaan worden :roll:

..Hobbybob had namelijk even vergeten dat z'n gebruikte stekkerdoosje op een standaard huis- tuin- en keukenlijntje aangesloten zat en dat én een 2000 watt kachel én een 1200 watt fohn toch net even wat veel is voor zo'n dun snoertje :roll: (én een stereo, én een 100 watt daglichtlamp, én een tl bak. die ook nog bedenk ik me net :roll:)

rest van de dag dus druk bezig geweest met het leeghalen van een zolder wegens daar lopen alle leidingen en de doorfikplek zat natuurlijk net achter een kuub mdf ( :roll:) en aansluitend de rest van de avond voornamelijk druk geweest met constructiedraadleidingen aanleggen, verdeeldozen aanbrengen en nieuwe stopcontacten plaatsen (wegens wel héél erg vervormd door te boel veel warm :wink:)

nou morgen nog even wat snoertjes spannen voor de tl bak (en gelijk maar even een tweede ophangen) en dan met wat mazzel kan ik zowaar weer wat verder knutselen.

...wat wel fijn zou zijn wegens d'r zit weer een rit werkdagen aan te komen en het schiet op deze manier niet echt boel veel op enzo:-p

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

yay, dik 3-en-een-half uur tiepwerk. 't lijkt wel hobby :roll:

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement