Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr, 2007 8:53 am
Berichten: 197
Woonplaats: Utrecht
Zelfs zonder oplegger is het al een machtig apparaat om te zien!

Wat een bouwtempo zeg. Ben wel benieuwd naar het eerste spuitwerk.

Afbeelding

_________________
Groeten Frank.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Da's wel heel erg snel Gren. Zelfs voor jou.


wat bouwen betreft natuurlijk..
de echte fun moet nog komen :wink:

Citaat:
Nee, eigenlijk twee. Wat voor kleur ga je de binnenkanten van de deuren, én de binnenkanten van de luiken dan geven? Zijn wel errug aantrekkelijke witte vlekken in het donker.


wordt nog even wat intern overleg over gevoerd :wink:

...en is trouwens ook nog lang niet besloten allemaal; eerst het bouwen afronden en dan maar eens nadenken over de kleurtjes

Citaat:
Werkt zo'n afgerond zaagblaadje erg makkelijk, of is het een ikhebeffenietandersmomentje?


ik heb een heel setje van die dingen en ik ben er best tevreden mee; erg dun en flexibel dus prima mee te sturen. oorspronkelijk trouwens aangeschaft voor een ander project waarbij wat herverbouwingswerkzaamheden uitgevoerd moeten gaan worden. maar da's voor later :wink:

Citaat:
Heb je nog ijzertouw kunnen scoren? Anders ga ik bestellen.


ah, dus de postbode is nog niet langs geweest?

:wink:

Citaat:
Er zitten op de onderste sprue nog twee kleine onderdeeltjes. Links onder in de hoek.


nee hoor, die had ik d'r al vakkundig van af gesloopt :D:

Citaat:
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik voel een klein beetje dat het vandaag einde bouw wordt en dat alles in meklaar is.


d'r moeten hier ook nog even wat andere klusjes tussendoor worden gedaan dus geen idee hoe ver ik ga komen; kans is echter groot dat ik in ieder geval al een heel groot deel af ga kunnen ronden vandaag...

ik zit er wel aan te denken om eerst de belading nog te bouwen voordat ik aan de sproei ga; wel net zo handig wat logitstiek betreft. review moet ik nog even over nadenken omdat over het algemeen m'n verslagen duidelijk genoeg zijn om te kunnen zien of een kit wat is of niet :wink:

...maar nu eerst koffie!

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 15:36 pm
Berichten: 382
Woonplaats: Stiens, friesland
strakke wagen grendel

ik vraag me toch af hoe je aan dat schuurpapier en lijmspuit met een turbo erop bent gekomen ;)

mvg. Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
ah, dus de postbode is nog niet langs geweest?


Dat wel, maar helaas. :? Maar als het onderweg is, wacht ik gewoon. :wink:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
hmm, gistermiddag op de post gegaan; kan natuurlijk echter ook maar zo zijn dat die knakkers nog wat achterstallig werk hebben wegens valentijns(*braak*)kaartjesellende

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 1:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535


Vandaag geen inleiding wegens geen inleiding. maar stiekem toch.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


gisteren had ik dan wel geschreven dat de wagen voor zo'n beetje 90% klaar was, maar dat was dus mooi wel een beetje een understatement; na even wat freubelen ontdekte ik namelijk dat dit:

Afbeelding

...de laatste toestandjes waren die nog op de wagen geparkeerd gingen gaan worden!

duurde dus al met al niet zo heel boel veel lang totdat ik dus deze plaatjes kon maken:

Afbeelding
Afbeelding

't staat allemaal wat schots en scheef vanwege dr pritt-prut, maar toch...

...YES!, de wagen is dus af. joechei en hutsefluts!

well, wegens dit ding is dus best wel boel veel groot had ik zo besloten om zowel de trailert als trekkert als individuele modellen aan te pakken, dus wat moet er dan dus eerst gebeuren voordat er verder geknutseld kan gaan worden?

ganz genau:

Afbeelding

puin ruimen!

verse bak koffie georganized, peukie d'r bij en maar eens fris en fruitig begonnen:

Afbeelding

wel lief natuurlijk dat het grootste deel al gedaan is door vriend Tamiya, maar had however natuurlijk ook best wel een flinke uitdaging geweest kunnen zijn als dat dus niet 2 stukken maar een bult sproetjes waren geweest. maar soit, we gaan het er gewoon mee doen.

het leuke van die lange stukken plastic is natuurlijk dat ze wat door kunnen gaan zakken als d'r wat gewicht op staat. gelukkig hebben die japaneuzen daar ook wat op verzonnen en dan wel in de vorm van wat extra metaalwerk:

Afbeelding

het enige waar ik dan wel weer wat over te drammen heb is het feit dat het wel boel veel kleine schroefjes zijn. niet dat dat nou zo'n heel groot probleem voor Hobbybob was wegens hij heeft zat van die kleine gereedschapjes, maar ik kan me zo bedenken dat de gemiddelde nederlandert niet van die minischroevendraaiertjes binnen handbereik heeft en dus wel wat problemen kan krijgen bij het vastdraaien van dat spul. een meegeleverd schroevendraaiertje was dus eigenlijk wel net zo netjes geweest (en ik geloof er niks van dat -gezien de prijs van deze kit- meneer Tamiya dat niet had kunnen betalen...)

mocht je niet van die minidraaiertjes in je collectie hebben wandel dan even naar de bouwmarkt en kijk een beetje rond in de budgetaanbiedingenbak; meestal liggen daar wel van die horlogemakerssetjes in voor een knaak en een bos wortelen...

HobbyBob kon dus wèl die schroefjes vast freubelen met als gevolg dat er daarna al met lijm kon worden gekliederd om d'r één geheel van te frutselen. onder het motto:"better safe than sorry":

Afbeelding

...een flinke stapel klemmen.


ondanks dat HobbyBob dus de hele dag voor zichzelf had kon er dus alleen helaas niet de hele dag in de schuur worden doorgebracht; wegens d'r moesten nog even wat huishoudelijke werkzaamheden worden verricht (wasje ophangen, rekeningen betalen, dat soort ellende) en d'r moest nog even een knippersbezoekje worden gedaan zat Hobbybob dus pas vrij laat op z'n knutselkruk.
...waardoor het dus inmiddels al etenvoorbereidtijd was toen de trailerhelften aan mekaar werden geplakseld.

Ikke dus vrolijk aardappels schillen en terwijl ik daar mee bezig was keek ik toevallig even naar buiten. en toen moest ik toch even heel erg een foto maken wegens check dit:

Afbeelding

boel veel ruimte en dan je mini-autootje zo parkeren :roll:

ik moest gelijk denken aan dit:

Afbeelding

...

eten koken, moeders en blaag vervolgens weer thuis, happen, voorlezen, bad, kind in bed proppen, koffie zetten, wat plaatjes voor marktplaats maken:

Afbeelding

(liefhebbers mogen een PB sturen :wink:)

en weer aan de slag. en dat was wel even jammer:

Afbeelding

krom dus!
gelukkig maakt de lengte het -ondanks de metaaltoestanden- toch allemaal een beetje wat flexibel, dus met wat duwen en klemmen was ook dat uiteindelijk allemaal wel op te lossen.

op de trailert gaat dus PE spul komen. gelukkig niet van die kleine freubeldingetjes zoals bij dick en gerrit, maar van die lekkere grote lompe platen. normaal plak je PE vast met secondenlijm, maar wegens Hobbybob probeert altijd nogal graag eens wat had ie een poosje geleden dit aangeschaft:

Afbeelding

da's op zich best wel leuk spul wegens je kunt er zo'n beetje alles mee vastzetten, maar in verband met elk voordeel hep z'n nadeel is dit natuurlijk ook niet 100% fantastisch. het lijmspul is prima, maar meneer Revell levert er dan dus dit bij om het te smeren:

Afbeelding

zo'n kwastje wat prima is als je een muur wilt witten maar voor nauwkeurig lijmwerk niet zo heel erg geschikt is :roll:

scheelt dan natuurlijk weer dat HobbyBob nog wel eens wat bewaard en wegens ik spuit nog wel eens één van deze dingen leeg:

Afbeelding

...heb ik daar dus een mooi voorraadje van liggen. efkes doppie d'r af peuteren (voor de fans: 'tis een tegendraadse schroefdraad :wink:), spoelen met thinner just to be sure en maar eens even wat overgieten

vervolgens van wat dikker ijzertouw maar even een afsluiter gemaakt (wat ik trouwens standaard doe bij m'n naaldpotjes. hardstikke leuk dat blauwe plastic dopje van meneer Revell, maar dat gaat natuurlijk nevernooitnie werken :roll:) door een stuk net passend ijzertouw te nemen (0.5mm even uit m'n hoofd) en een lusje te maken aan één van de uiteinden. zorgt er mooi voor dat èn je naald niet verstopt èn je lijm niet vervliegt. as simple as dat.

Afbeelding

en kiek toch an; het werkt ook nog:

Afbeelding

aangezien het natuurlijk niet handig is om 2 van diezelfde potjes naast elkaar te hebben staan wegens het risico dat je de verkeerde pakt nog even dit gedaan:

Afbeelding

en er kon weer verder worden geklust.
en oh, dat stanleymes gebruikt Hobbybob om z'n PE mee te vouwen. leuk idee van vriend Tamiya om dat met een punttang te doen, maar dit werkt net wat netterder. dus.

ennieweg, poosje plastic losknippen, schuren, 3 bakken koffie en anderhalf uur knutseltijd later stond het trailerdingesgeval dus zowaar al op eigen poten!

Afbeelding

en aangezien Hobbybob toch eigenlijk ook nog wel even een filmpje wou spotten vanavond werd er toch maar mooi besloten dat het eigenlijk wel mooi zat was geweest voor vandaag. maar niet voor dat dit plaatje gemaakt was natuurlijk:

Afbeelding

en tja, als je dan toch het spul hebt staan.... :wink:

Afbeelding


en dat was het dan weer voor vandaag. morgen werkiewerkie dus geen idee of ik nog ergens aan toe gaart komen maar dat zien jullie vanzelf dan wel weer :wink:



oh, en nog even een totaal overbodig plaatje:

Afbeelding

..zodat ik in ieder geval in alle eerlijkheid nog even kan vermelden dat ik inmiddels meer dan 150 plaatjes in de dragon wagon map op de servert heb staan :wink:

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
hobbybob word omgedoopt tot turbobob,tsjee wat ga jij snel zeg.Wat is dat onderste model?Dat ziet er leuk uit.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 1:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
da's een shilka; helaas geen bouwverslag van gemaakt... (/me doet nog wel eens een tussendoortje :wink:)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Maar Gren, wat voor bouwdoos moeten ze voor jouw aanschaffen zodat je ongeveer dezelfde bouwtijd heb als de gemiddelde bouwer hier? :lol:

Ik zou over zoiets werkelijk maanden doen, al s ik kijk naar mijn Snowberry das al een jaar (ok, veel dingen tussendoor). Ik verbaas me over de snelheid, maar toch het secure werk, dat vind ik uitzonderlijk. Althans secuur vanaf de foto gezien dan he

Maar het is wel een mooi iets voor de anderen denk ik, een stimulans.


Nu weet ik dat de dozen van pappa Tamiya-san snel in elkaar vallen

BertUS (die toch het meest geïnteresseerd is in de verfplaatjes)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
Maar Gren, wat voor bouwdoos moeten ze voor jouw aanschaffen zodat je ongeveer dezelfde bouwtijd heb als de gemiddelde bouwer hier


Ik denk dat dan de sprue's stuk voor stuk, met een week tussentijd, moeten worden opgestuurd. :twisted: :wink:

@Gren;

Niet één, niet twee, maar drie. :shock: Postbode is geweest. Thnxs. :wink:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement