Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2008 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 22:19 pm
Berichten: 28
Woonplaats: Sint Annaparochie, Frl
woow :shock:

wat een mooie model

en wat een uitleg kan ik veel van leren 8)


grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
en nog lange niet klaar :wink:

vreest niet dames, hobbybob heeft z'n drakenwagentje niet in de wilgen gehangen maar is wegens boel veel turbulentie op het werk deze week niet echt aan knutselen toegekomen. well, een heel klein beetje wel, maar het verhaaltje daarover moet nog even wachten tot er weer wat vrije tijd in de buurt is :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Grendel schreef:
vreest niet dames, hobbybob heeft z'n drakenwagentje niet in de wilgen gehangen maar is wegens boel veel turbulentie op het werk deze week niet echt aan knutselen toegekomen.


Komt dat effe goed uit, je ging toch al te snel. :wink:
Dit meissie is niet boos...Mwwuhaahahaa :mrgreen:



Easy Rider Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 11:48 am
Berichten: 587
Woonplaats: Utrecht
Grendel schreef:
Afbeelding


Mocht je ooit weer zo'n bos moeten maken, gewoon de ene kat in je boormachine zetten en langzamdraaien, scheelt je wat lamme handen :


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Borntobewild, wild as never before, schreef:
...gewoon de ene kat in je boormachine zetten en langzamdraaien,...


Ik zie het helemaal voor me... :shock:


E.Z.Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ik zie het ook voor me. Maar of die kat dat nou lekker vind?? :cry: :lol:

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
:lol:

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Grendel doet een update die geen update is maar toch wel

Hehe, EIN-DUH-LUK weer eens even wat tijd voor knutselwerkzaamheden. zoals al eerder geschreven van de week vrij boel veel druk met werkiewerkie enzo dus eigenlijk geen enen klappert kunnen doen, maar vandaag dan eindelijk zowaar weer eens even een dagje vrij. en wat heeft ie dan gedaan vandaag?

precies!

...een ander kitje uit de stapel getrokken en in mekaar geplakseld!

"maarmaarmaarmaar..." zie ik nu al een paar mensen denken, en dat was ook wat moeders de baas eigenlijk zei hier. "je ging toch een tank bouwen voor achterop?"

yep, en da's dus nog steeds het plan maar wegens Hobbybob wil wat nieuwe dingetjes doen op het drakenwagentje en hij heeft geen zin om uiteindelijk het hele monster in de mossel te moeten droppen had 'ie zo bedacht dat het wellicht handiger was om eerst maar eens even wat dingetjes uit te proberen op een ander modelletje...

en och, 'tis niet dat ik haast heb ofzo :wink:

dus zogezeit, HobbyBob doet dus een update die geen update is maar toch wel.

dus.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
efkes een zijsprongetje..

Nou had ik dus bedacht om wat dingetjes te doen op de draak die ik normaalgesproken praktisch nooit doe en waar ik dus niet zo heel veel ervaring mee heb dus tijd om even gauw een ander kitje d'r bij te grijpen. Een poosje terug kreeg ik toevallig een paar in aanbouw zijnde modelletjes toegestuurd wegens "ik kom d'r niet helemaal uit en misschien kun jij d'r wat mee" dus leek het me wel grappig (en tijdsbesparend :wink:) om één van die modelletjes te gebruiken als lijdend voorwerp van mijn experimenteerdrang (hoi Gerrit :wink:)

en oh ja, een andere reden om eerst even een ander modelletje onder handen te nemen is ook om het kleurenverhaal een beetje op orde te krijgen; de laatste keer dat ik groot voertuig volledig in olijfjesdrap moest spuiten belande het model uiteindelijk in het archief omdat ik de kleuren maar niet lekker kloppend kon krijgen.

gevalletje experimenteer- en kleurenuitprobeerselmodel dus!

zoals gezegd zat er al een deel in mekaar geplakseld en zoals nog niet gezegd was er ook al wat begonnen met de schilderwerkzaamheden. ondanks dat de verf d'r vrij strak op zat besloten alsnog even een mosselbadje te doen en na een klein uurtje kon ik dan eindelijk van start met het echte knutselwerk wegens de verf was foetsie:

Afbeelding

het grootste probleem wat Gerrit met dit ding had was dat het allemaal niet echt lekker pastte en dat was ook wel een beetje te zien; veel onderdeeltjes zaten wat scheef en dat zorgde er vervolgens weer voor dat andere onderdelen weer niet echt lekker aan gingen sluiten. eerst maar even alles zoveel mogelijk uit elkaar gesloopt:

Afbeelding

en vervolgens druk aan de slag met vijlen, schuurpapier en messen om alles een beetje recht te krijgen. wegens zo'n beetje elk deeltje is scheef gegoten hield dat boel veel hak- en breekwerk in, maar uiteindelijk al met al toch nog een beetje een toonbaar geheel d'r van kunnen maken:

Afbeelding

alles weer een beetje op z'n plek geploft en vervolgens vrolijk tegen het volgende probleem aangelopen:

Afbeelding

ganiepasnie! op de onderkant van de cabine zitten twee van die mooie pennetjes die in gaatjes op het chassis moeten vallen maar mooi niet dus. die pennetjes staan net iets te ver naar elkaar toe met als gevolg dat het hele zakie nevernooitniet recht te maken is als je niet zelf aan het knutselen gaat om dit op te lossen.

knutselknutsel*KLIK*

Afbeelding

zo dan, het grote werk gedaan, alle delen waar Gerrit al aan was begonnen enigzins klaargemaakt en dus tijd om verder te gaan met wat er in de rekjes zit aan pruttel. en like ik zei; echt ALLE deeltjes zijn scheef gegoten. en dan niet een beetje, nee:

Afbeelding

boel veel scheef dus. houdt dan dus vervolgens weer in dat alles geschuurd danwel gevijld moest worden voordat er wat gelijmd kon worden en was dat eenmaal gebeurd dan liep je dus weer tegen dit soort dingen aan:

Afbeelding

gaatjes die niet overeenkomen met pennetjes.

of:

Afbeelding

...deurtjes die zonder schuur- en vijlwerk niet enigzins passend te krijgen zijn.

of:

Afbeelding

deurtjes die zó scheef zijn dat ze dus verplicht open gaan moeten staan omdat schuren en vijlen de boel tèveel zou gaan vervormen.

of:

Afbeelding

...leuke gietplekjes die je dus ècht niet weg gaat kunnen schuren zonder detail te vernaggelen.


:roll:

maar ah well...'t is een uitprobeergebakje dus het maakt allemaal niet heel erg veel uit wat mij betreft. als het allemaal maar een klein beetje acceptabel zit is het mooi genoeg :wink:

en vanaf een afstandje is het mini-vrachtwagentje best wel te pruimen leek me zo:

Afbeelding


...en maar weer zien wanneer er weer wat meer knutseltijd gevonden kan gaan worden. d'r mot natuurlijk namelijk ook nog een tank geknutseld worden :wink:
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Mocht je ooit weer zo'n bos moeten maken, gewoon de ene kat in je boormachine zetten en langzamdraaien, scheelt je wat lamme handen :


arme kat :wink:

had ik normaalgesproken ook gedaan bij zo'n lang stuk, maar wegens de accu's waren leeg en ik had geen zin om de grote machine tevoorschijn te halen maar even op z'n ouderwets gedaan :wink:


en indeed, 't gaat met 99,9% zekerheid een e-25 worden...

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2008 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
ondanks dat de verf d'r vrij strak


Dank voor de compliment. :wink:
Was een van de eerste verfjob's. Dus als je opmerkels hebt hoor ik het graag.

Maar ik ben blij, ERRUG blij dat het dus niet geheel aan mijn plakselkwaliteit lag dat hij op de rand van mijn grote groene huisvuilafvoervriend heeft gebalanceerd.

Overigens wel erg leuk om te zien dat het hele voertuig net zo groot is als de cabine van de DW. Benadrukt de enorme afmetingen van de DW nog eens wat extra.

Succes met de klus. :twisted:

Doe jij een E-25 achterop? Nooit verwacht. :lol:

PB

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement