Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
NIE BOUWUH ?????


wel bouwuh, nie schrijvuh :wink:

Citaat:
Vooral als het verfwerk er aan te pas komt


heh, in dit tempo kan dat maar zo nog een weekje of wat duren :wink:
het bouwen op zich gaat wel vrij makkelijk en rap; de meeste tijd gaat zitten in de juiste sprues zoeken (het zijn er nogal een paar moet je maar denken :roll:) en het uitdenken van hoe dingen aan te pakken zodat ik straks niet helemaal in de knoop kom met het spuitwerk..

Citaat:
Grendel jij post dan weer zoveel dat het eigenlijk in boek vorm moet uitkomen


wordt nog steeds aan gewerkt :wink:
één van de redenen om deze keer zó uitgebreid te werk te gaan is om in ieder geval het meeste fotomateriaal en de basisteksten bij elkaar te hebben :wink:

Citaat:
Volgende model moet er wel iets groters zijn, misschien de Dora?


ik heb op het punt gestaan om dat ding te kopen maar kwam toen tot het besef dat ik dus echt nergens ruimte heb voor zo'n gigantisch ding. misschien later als onze villa met 35 kamers eindelijk afgebouwd is.. :wink:

Citaat:
Nog eens veel plezier en ik ben benieuwd wat erop komt . ik heb ze al met een Panther erop gezien


't wordt geen panther en wat het wèl wordt ga ik nog niet verklappen. ik weet alleen wel met vrij veel zekerheid dat de kans erg klein is dat iemand anders hetzelfde ding d'r op gaat zetten....(of ga jij 'em alsnog ook doen gerrit?)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 10:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
of ga jij 'em alsnog ook doen gerrit?)


Nee. Heb wat anders in gedachten.

Dus..... Leef je lekker uit.

Je gaat erg lekker met de Draak. Als je zo doorbouwt, ben je in No/time door de kit heen. Ik doe mijn uiterste, stinkende best om je bij te benen
maar wat denk je?
Lukt nie :wink:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 jul, 2007 13:46 pm
Berichten: 488
Woonplaats: Hardenberg
Grendel schreef:

maar weer terug naar de bouwtekening. en toen bedacht ik me dat ik zo onderhand al wel héél erg veel onderdeeltjes over had geslagen. tijd om er maar eens voor te zorgen dat dat straks allemaal wat sneller weer terug te vinden gaat zijn. simpelste oplossing:

Afbeelding

...gewoon even de onderdeelnummers van de stukkies die nog moeten even omcirkelen. kun je achteraf mooi snel in één oogopslag zien wat er nog geplakt moet gaan worden...



Ik denk dat je net zosnel het hele plaatje had kunnen opcirkelen :wink: :lol:


Ga je ook nog een Poll openen met wat er achterop komt te staan :?:

ik gok nog een dragonwagen :shock: 8) :idea:


Succes verder kerel :wink:

_________________
ast nie giet zoast mut, dan mut maor zoast giet

www.fordfreaks.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Ik denk een of ander neergestort vliegend ding, een me262 bv. Dat ze meenemen voor wat onderzoek... Da's spannend :D :wink:
Het ziet er goed uit ondertussen, had je geen goesting om er PE op te zetten? :wink:

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik heb alleen dit bouwverslag doorgelezen en moet zeggen dat dit model goed gedetailleerd is.

Nu denk ik wel dat dit verslag ook door de andere bouwerts gelezen zal worden dus heb ik een klein detailtje ( wat dus ook voor anderen geldt maar zo hoef ik het maar 1 keer te melden ) wat misschien wel leuk is om toe te passen.

De 2 tankjes links er rechts boven de achterasophanging zijn olietankjes. Deze trekker is kettingaangedreven en die ketting moet gesmeerd worden met de olie uit die tankjes. Misschien dat je vanuit die olietankjes 2 buisjes kunt maken die boven de kettingen uitkomen. Eentje vooraan en eentje achteraan en dan met een haaks knikje naar beneden.
Natuurlijk de een wat langer dan de andere omdat de kettingen in breedte verschillend geplaatst zijn...

Ik heb daar ergens foto's van gezien in een tijdschrift maar mocht je die willen zien dan kan ik ze wel even opzoeken?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Ik doe mijn uiterste, stinkende best om je bij te benen
maar wat denk je?
Lukt nie


dat krijg je met al die metaalfutseltjes :roll:

eigen schuld, dikke duim :wink:

Citaat:
Ik denk dat je net zosnel het hele plaatje had kunnen opcirkelen


dit is maar een deel van het totale plaatje :wink: (en ik heb bij andere tekeningen ook nog een boel van die rondjes...)

Citaat:
Ga je ook nog een Poll openen met wat er achterop komt te staan


neuh, de keus is eigenlijk al gemaakt. hoewel..

Citaat:
Ik denk een of ander neergestort vliegend ding, een me262 bv.


..dat eigenlijk ook best een leuk idee is. en laat ik nou net toevallig een oude revell 1/32 me262 hebben liggen die tòch te slecht is om serieus mee aan het bouwen te gaan... :wink:
kans is echter niet zo heel erg groot wegens ik ben meer een doosjesbouwer dan een zelfbouwert, maar je weet maar nooit....

Citaat:
Nu denk ik wel dat dit verslag ook door de andere bouwerts gelezen zal worden dus heb ik een klein detailtje ( wat dus ook voor anderen geldt maar zo hoef ik het maar 1 keer te melden ) wat misschien wel leuk is om toe te passen.

De 2 tankjes links er rechts boven de achterasophanging zijn olietankjes. Deze trekker is kettingaangedreven en die ketting moet gesmeerd worden met de olie uit die tankjes. Misschien dat je vanuit die olietankjes 2 buisjes kunt maken die boven de kettingen uitkomen. Eentje vooraan en eentje achteraan en dan met een haaks knikje naar beneden.
Natuurlijk de een wat langer dan de andere omdat de kettingen in breedte verschillend geplaatst zijn...


die scott oilers staan al op de todo lijst en wegens gerrit heeft alle bouwers dik 230mb aan referentiemateriaal gestuurd heb ik daar plaatjes zat van :wink:

...maar natuurlijk alsnog bedankt voor het meedenken :wink:

oh, en bekijk natuurlijk ook even de andere verslagen; we bouwen namelijk niet allemaal op dezelfde manier en in dezelfde volgorde...(zo heeft dick bijvoorbeeld al z'n lading klaar en heeft edvago al zo'n beetje de trailer afgebouwd)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
oh ja, en vandaag ook even een keertje weer geen verhaaltje voor het slapen gaan. ik heb wel wat gedaan maar wegens voornamelijk schuurwerk aan spul wat al af was niet echt wat interessants om een verhaaltje over te tiepelen...morgen weer een poging :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2008 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
en vandaag ook even een keertje weer geen verhaaltje voor het slapen gaan


Ah toe??? :wink:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535


Kort verhaaltje voor vandaag wegens d'r is niet zo heel veel om te laten zien...

niet dat er niks gedaan is aan het draakje, maar wegens het was voornamelijk schuren en plakken zonder al te veel bijzondere ervaringen heb ik maar nagelaten om boel veel plaatjes te schieten.
morgen trouwens èn vrij, èn dochterloos èn moeders de baas lekker de hut uit om de hypotheekaflossing bij elkaar te klussen!

kan dus maar zo zijn dat er morgen al een bruut eind richting het Klaramoment geknutseld kan gaan worden!






trouwens, iemand d'r problemen mee als ik het interieur niet groenig maar net zoals bij veel tankspul lekker wit ga maken wegens dat kun je zo lekker vies maken?

:wink:
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


zoals ik al schreef niet echt heel erg veel spannends om te laten zien en om dat nog even te benadrukken begin ik gelijk maar even met de meest schokkende verherverbouwingsklus van de afgelopen 2 dagen...

bij dit stukje namelijk:

Afbeelding

zitten om een duistere reden 2 stukken die purima als losse delen hadden kunnen worden geleverd aan elkaar gegoten.
de megagrote verherverbouwingsklus zal dan ook wel te raden zijn:


Afbeelding

precies :roll:

...en on with the plakkerij dan maar. efkes maar weer eens in het boekie gespiekt en oh jee:

Afbeelding

...270 centimeters ijzertouw! en dat dan dus maal twee want er komen twee van die rollen achterop te hangen :roll:

tja, zo kom je natuurlijk wel door je ijzertouw heen natuurlijk:

Afbeelding

in verband met lengteverlies door het opdraaien maar begonnen met 3,2 meter en dat betekent dus een kleine 20 meter aan draad wat dan uiteindelijk resulteert in dit:

Afbeelding

ennieweg, poosje gedraaid dus, vervolgens boel veel lang bezig met om de tonnetjes heenwikkelen (en dan met name wegens 2 keer overnieuw begonnen vanwege het zat me niet helemaal lekker genoeg..) maar uiteindelijk dan toch het spul afgekregen:

Afbeelding

..en toen bleek dat ik dus bijna een hele middag alleen maar met dat touw aan het stoeien was geweest :roll:

dus maar eens even een klusje gaan doen waardoor het allemaal weer wat meer leek op te schieten. de katrollentoestanden voor achterop in mekaar klungelen dan dus maar.

als eerste maar eens even een stapel stukjes tevoorschijn getoverd:

Afbeelding

en kiek toch!!!!!

Afbeelding

EXTRA VRUCHTVLEES! !@$$#%!

wat een sh*tkit, 't lijkt potdorie wel revell! dammit, dat gaat weer uuuuuren werk worden om dat een beetje netjes te krijgen :wink:

schuurerdeschuurerdeschuur, plakkerdeplakkerdeplak, KLARA!

Afbeelding

..en da's al met al best wel een behoorlijk imposant ding geworden. gewoon dus één hele complete sproet alleen al voor dit ding!

wegens ik had dus weer een sproetje leeg leek het me zo onderhand ook wel grapvol om eens even een stand van zaken overzichtje te doen. maar eens efkes alles langsgelopen en zowaar:

Afbeelding

al een heul leuk stapeltje lege sproetjes.

en dit ligt er dan nu nog:

Afbeelding

...dus het schiet mooi op zo :wink:
voor het idee gelijk ook maar weer alle klare delen aan mekaar gefreubeld:

Afbeelding

en it's safe to zeg dat de trekker zo onderhand voor 90% klara is. net nog even gauw in het boekie gespiekt en volgens mij heb ik nog twee stappen te gaan en dan kan de wagen in de archiefbak.

en om precies te zijn zo:

Afbeelding

'tis allemaal wat passen en meten, maar het apparaat is dus prima op te bouwen als je in losse delen werkt...



welterusten :wink:

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
morgen al een bruut eind richting het Klaramoment


:shock:

Da's wel heel erg snel Gren. Zelfs voor jou.

Maar nu eerst maar een keer een bossie vragen/opmerkingen.
_____________________________________________________________


Citaat:
niet groenig maar net zoals bij veel tankspul lekker wit



Er is maar één reden om het niet te doen. Historisch blabla. :lol: :lol: :lol:


Nee, eigenlijk twee. Wat voor kleur ga je de binnenkanten van de deuren, én de binnenkanten van de luiken dan geven? Zijn wel errug aantrekkelijke witte vlekken in het donker. :wink:


Werkt zo'n afgerond zaagblaadje erg makkelijk, of is het een ikhebeffenietandersmomentje?


Heb je nog ijzertouw kunnen scoren? Anders ga ik bestellen. :wink:


Citaat:
wat een sh*tkit, 't lijkt potdorie wel revell



Had je nog niet gelezen dan dat de mallenmakers en gieters van Revell wegens hun uitmuntende kwaliteit zijn overgenomen door Tamiya ? :twisted: Zie hier het bewijs.


PAS OP,.....
Er zitten op de onderste sprue nog twee kleine onderdeeltjes. Links onder in de hoek.

_____________________________________________________________

Voor de rest, je gaat lekker. Nog effe een karretje in mekaar frotten en dan ben je alweer aan je compressoraantrapmoment aangekomen.
Want,
Citaat:
morgen trouwens èn vrij, èn dochterloos èn moeders de baas lekker de hut uit

Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik voel een klein beetje dat het vandaag einde bouw wordt en dat alles in meklaar is.

Of ga je eerst de belading bouwen?

Anyweg, komt er nog een review als je klaar bent?

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement