Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Je had er zo'n d'Agostini pakket van moeten maken, Gerrit, elke week een paar deeltjes opsturen met een stukje uit de bouwbeschrijving er bij

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jun, 2007 17:28 pm
Berichten: 242
Woonplaats: schipluiden
ziet er netjes uit ....






echt tamiya

_________________
Can't stop the Coletrain Baby

Augustus Cole(Gears of War)

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=24654


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 15:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Schitterende verwering in die koffiebeker!

Net echt :wink:

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 1:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
as expected geen verhaaltje voor vandaag wegens pas net terug van het werk en net wat te weinig gedaan vanochtend om een verslag van te maken :roll:

...dus dan maar even een replyposting doen :wink:

Citaat:
Maar Gren, wat voor bouwdoos moeten ze voor jouw aanschaffen zodat je ongeveer dezelfde bouwtijd heb als de gemiddelde bouwer hier? Laughing

Ik zou over zoiets werkelijk maanden doen, al s ik kijk naar mijn Snowberry das al een jaar (ok, veel dingen tussendoor). Ik verbaas me over de snelheid, maar toch het secure werk, dat vind ik uitzonderlijk. Althans secuur vanaf de foto gezien dan he

Maar het is wel een mooi iets voor de anderen denk ik, een stimulans.


Nu weet ik dat de dozen van pappa Tamiya-san snel in elkaar vallen


och, dat snelle bouwen is -voor mij dan :wink:- niet zo heel erg moelijk; kwestie van georganiseerd werken scheelt al een hele hoop en wat dit model betreft zit alles erg logisch in elkaar.
alle aanhechtingspunten (well, bijna alle) zitten op plekken die je dus later niet meer kunt zien en aangezien er amper gietnaden en hoogteverschillen op onderdelen zijn door niet helemaal aansluitende mallen valt er eigenlijk niet zo heel veel schoon te maken tijdens het bouwen. het werk aan dit model bestaat voornamelijk uit de juiste stukjes bij elkaar zoeken en aan mekaar plakken. en dat zijn dan ook vervolgens nog weer eens stukjes die allemaal bijna naadloos in elkaar vallen...

tot nu toe eigenlijk nog nooit zo'n makkelijke kit in mekaar geplakseld!

d'r zitten her en der wel een paar stukjes waarvan ik achteraf zoiets heb van "dat had best net iets netter gekund" (en dan met name op de trailer) maar dat zijn eigenlijk allemaal dingetjes die waarschijnlijk mij alleen maar op zullen vallen omdat ik weet dat ze d'r zitten.

eigenlijk is het bouwen aan dit ding stiekem best wel een beetje saai en lijkt het behoorlijk op productiewerk :wink:

Citaat:
BertUS (die toch het meest geïnteresseerd is in de verfplaatjes)


Grendel (die dat ook is en daarmee flink gemotiveerd wordt om een beetje door te bouwen :wink:)

Citaat:
Niet één, niet twee, maar drie. :shock: Postbode is geweest. Thnxs. :wink:


qua verzendkosten maakte het toch geen bal uit dus ik had zo bedacht dat ik dan het beste gelijk maar 3 klosjes van verschillende dikten kon sturen :wink:

Citaat:
Je had er zo'n d'Agostini pakket van moeten maken, Gerrit, elke week een paar deeltjes opsturen met een stukje uit de bouwbeschrijving er bij


och, ik heb een dochter zònder bouwbeschrijving; in ieder geval één projectje waar ik wat langer bezig mee ga zijn :wink:

Citaat:
Schitterende verwering in die koffiebeker!

Net echt


kwestie van jarenlange oefening :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
eigenlijk is het bouwen aan dit ding stiekem best wel een beetje saai en lijkt het behoorlijk op productiewerk


Lekker dan. :wink: Dacht ik wat speciaals te hebben verzonnen, met een hoge bouwgraad, noemt ie het produktiewerk. :twisted:

Zo zie je maar dat een kit voor elke bouwer anders is. Voor mij is het, ook zonder de PE, bouw er immers twee (eentje met en eentje zonder trailer), een grote uitdaging en een genot om te bouwen.

[/quote]och, ik heb een dochter zònder bouwbeschrijving; in ieder geval één projectje waar ik wat langer bezig mee ga zijn
Citaat:

Je hebt het toch wel over de koningin hé? Of................... :wink:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Grendel doet kortaf...

Want eigenlijk valt er geen ene drol te melden :roll:

well, buiten dat de bouw van het drakenwagentje klaar is. dus
gisteren even een uurtje ofzo wat kunnen klungelen en vanmiddag ook nog kort even wat en de trailert is al af!

maar even een kort en snel tiepseltje dus met daarin zelfs een paar eigenlijk overbodige plaatjes vanwege dan heb ik in ieder geval nog íets om te laten zien :roll:
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


nou, like gezegd had ik dus gisteren een klein beetje wat kunnen priegelen en moest ik dus richting de baas vertrekken terwijl de drakenslee d'r zo bij stond:

Afbeelding

PE d'r dus op, laadkleppies d'r aan en hier en daar wat los frutselwerk. vanmiddag toog ik vervolgens vol goede moed met het idee een dagje fijn te kunnen knutselen richting schuurtje en oh jee, nog geen 3 uur later wast kebuurt:

Afbeelding

shock&horror! een complete drakenwagen gebouwd in 7 dagen en dan dus ook nog eens terwijl ik kalmpjes aan heb gedaan en praktisch elk stukje wel een keer met een schuurpapiertje heb geraakt. misschine had ik toch maar beter voor de PE sets kunnen gaan; met dit tempo ben ik namelijk al klaar voordat de anderen de trekkert helemaal af hebben :roll:

...misschine nog maar even een kitje extra tussendoor doen om het tempo d'r een beetje uit te halen :wink:

but goed, ondanks dat het hele spulletje nu dus in mekaar zat uiteindelijk alsnog een paar setjes plastic over:

Afbeelding

en dat zijn dan dus de frutjes die in de cabine moeten gaan komen en twee rekjes met poppetjes. of die mennekes gebruikt gaan worden weet ik trouwens nog niet helemaal zeker; is nog volledig afhankelijk van of ik de keus maak om d'r wat dio-achtigs omheen te plamuren. zo niet dan niet, zo wel dan dus wel.

voor nu gaat echter het drakenwagentje in de opslag want ik had zo besloten dat het het handigst ging gaan zijn als ik eerst al het plasticwerk klaar zou gaan hebben voordat er gesproeit en geviezerikt zou gaan worden wegens het is wat makkelijker om alles qua kleuren en vieze zut consequent te houden als je dat allemaal in één keer doet (haalt even diep adem wegens een wel heel erg lange zin :roll:)

maar natuurlijk eerst nog wel even het hele gebakje aan mekaar gehangen voor een compleetheidsplaatje!

Afbeelding

BIG MODDAFOKKA!

en om nog even m'n tiepseltje wat op te rekken ook nog maar even een verhoudingsplaatje:

Afbeelding

gevolgd door een totaal overbodig plaatje:

Afbeelding

da's dus hoe m'n werkbank d'r uitzag toen ik ongeveer 3 jaar geleden weer begon met plasticjes plakken! toch grappig om te zien dat ook je werkplek kan evolueren...

ennieweg, om een kort verhaal nog net een heel ietsiepietsie op te rekken efkes een teasert:

Afbeelding

wat-o-wat gaat HobbyBob d'r achterop parkeren? (en gerrit en wilko mogen het niet verklappen :wink:)


morgen en overmorgen trouwens weer arbeidsvreugd dus de komende paar dagen gaan jullie het waarschijnlijk even zonder schrijfseltjes moeten doen :wink:
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
ha,
slachtoffer van zijn eigen bouwgenot... die gren toch.

Ff een projecte tussendoor om een MONSTERproject niet "te snel" klaar te hebben.. schitterend vind ik dat, en uiteraard ook je draakje... en dan moet het beste nog komen! (kleurtjes!)

Succes gren, en alvast proficiat om als herder de andere schaapjes het goede pad te tonen.
L :wink:

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Citaat:
wat-o-wat gaat HobbyBob d'r achterop parkeren?


Ik gok op een E-25. Een experimentele tank van de duitsers uit WWII.


De draak lijkt zo erg groot. Ik heb er naast gestaan in het museum in overloon, en dan valt het wel mee hoe groot hij is. Nu ben ik misschien wat grote dingen gewend, ik is dan ook chauffeur. :wink:

Maar je gaat weer lekker Grendel :D
Succes met het verven en kliederen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 dec, 2006 21:13 pm
Berichten: 480
Woonplaats: Assen
Ziet er al knap uit en ben net als de rest natuurlijk ook erg nieuwschierig naar het kleurtjes en beviezerik werk.
En wat er achterop staat lijkt zeker behoorlijk veel op de E 25.

_________________
Sommige principes houden er veel mensen op na.

Mvg. Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Inderdaad, dat is een E25 :wink: Orgineel, maar ik vind het niet echt spannen of opvallen :wink: Nu nog niet, aan jou om er iets opvallen van te maken!

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement