Vandaag is de Draak een heel eind opgeschoten. Ondanks de berg PE die ook vandaag weer op de Draak moest.
Ik heb de CD rom en de andere fotos van de Draak nog eens goed bekeken en toen naar de bult plastic die alsmaar groter wordt zonder dat er een duidelijke Draak in is te herkennen.
En toen viel me op dat als ik de deuren van de motor open heb er natuurlijk wel een partij leidingen te zien zijn. Dus Hoppata..... met wat soldeertin, elektradraad en een stukje van een wasknijper kom je alweer een heel eind.
Het eerste PE wat ik vandaag tegenkom is rond de "Auspuf" Ik blijf het een leuk woord vinden. Om het mooi rond te maken gebruik ik een penseel.
Als de uitlaat zit zie je gelijk ook de andere partij PE zoals beschermplaten en de ophanging. De beugeltjes moeten heel wat keren gebogen worden.
De gereedschapskist, wat gelijk ook het platform is voor de bediening van de lieren, zoals die uit de doos komt. Maar daar moet heel wat PE op.
Direct aan dit gedoe moeten een drietal flessen met gas om te lassen komen. En ook die hebben weer de nodige PE. Dat betekend al dat plastic eraf snijden schuren en twee riempjes met een spanklip vouwen van het PE blik...
Dan kan ook de rest van de achterkant in elkaar zet worden. En voor je gevoel ga je dan in eens als de brandweer want dat PE neemt heel veel tijd.
Dan komt er weer een tijdrovend werkje aan. De lieren. Een enorm bouwwerk en leuk om te doen. De kabels moeten eigenlijk al heel snel op de spoelen. Ik kies toch voor het meegeleverde touw. Ik heb even een klein stukje geverfd en dat voelde wel goed. Het staalvisdraad wat ik heb is de stuk en wil eigenlijk niet om zo'n kleine spoel. Om wat minder te moeten draaien en draaien en draaien en draaien en draaien. wikkel ik er eerst een paar strookjes toiletpapier om de assen. Om de wikkeling goed in de gaten te kunnen houden verf ik na de eerste toer het touw zwart. En begin ik aan de tweede toer.
De rem van de lieren is een simpele sleepband. Die is ook van PE en de bevestiging daarvan moet met een koperdraadje. De lieren zijn dan voor de helt ongeveer klaar. En natuurlijk ook hier weer een paar stukjes PE.
Morgen ga ik hier wel mee verder.
Gr. Dick