Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 21:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Ziet er heel mooi uit met al die pe. Misschien is die 3cm bepantsering veel voor de dragon maar over het algemeen is zo'n bepantsering juist weinig.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 04 jan, 2008 15:36 pm
Berichten: 382
Woonplaats: Stiens, friesland
ziet er goed uit... het is echt een stuk realischtischer al dat pe... blijft wel klooien met dat pe wat ik uit de verschillende verslagen haal... maar ik denk dat het resultaat er wel naar mag zijn en iets is waar je achteraf wel heel trots op bent dat je het er allemaal zo mooi op hebt gekregen ;)
terwijl je nu de longen uit je lijf vloekt en scheldt ;)

succes met de verdere bouw en spuit werkzaamheden ;)

mvg. Pieter

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Vandaag is de Draak een heel eind opgeschoten. Ondanks de berg PE die ook vandaag weer op de Draak moest.

Ik heb de CD rom en de andere fotos van de Draak nog eens goed bekeken en toen naar de bult plastic die alsmaar groter wordt zonder dat er een duidelijke Draak in is te herkennen.

Afbeelding

En toen viel me op dat als ik de deuren van de motor open heb er natuurlijk wel een partij leidingen te zien zijn. Dus Hoppata..... met wat soldeertin, elektradraad en een stukje van een wasknijper kom je alweer een heel eind.

Afbeelding
Afbeelding

Het eerste PE wat ik vandaag tegenkom is rond de "Auspuf" Ik blijf het een leuk woord vinden. Om het mooi rond te maken gebruik ik een penseel.
Als de uitlaat zit zie je gelijk ook de andere partij PE zoals beschermplaten en de ophanging. De beugeltjes moeten heel wat keren gebogen worden.

Afbeelding
Afbeelding

De gereedschapskist, wat gelijk ook het platform is voor de bediening van de lieren, zoals die uit de doos komt. Maar daar moet heel wat PE op.

Afbeelding
Afbeelding

Direct aan dit gedoe moeten een drietal flessen met gas om te lassen komen. En ook die hebben weer de nodige PE. Dat betekend al dat plastic eraf snijden schuren en twee riempjes met een spanklip vouwen van het PE blik...

Afbeelding
Afbeelding

Dan kan ook de rest van de achterkant in elkaar zet worden. En voor je gevoel ga je dan in eens als de brandweer want dat PE neemt heel veel tijd.

Afbeelding

Dan komt er weer een tijdrovend werkje aan. De lieren. Een enorm bouwwerk en leuk om te doen. De kabels moeten eigenlijk al heel snel op de spoelen. Ik kies toch voor het meegeleverde touw. Ik heb even een klein stukje geverfd en dat voelde wel goed. Het staalvisdraad wat ik heb is de stuk en wil eigenlijk niet om zo'n kleine spoel. Om wat minder te moeten draaien en draaien en draaien en draaien en draaien. wikkel ik er eerst een paar strookjes toiletpapier om de assen. Om de wikkeling goed in de gaten te kunnen houden verf ik na de eerste toer het touw zwart. En begin ik aan de tweede toer.

Afbeelding
Afbeelding


De rem van de lieren is een simpele sleepband. Die is ook van PE en de bevestiging daarvan moet met een koperdraadje. De lieren zijn dan voor de helt ongeveer klaar. En natuurlijk ook hier weer een paar stukjes PE.

Afbeelding
Afbeelding

Morgen ga ik hier wel mee verder.


Gr. Dick


Laatst bijgewerkt door Dick op di 19 feb, 2008 11:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Het eerste PE wat ik vandaag tegenkom is rond de "Auspuf" Blijk ik een leuk woord vinden. Om het mooi rond te maken gebruik ik een penseel.


zit ook een leuk stukkie aan één van de sproetjes om dat te doen :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Vandaag eigenlijk niet zoveel te melden. De lieren zijn nu klaar de laatste handles erop en nog een handigheidje. Met deze buizen konden en een soort van hevel konden ze lieren gebruiken om vast zittende voertuigen los te trekken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hele avond ben ik gisteren met de blauwe-bonen-expediteur bezig geweest. Eerst er de nodige plastic afsnijden en schuren en dan 15 stukjes PE! Maar eerlijk is eerlijk als het machine geweer dan klaar is heb je ook wel wat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er ligt nu een bult zooi wat eerst in de primer gaat...

gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 13:50 pm
Berichten: 43
Wow, dat ziet er met PE ineens een stuk gedetailleerder uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Dat noem ik pas eens een .50 :wink: Zelfs met al dat PE ga je als een trein! Je bouwt snel en haalt toch een mooi resultaat.
Succes met de verf! :D

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2008 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Zelfs met al dat PE ga je als een trein! Je bouwt snel


Ik vond het wel een heel eind hoor. Slechts 16 onderdeeltjes in elkaar frutten van 19.00 tot 22.45 alleen met zo'n schietgeval.
Maar de snelheid valt wel mee. Alleen de PE vreet tijd hier en daar. Het aantal uren zitten er heus wel in alleen het weekend al bijna 30 uur...
Het plastic valt vanzelf in elkaar een perfecte pasvorm. Ik denk dat als je de doos een minuut goed schud dat je er een Draak uit tovert.

Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2008 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Sinds de laatste update is er al weer een berg werk verzet.

De Drakentrekker staat nu in de primer en moet even drogen. Dus een nieuw schoon velletje papier op de snijmat, ik vind het wel prettig en schoon werken, en we gaan eens kijken hoe we die berg plastic PE en ander ijzer spul tot een trailer transformeren.

Afbeelding
Afbeelding


Binnen in de trailer dus de versteviging om het doorzakken te voorkomen. En dan even opletten de PE op de trap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een punt van aandacht is wel dit stukje. Het zijn de scharnierpunten voor de oprijplaten van de trailer. Het is even een kwestie van wat puzzelen maar je komt er wel uit.

Afbeelding
Afbeelding

Er zijn een paar plekken die opgeleukt worden door de PE. Bijvoorbeeld dit soort dingen. Die staven moeten weg en in de plaats komen drie ringetjes een staafje van soldeertin en een PE kettinkje. En dat hoeft maar zes keer...

Afbeelding

Dan de grote PE klus. In de trailer zitten talloze materiaalkasten. Die moeten van PE gemaakt worden. Deurtje, handgreep, lijstje en een slot. En dat zo'n 15 keer. Als ik een aantal van die dingen klaar heb slaat de twijfel toe ronde de PE vraag. PE is bedoelt om "iets" extra's te geven. Als ik het plastic op het model leg en de kastjes van PE (zitten los vandaar dat het wat rommelig lijkt) kan ik aan detail en het "iets" meer niet ontdekken. Ik vind het eigenlijk minder worden. Dus conclusie.... het plastic gaat er op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Welnu heren de volgende klus is de binnen kant van de cabine spuiten en de trailer afwerken.


Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2008 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
De assemblage van de trekker...

De trekker zat al in de primer en heeft vanmiddag haar eerste kleurtje gekregen. Een zandkleur. Het is "sand Yellow" van Vallejo. Ik heb weer eens de stap gewaagd om dat spul te proberen. Gelijk ook echt de laatste. Ik vind het niet lekker spuiten. Ik kan het er niet lekker "klein" op spuiten. Gebruik ik Revell aqua of Tamiya dan kan ik de dikte zelf bepalen en daar mee als het ware schrijven. Nu is het van BLAF.... Goed genoeg over dat Spaanse spul.

Nu de cabine van binnen gespoten is kunnen er ook nog een paar dingen in. Brandblussers een paar boekjes, de dekens op het motorhuis en zo ben je gelijk ook al aan het afwerken.

Afbeelding
Afbeelding

Dan er gelijk ook maar een lik wash over en kunnen nu de ramen nog geplaatst worden omdat de achterkant er nog niet tegen aan zit. Dus heb ik wat ruimte om dat klusje te doen.

Afbeelding

Die posters die zitten dus straks wel achter een paar stoelen dus die gaan er nog even weg.

Afbeelding

De cabine kan nu eindelijk op het onderstel en begint de Draak tot leven te komen en kunne er nog een paar onderdelen geplaatst worden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De al eerder besproken kleur zit er dus op en wordt er steeds meer spul op de trekker gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de eerste keer kan ik nu de hele setting eens achter elkaar zetten om te zien hoe GROOOOOOOT het straks allemaal is.

Afbeelding
Afbeelding

Ja da's GROOOOOOT moet er nog wat ruimte voor en achter voor wat aardigheidjes etc etc etc Nou dan hebben we het over een dikke meter.

Van al dat werken aan de Draak wordt je hongerig en dat zullen de mannen straks ook wel zijn die de DUK komen brengen. Dus alvast maar even twee broodjes en twee stukken wordt gemaakt voor ze. Want een hongerige soldaat vecht niet. (Napoleon)

Afbeelding

Vraag:
Ik moet nog wat Yankees die wat om hangen bij de Draak maar geen gevechts jongens. Ik heb wel wat bij Mol gezien maar 11 € voor één manneke...

Dus als iemand wat rustende, pratende, druk wijzende Jan-Keezen weet, graag.

Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement