Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 feb, 2007 22:06 pm
Berichten: 383
Woonplaats: adinkerke,belgie
Dick schreef:
© Verhaal was me niet bekend.
Dus als alternatief?? allemaal naar Bravo compagnie voor een dia avond? Koffie, roze koeken, pinda's, limonade en vieze boekies zelluf meenemen. En vergeet de stuiver kijkgeld niet. Die moest je vroeger (heeeeeel vroeger) meenemen als je bij een buurvrouw Lassie, Okkie trooi, Rin Tintin, Zorro of Old Shatterhand enzo wilde zien... :)

Gr. Dick

hey,what about enkele blikkies bier? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
allemaal naar Bravo compagnie


PotverDICKemmme;

Ik was huzaar bij het BravoESKADRON van het 104 Verkenningsbataljon regiment Huzaren, Huzaren van Boreel.

Afbeelding

En nog steeds trots.

:wink:

Maar als jullie komen zorg ik voor het bier en andere vloeibare versnaperingen. Dus...............

Een ieder is van harte welkom. Let's have a party. :lol: :lol: :lol:

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
De Huzaren van Boreel hebben trouwens wel een mooi strijdlied.

Ik was gisteren met mijn Draak tot de ontdekking gekomen dat alles in elkaar zetten niet echt de goede manier is. Dus het spul allemaal weer uit elkaar halen. En daar is een truc voor als de boel gelijmd is. Pak een kwast en wat terpentine wees niet zuinig met de terpentine op de gelijmde stukken en na enkele ogenblikken laat de verbinding los. Droog maken schuurlapje er door en weer als nieuw.

Afbeelding

De handzame peuttasjes heb ik dus ook maar gepimpt en dicht gemetseld met wat klei en voor zien van een dopje en oog maar een reliëf kruisje er op gekrast. Dat dopje is een stukje cocktailprikker.

Afbeelding

Er zijn meer zaken die echt in deelbouw moeten vooral als de PE set de boel moet opleuken. Zo kan het klokjes gedoe ook pas na het spuiten pas geplaatste worden. Dus wel al even geschuurd maar het spul in een bakje tot na het spuiten. Dat geld ook voor de stoeltjes voor de bestuurder in de cabine. Als alles er in zit wordt het hele klus om de boel een beetje naar behoren te spuiten. Ook heb ik het motorhuis niet geplaatst want dat geeft een boel ruimte om bijvoorbeeld de riempjes van de peuttasjes te plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr.

Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zat er bij dat PE gebeuren geen onderdelen voor de jerrycans, verbaasd me

maar kijk uit met die terpetine truck op assen enzo, de terpetine tast het kunststof hoe dan ook aan en het is vrij rot om te zien dat de Draak dan door de poten zakt

Ik heb die ervaring al een paar keer gehad toen ik washes nog op basis van terpetine maakte

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
De Huzaren van Boreel hebben trouwens wel een mooi strijdlied.


Inderdaad.
Je kent het? Waarvan? Regimentsgenoot?
_____________________________________________________________

Vraagje over het Dashboard.
Je hebt, als ik de foto's goed begrijp, je dash geplaatst. Hoe ga je het strakkies kwasten/ spuiten? Alle metertjes afplakken?

Die terpentinetruuk, werkt dat ook met secondelijm?

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Ik heb het lied vaak moeten aan horen van een vaste bezoeker van een discotheek waar ik als DJ werkte. Als hij het lied ten gehore bracht was dat het teken dat hij lam was en naar huis ging. (iedere avond dus) En het Boreel kwam dan niet geheel correct uit zijn strotje..

De lijmtruc werkt niet met secondelijm. Maar wat Bert al terecht opmerkte wel oppassen met de terpentine.

Ik ga de cabine gewoon spuiten. Dan plak ik het filmpje op zijn plaats en daarna pas het gespoten stukje PE.

gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 dec, 2005 20:49 pm
Berichten: 146
Woonplaats: Schoonhoven
Wat een schitterend project ben je weer aan het maken.
Ik heb zelf ook nog een dragon in de kast staan en dit artikel lezend ga ik na mijn huidige project (een stuart light tank) zie:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... ght=stuart
meer eens tijd vrijmaken voor deze schitterende kit.

In 2006 was ik overigens in het oorlogsmuseum in Overloon en daar is een dergelijk voertuig in het eggie te bewonderen. Ik heb er toen wat foto's van gemaakt. Misschien heb je er wat aan.
De laatste foto is van een bergings uitvoering.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal (Albert Einstein)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
André,


Deze foto's zijn een mooie aanvulling voor de Draak. Dank je wel.


Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Heren, dames ook, brouwers van de land, lucht en water gedoedingen, hier de wakkere update van zondag de 17e van de sprkkelmaand in het jaar des Heren 2008.

Waar een paar Drakenvechters gaan als de brandweer, waar ik ook best wel last van heb met een modelletje, gaat de de Draak van ome Dick niet zo hard. Dat komt door de enorme bult PE. Trouw volg je dan de twee bouwtekeningen en dan kom je er achter dat er ook PE is waarvan ik zeg, "Dus daar heb ik nu voor zitten klooien..."
Bijvoorbeeld de ophanging van de veldflessen. Aan de veldfles moet een haak komen twee keer vouwen op de tiende millimeter. En in de cabine van de draak moet een oog komen, drie keer vouwen met dezelfde immense afmetingen. En dan komt dus de ontgoocheling. Je ziet er bij het vaslplakselen/ophangen niet een donder van. Dus de volgende veldflessen met een klodder plakkerdeplak in de cabine gerosd. Maar door de PE gaan bijvoorbeeld kastjes wel weer iets meer leven.

Afbeelding
Afbeelding

Het past ook niet altijd even goed. Neem nu dit gevalletje aan de linkerkant. Een houder voor een fles nog wat. Nou het past dus niet...
De PE steekt buiten de cabine uit dus vergt dit een oplossing.

Afbeelding

Anderhalf uur werk zat er in deze vier brandblussers. Een vracht plastic wegsnijden vijlen en schuren en dan buigen vouwen en samenknijpen van de PE. Een kleurtje, een paar decals op maat snijden en die er op sollen.

Afbeelding

De kogelwerende luiken waar Bravo al eerder over schreef heb ik in de foto's en naslagwerken eens goed bekeken. De plastic luiken zijn iets van 0.8 mm keer 35 is dat iets van bijna drie centimeter plaatstaal. De foto's hebben natuurlijk geen maatverdeling maar drie centimeter lijkt me wel veel. Dus ik heb gekozen voor de PE luiken.

Afbeelding
Afbeelding

De vele uren gaan ook zitten in bijvoorbeeld de deurklinken. Plastic eraf en PE erop. En dat moet ook aan de binnenkant van de deur.

Afbeelding
Afbeelding

En zo gaar toch na een dagje prutserderpruts het assemblage hoekje leuk vol te raken. En dan nog de nodige onderdelen die nog op de spreu's zitten die na het spuiten en verven van die onderdelen nog geplaatst moeten worden.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Tweede update van zondag 71-2


Weer een hele dag in de PE en zoals je kon lezen in de eerste update schiet dat niet op. Vandaag in de weer geweest met de cabine. De luiken geplaatst en ander gedoe. Ook het plastic van Hiruaki Tamiya kent klein spul op het één an ander vast te zetten.

Afbeelding

De lampen en de sirene met zwaailicht zitten er nu wel op maar worden nadat de Draak gespoten is pas afgebouwd met een reflector en glaswerk.

Afbeelding


Op de Draak moet ook wat speelgoed voor in de zandbak komen. Recht uit de doos is dat pakweg in één minuut klaar. Maar de heren Tamiya en onze Tsjechische vriend Eduard bedachten wat anders. "Snij de de bijl en houweel er uit en maak van PE een rekje met beugeltjes en wat riempjes. Het ziet er stuk leuker uit..." Een klus van twee uurtjes en ik moet nog zo'n rekje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het rekje gaat wel op de Draak want dat wordt mee gespoten. Het gereedschap gaat in het "afbouw bakje".

Afbeelding

Ook op het dak zitten de nodige PE riempjes en andere frut.

Afbeelding
Afbeelding

Voorlopig is het een georganiseerde chaos aan het worden omdat er veel in delen gespoten wordt en dus niet alles geplakseld kan worden. Ik ga nu eerst een werkplan maken om de eerste kleuren er op te zetten en hoe de verder montage dan moet gaan.

Gr. Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement