Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2008 17:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Wanneer je een uitlaat wilt later roesten doe ik dit meestal met krijt. (pastel krijt.) Dit maal ik dan fijn en voor roest kun je bruin nemen. Dat smeer of plak je dan, vast aan de uitlaat en in sterk verdunde mate er omheen. Het aanlengen kan gewoon met water. Dit is ook een beetje korrelig dus geeft dit een perfect resultaat. Een beetje lak erover om het te fixeren en je bent in de eerste stappen klaar. Dan kun je altijd nog een beetje chippen enzo. Als basis kleur kun je dan gewoon een donkere tot bijna zwarte kleur verf nemen.

Ook wil ik jou dus behalve deze tip even zeggen dat ik het al een goed uitziend model vind worden. (al heb ik er geen verstand van) :oops: Ik kijk wel mee.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2008 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
Wanneer je een uitlaat wilt later roesten


Hoi Rik;

Het is net de bedoeling dat deze uitlaat roest. Heb 5 jaar tegen zo'n rookkanaal aangekeken en ik heb er nog nooit eentje gezien die was verroest. Ze hebben een heel alarte kleur, waarbij de ijzer (of wat dan ook) kleur overheerst met een beetje rookaanslag en een beetje een verbrande waas. Ik ben gewoon gaan proberen en het was dus niet goed. Vanavond maar eens kijken of ik het beter kan krijgen met een druppie blauw.
In ieder geval bedankt voor de tip. Heb ik straks met de Dragon Wagon wel nodig. :wink:
Citaat:
een goed uitziend model vind worden
:oops: :oops: :wink:

Thnxs. :wink:

En geen verstand van dit soort zaken? Komt vanzelf als je meer in deze hoek blijft hangen. Je moet mij ook geen vaarding geven. Al ben ik er wel 1tje van hout en 1tje van plastic aan het bouwen.


greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2008 19:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat zal ik zeker doen. Leuk is het zeker. Daarom zal ik zeker ook jou mooie mega klus volgen. Ikzelf begin daar niet aan. Heb nog zoveel staan. En dan moet toch eerst af.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement