Modelbrouwers.nl modelbouw
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/

Niekje's Secret Santa topic: SU-22 Fitter
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=92&t=14219
Pagina 2 van 3

Auteur:  nguwland [ ma 31 dec, 2007 16:47 pm ]
Berichttitel: 

Het zijn opliggende paneellijnen, dus daar heb ik niet zo al te veel last van. De kieren die er in horen heb ik vrij weten te houden. Dus het valt wel mee

Auteur:  nguwland [ zo 06 jan, 2008 1:18 am ]
Berichttitel: 

Ook de kleppen van het landingsgestel zitten inmiddels op het modelletje. Wel zal ook hier weer lekker geschuurd mogen worden. Foto's volgen morgen wel weer

Auteur:  nguwland [ zo 06 jan, 2008 20:57 pm ]
Berichttitel: 

Weer lekker verder gegaan aan de Saab. Ik hoop dat de plamuur die ik er net op gedaan heb, de laatste zal zijn voorlopig..

De kleppen van het landingsgestel pasten niet helemaal, en heb ik het hele zaakje maar in de verdunde plamuur gezet, om zo de grootste hoogteverschillen er uit te kunnen schuren en zo te verdoezelen. Eventueel rescribe ik de lijnen van deze panelen. De voorste kleppen hadden een dusdanig brakke pasvorm, dat ik deze maar helemaal achterwege heb gelaten, en het gat met plamuur opgevuld heb. Misschien heb ik beter eerst een laagje plastic onderin deze landingsgestelbak kunnen doen, maar goed, das voor de volgende keer. Hier ga ik denk ik ook weer de lijnen van de luiken in maken.

Afbeelding

Inmiddels weegt dit model ongeveer 2x zo zwaar als de fabrikant bedoeld had, maar ach. het is het resultaat dat telt.

De kleur kan ik jullie ook al verklappen, ik ga hem zilver (Revell 90) schilderen, met enkele aluminium of lichtgrijze panelen.


Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer. Tips en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom. Mede santaƤrs, ook veel succes met jullie dozen.

Auteur:  RiksGewijs [ zo 06 jan, 2008 22:15 pm ]
Berichttitel: 

Tips heb ik niet, maar wel een vraagje. Waarom verdun je het plamuur. Dat is de droogtijd toch wel langzamer en de hechting minder. Of zie ik dit nu verkeerd.

Auteur:  nguwland [ zo 06 jan, 2008 22:29 pm ]
Berichttitel: 

Van hechting en droogtijdproblemen merk ik niets, en door de verdunning is het beter te verwerken (je kan het nu gewoon op je model kwasten).

Ik vind onverdunde plamuur vaak net wat te "stug" om zomaar te verwerken. Bij grotere modellen, zoals Airliners en 1:72'ers gaat het nog wel, maar bij dit op de vierkante milimeterwerk..

Auteur:  sixpack [ zo 06 jan, 2008 22:48 pm ]
Berichttitel: 

knap werk.
Hij is denk ik een centimeter of 12?

Auteur:  tbs [ zo 06 jan, 2008 23:01 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Inmiddels weegt dit model ongeveer 2x zo zwaar als de fabrikant bedoeld had, maar ach. het is het resultaat dat telt.


Ik dacht mijn model had veel plamuur nodig, maar je het de Saap beter direct uit een groot stuk plamuur kunnen schuren.... :D

Wat een leuke schaal, 1:144...

Succes ermee

Gr
Helge

Auteur:  nguwland [ ma 07 jan, 2008 1:17 am ]
Berichttitel: 

sixpack schreef:
knap werk.
Hij is denk ik een centimeter of 12?


10.8 om precies te zijn...

tbs schreef:
maar je het de Saap beter direct uit een groot stuk plamuur kunnen schuren.... :D


Hmm, mischien voor een volgend project..

Auteur:  nguwland [ di 15 jan, 2008 0:08 am ]
Berichttitel: 

Inmiddels zit de zilveren verf erop. Hoe je deze verf streeploos schilderd, misschien nog meer verdunnen. Hoe dan ook, er komt nog een verwering over, en dan zijn die strepen niet meer hinderlijk denk ik. Maar voor ik ga wassen, moeten er eerst nog enkele panels lichtgrijs geschilderd worden.

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  RiksGewijs [ di 15 jan, 2008 0:39 am ]
Berichttitel: 

Je bent al een eind op weg. Maar ik zie wel een naadje over de neus heen lopen. Daar zou nog wat aandacht naar toe kunnen. Deze loopt trouwens nog een beetje door aan de achterkant van de cockpit.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/