Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2008 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
shadowforce schreef:
Werken met resin is inderdaad erg verslavend..maar je hebt geluk..met jou 250ml siliconen kun je heel wat vooruit gaan..maar voor 1/48 is maar erg beperkt..ook geldt dit voor 1/32.

Zo zie je dat heel erg makkelijk is om met resin te werken..en je hebt voorraad voor eeuwig..en je kan zoveel Phantoms bouwen..:D


Dat valt dus tegen :? ... Ben in het begin waarschijnlijk iets te enthusiast geweest bij het maken van de mallen... Resin genoeg, maar rubber helaas niet. Jammer dat "onze" shop dit niet los verkoopt.


Vandaag een dag van veel priegel werk:

Afbeelding

De PE FOD-covers zijn van Eduard. Was niet de leukste klus om deze in elkaar te zetten, maar goed het is gelukt (een kiertje daar gelaten...). Enig voordeel aan dit setje is dat er nog 2 extra in zitten, dus ik kan nog voor uit. Ook heb ik hier nog resin covers liggen van "Cleveland Model Resins" die zien er super uit, maar daar moet eerst nog een mal van gemaakt worden alvorens ik ze ga gebruiken.

Nog meer Eduard PE:

Afbeelding

Zo'n beetje alle Griekse trappen die ik gezien heb waren geel, deze nu dus ook :wink: De treden worden wel nog zwart gemaakt.

Verder heb ik van wat reststukjes PE IFF antennes gemaakt:

Afbeelding

Eigenlijk horen deze nog op een heel klein voetje te staan, maar dat wou simpel weg niet lukken...
De neuskegel is alvast gespoten, zodat deze straks afgeplakt kan worden en de rest van het model wat handelbaarder wordt bij het spuiten.

Verder heb ik ook al de Lightning-pod gespoten en om op een eerdere vraag terug te komen; de kwaliteit is matig...!

Verder heb ik wel nog een vraag over het omgaan met mallen (rubber) en resin;
Is er iets om het rubber mee in te smeren zodat reststukjes resin hier niet aanvast blijven zitten ? Meestal heb ik hier last van aan de buitenkant van de mal, maar ben steeds bang dat er reststukjes in de mal terecht komen en zodoende het volgende gietsel verprutsen. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de enige ben die hier tegen aan loopt :lol: !

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2008 23:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Dat ziet er goed uit Sage..

Maar onze shop verkoopt ook wel losse rubber..alleen moet je even PM sturen naar Hanjo..kost iets van denk ik 28 euro..maar met zekerheid kan ik niet zeggen.

En wat die reststukjes betreft..had ik ook weleens..maar ik haalde ze alles eruit met pincet..maar iets om mee te smeren zou wel erg fijn zijn..kan alles straks makkelijk sneller eruit zonder te breken..:D..dus ik zou ook wel graag weten of er zoiets bestaat.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Koop een spuitbus losmiddel. Dat is er speciaal voor bedoeld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
OK, maar wat is losmiddel (en waar kan ik het halen ?) !?

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Losmiddel - het woord zegt het al- helpt bij het losmaken van de onderdelen uit een mal. Ongeacht waar die mal van gemaakt is. Het vormt een glad laagje op het rubber zodat de hars er niet aan kleeft. Ik vermoed dat het een dure variant is van teflon-spray zoals je dat in amerikaanse supermarkten kunt kopen tegen aanbakken in je pannen.

De Brouwersshop verkoopt die bussen,maar PolyService ook, en ik weet zeker dat bij elke hobbywinkel waar je klei en hars kunt kopen ze deze bussen ook hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Thanks, ik had er nog nooit van gehoord.

Vandaag weer lekker wat verfdampen gesnoven:

Afbeelding

Was een lekkere klus om de Hobo's af te plakken, maar tis dan toch aardig gelukt ! De zilver-goude kleur is daadwerkelijk een mengsel tussen die kleuren. Trouwens, lang geleden dat ik verf moest mengen :wink: . Het mengsel is trouwens gespoten, leek eerst te misluken, omdat het leek dat de kleuren zich niet echt lieten mengen. Viel uiteindelijk toch nog reuze mee en het goedje droogde snel !

Verder alvast een laagje preshading aangebracht, nu kan het spuiten eindelijk beginnen !!!

Afbeelding

Tot zo ver,

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2008 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
Ziet er al reuze goed uit.
Die prshading komt in orde als ik het zo zie.
Zorg dat je ze genoegafzwakt voor je je wash opzet.(kijk even naar de mijne :wink: )
Ik ben men preshading een beetje aan het afzwakken omdat van ver was het mooi maar van dichtbij niet meer.

Ik kijk er naar uit wat het wordt.

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
De kleurtjes zitten er op :wink:

Afbeelding

Het spuiten ging aardig, heb het hele model met een .15mm nozzle gespoten, duurde effe maar ben blij met het resultaat. Wel vond ik het lastig om de preshading bij iedere kleur net zo sterk te laten doorschijnen... Naja, we gaan hem ook nog postshaden, dat komt dus nog wel goed...

Grappig was wel dat toen ik de eerste twee kleuren er op had zitten;
X126 / FS15237 Dark Blue/Grey
X134 / FS16307 Medium Grey
Ik het gevoel had een Franse Mirage 2000C te hebben gespoten !
Op de foto's zijn dat de blauwe kleur en de meest lichtgrijze.
Ik heb hier verder geen referenties liggen, maar het zou me echt niet verbazen als die kleuren het zelfde zijn !

Hier nog twee:

Afbeelding

Afbeelding

Nu hopen dat het drogen een beetje vlot gaat zodat er een lak laagje over heen kan en ik kan gaan beginnen aan de decals !!

Ik heb me wel voorgenomen dat het volgende model toch geprimerd wordt. Dit omdat ik weer (!) tijdens het spuiten puntjes ter verbetering tegen kwam !

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 12:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Dat ziet er goed uit Sage..

Heel mooi kleurtjes..ik moet ook eens dezelfde kleur aanschaffen..maar dan van Gunze.

Ik primer al mijn toestellen altijd van te voren..zo weet ik dat overal goed dekt en dat er geen oneffenheid krijgt.

Wat die 1e 2 kleuren betreft..lijkt inderdaad ook veel op..maar niet alleen Franse..maar ook Griekse..:wink:
Afbeelding

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
prima spuitjob

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement