Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Hmmm, dat lijkt lijkt niet echt op het orgineel, jammer dat je daar op deze manier achter moet komen....

Ik heb eventjes terug gebladerd, en zie dat je de goede FS nummers zijn aangerijkt. Ik heb er wat vertaal tabellen op na gekeken en kom tot de conclusie dat Revell hier waarschijnlijk niet de beste optie is...:

FS30219 = H118 = X102 (=Revell 382 ?)
FS34079 = H116 = X110
FS34102 = H117 = X116
FS36622 = H28 = X140

Persoonlijk zou ik gaan voor de Xtracolor verf, is bij LHS en Flash te koop en refereert zelf naar FS nummers (en benaderd deze dus waarschijnlijk het beste). Wel zijn enkele tinten niet in mat verkrijgbaar, maar dat is geen enkel probleem, omdat de P+ (of wat dan ook) toch weer hier overheen zou gaan en je de kist uiteindelijk toch weer een matcoat geeft.

Achteraf misschien een beetje zuur, maar toch hoop ik dat je je de moeite nog wil nemen om de juiste kleuren op dit spook te krijgen !!

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Hmm..tsja...dat wordt dan overnieuw spuiten. :(

Voordat ik dat doe, eerst de goede kleuren op een rijtje zetten en kijken wat ik dan moet doen. Wel erg zonde, alles afgeplakt toch veel afplakpapier gebruikt, verf, en tijd. Dat is het jammerst. Toch anderhalfuur aan het afplakken beziggeweest. :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 18:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
moet die grijzige kleur groen zijn en donkerder? Tja, ik weet niet of de volgende suggestie alles zou oplossen, maar het is het proberen waard denk ik.
Zet je model na het uitharden in de Parket+ of een andere glanslak, dan zoek je een donkergroene kleur uit wat je heb, of anders een wat lichtere kleur die je dan iets opwerkt met zwart en een paar druppels blauw.

Niet teveel omdat het anderspaarsbruin gaat worden

maak nu een een verdunning met je gewenste kleur (ongeveer 95%verdunner en de rest dus je donkergroen. Ganu nu met een penseel over de grijzige kleur. Laat het steeds goed drogen, herhaal dit een paar keer en het geeft niet als je dan over de andere kleur heen komt. Als het goed is zal het grijs dus nu groener worden.
Dan na goed drogen weer even een laagje glanslak (dniet te dik uiteraard omdat anders alles volloopt. Als de 2e glanslaag droog is en goed uitgehard, dan met een verdundmengsel (zelfde verhoudingen) en de kleur die je voor je bruine cammo heb gebruikt het hele vliegtig doen


Dit is een soort filtertechniek, zodat je de eerste kleur wat groener doet lijken, de tweede laag is om alles een beetje bnaar elkaar toe tetrekken en je krijgt gelijk een beetje een verweerde kist qua kleuren, waardoor de afwijkende kleur van je cammo dus eigenlijk niet meer opvalt

BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Met een penseel?

En het verdunnen van de verf, hoeveel moet dat zijn?

iig bedankt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 19:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
zoals ik al schreef, 95% ongeveer, beter een paar dunne lagen dan 1 te dikke.

inderdaad je kan het prima met penseel, gebruik wel wasbenzine, droogt iets langzamer dan terppetine, maar is minder agressief

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
markjobse schreef:
Hmm..tsja...dat wordt dan overnieuw spuiten. :(

Voordat ik dat doe, eerst de goede kleuren op een rijtje zetten en kijken wat ik dan moet doen. Wel erg zonde, alles afgeplakt toch veel afplakpapier gebruikt, verf, en tijd. Dat is het jammerst. Toch anderhalfuur aan het afplakken beziggeweest. :cry:


Op m'n 1/72 modelletjes spuit ik alle camo gewoon uit de hand (dan wel met een .15mm of .2mm nozzle). Het resultaat vind ik persoonlijk beter dan dat het afgeplakt zou zijn (de overgangen tussen kleuren zijn niet zo hard) en zou het je van harte aanraden ! Zeker op deze schaal kan er toch haast niets mis gaan !?

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
@Sage,
Mark gebruikt de Revell standard class, die heb ik ook. Echt een werkpaard maar losse camouflages moet je er echt niet mee proberen. Dan heb je een double action nodig.

Hoewel het er strak uitziet, komt de bruine kleur mij ook wat onnatuurlijk over.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec, 2007 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Sageburner schreef:
markjobse schreef:
Hmm..tsja...dat wordt dan overnieuw spuiten. :(

Voordat ik dat doe, eerst de goede kleuren op een rijtje zetten en kijken wat ik dan moet doen. Wel erg zonde, alles afgeplakt toch veel afplakpapier gebruikt, verf, en tijd. Dat is het jammerst. Toch anderhalfuur aan het afplakken beziggeweest. :cry:


Op m'n 1/72 modelletjes spuit ik alle camo gewoon uit de hand (dan wel met een .15mm of .2mm nozzle). Het resultaat vind ik persoonlijk beter dan dat het afgeplakt zou zijn (de overgangen tussen kleuren zijn niet zo hard) en zou het je van harte aanraden ! Zeker op deze schaal kan er toch haast niets mis gaan !?

Sage


Ik vind het ook er mooier uitziet uit de hand. Maar ik weet niet of dat mooi is met het spuitpistool dat ik heb. Die spuit namelijk nogal breed. Ik heb de Revell standard class spray gun.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2007 14:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wat je ook kan doen dat zijn gewoon van karton de maskers snijden voor je cammo en die er los opleggen, dan van de papierrand afspuiten, je krijgt dan ook goede overgangen, die toch niet zo scherp zijn, maar met wat filters er over verdwijnen de scherpe randen visueel ook
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Hoi Mark,

ik denk dat ik de hele kist opnieuw zou spuiten... de kleuren komen eigenlijk absoluut niet overeen met de echte.. :?

Eerst weer een primer erover heen en dan opnieuw alles spuiten lijkt me de mooiste en makkelijkste optie. Kost helaas wel wat tijd, maar je boekt er veel winst mee.

Succes,
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement