Modelbrouwers.nl modelbouw http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
1/72 F-4F Phantom II Revell http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=90&t=13341 |
Pagina 3 van 11 |
Auteur: | freddie [ vr 09 nov, 2007 14:15 pm ] |
Berichttitel: | |
Die intake ziet er mooi uit zo! Ik krijg ook zin in hem te bouwen... maar eerst de Chinook, B747 en F-16 af maken! Succes er mee. Freddie |
Auteur: | BBT [ di 27 nov, 2007 21:38 pm ] |
Berichttitel: | |
Mijn eigen Rhino ook maar eens updaten. Jullie hadden nog wat cockpitfotootjes tegoed: Ivm met afplakken heb ik de voorste wieldeur al een kleurtje moeten geven: En prittprutt over de lichtjes. En toen kon de neussectie aan de romp gelijmd worden, en dat was horror ivm met mijn aangepaste intakes, glasvezel en wat pasvormprobleempjes door voorgaande redenen. En dan ziet dat er zo een beetje uit: Er moet nog een en ander geschuurd worden in de intakes Nog wat schratchwerk, namelijk de bays van de airbrakes. Inclusief klinknagels dus... En die heb ik zo gemaakt: aan de onderkant met een passerpunt net niet door de styreen onderdelen geprikt, daardoor krijg je uitstulpingen aan de andere kant. Die moeten normaal met een wash mooi naar voren komen dan. |
Auteur: | starfighter [ di 27 nov, 2007 22:04 pm ] |
Berichttitel: | update |
Ziet er goed uit. Leuk bedacht met de passer, En tja lichtjes daar val ik altijd wel op. Supper tot nu toe. |
Auteur: | BBT [ di 27 nov, 2007 22:12 pm ] |
Berichttitel: | |
Dankje |
Auteur: | Bert Takken [ do 29 nov, 2007 7:00 am ] |
Berichttitel: | |
Wat een werk, ik bouw hem dus maar gewoon RUDD. misschien dat ik nu ens iets af krijg BertUS |
Auteur: | BBT [ do 29 nov, 2007 16:08 pm ] |
Berichttitel: | |
't is verslavend, eens je iets begint aan te passen ga je altijd verder en verder Nu ben ik van plan om deze in final te maken, dus moeten de slats eigenlijk ook in uitgeschoven toestand staan Voor de middenvleugel valt dat nog mee, ze schuiven vooruit en omhoog, dus die heb ik al losgesneden. Voor de buitenvleugel moet ik nog eens bekijken hoe ik het juist ga doen, de slats schuiven daar of enkel naar boven, of enkel voorruit, welke van de twee het is ben ik nu niet zeker Foto's volgen wanneer ik wat meer te tonen heb |
Auteur: | BBT [ vr 30 nov, 2007 1:13 am ] |
Berichttitel: | |
Vanavond eventjes gebrouwd. Uurtjehalf en dus niet zoveel kunnen doen. Wel werk waar ik zelf tevreden van word Zoals hierboven stond, heb ik de slats van de main wing uitgesneden. Was niet zo makkelijk, maar het is mij toch goed gelukt denk ik Natuurlijk moesten die grote gaten ook wat opgevuld worden, en als de slat uitschuift, gaat er een klein deeltje van onder mee, dus is er een stuk vaste vleugel wat nog uitsteekt. Moeilijk uit te leggen, maar de foto's verduidelijken het. Dit dus: Het deel van de vleugel wat beweegt is ook netjes herbruikbaar, alleen is dat in verhouding door de dikte van het plastic veel te dik. Dus heb ik van de binnenkant veel plastic weggeschraapt. Verder de slatruimte opvullen: Eventjes dryfitten met prittprutt hoe dat eruit komt te zien dan. Om de ruimte verder op te vullen gebruik ik lood, dit kun je een mooie kromming geven. Ik heb nog een extra staafje aangebracht voor een betere hechtig van het lood. Eropgekleefd: En toen begon het moeilijkste werk Ik wilde per se die actuaors nabootsen, plus de slat gaat daar uiteindelijk op steunen! Dit heb ik gedaan van styreenstrip, de slat hangt voorlopig vast om de lengte van de strips juist te kunnen bepalen. Met de slat weg ziet dat er zo uit: En van bovenaf gezien. Dat was één kant, er moeten nog drie actuators komen meer centraal, maar dat wordt voor een volgende keer. Bedtijd hier, morgen weer een combobreaker scheikunde en analyse Guten Nacht Sergei |
Auteur: | Sven van Roij [ wo 12 dec, 2007 21:06 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja dat is mooi, mooi, mooi man! Gaat de goede kant uit. Zitten vele mooie ideen op Sergei! Sven |
Auteur: | BBT [ wo 12 dec, 2007 22:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Dankje Ik hoop (doet de zotten in vreugde leven ) dat ik deze week de linkerkant kan doen, maar vrees ervoor |
Auteur: | BBT [ do 17 jan, 2008 1:39 am ] |
Berichttitel: | |
Namiddag/avond na mijn examen staat altijd gereserveerd voor brouwen, en aangezien ik vandaag om 16.30 ipv 17.45 buiten was ( niet omdat het goed ging ) heb ik wel wat kunnen doen vandaag. Vooral veel schuren, plamuren, schuren, beetje details scratchen... Nog een deel van de inlaten geplaatst ook: Plamuur... En kijk, het resultaat van het aanpassen van de inlaten, lijkt mij vrij goed de werkelijkheid benaderen? En dan iets wat ik al eerder deed, dus bij dit spook moet dat ook weer gebeuren. Die luchtinlaatjes voorop de neus (om het kanon te koelen als ik me niet vergis) wil ik hol hebben, dus maar weer wat lood erbij genomen. Het originele plastic onderdeel is bijgeschuurd, aan alle kanten de dikte van het lood eraf geschuurd zodat de omhulling van lood de juiste afmetingen heeft. Het origineel deel wordt als mal gebruikt. Plastic eruit halen en opkleven op de juiste plek... De andere zijde is beter gelukt: Wat ik niet op foto gezet heb is het schuurwerk tussendoor, met name de slats zijn al wat bijgewerkt, achteraan bij de motoren is het een en ander geëffend, staart wat hijgeschuurd, beetje op inlaten/neus/kanon geschuurd... Ik ben dan maar het laatste halfuur bezig geweest met extra bedrading in de cockpit, als voorbeeld nam ik Frank's model. Dat was het weer, volgende brouwronde zal voor maandag zijn, misschien dan wel. Heb al de vrijdag erop het volgende examen |
Pagina 3 van 11 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |