Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2008 0:11 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Examens gedaan Afbeelding

Ik heb dus nog wat lekker zitten brouwen. :)

Eens beginnen met mijn 'werkomgeving'. Laptop links, interpretkabel loopt er ook links in en vertrekt kabel naar tweede beeldscherm, lekker praktisch, kan ik constant een referentiefoto voor mijn neus laten staan en dan werk ik gewoon lekker op het ander scherm met andere taken verder enzo ;) Of gewoon twee referentiefoto's naast elkaar zetten, hoef ik niet constant op dat pijltje te drukken voor volgende of vorige foto ;)
Afbeelding

Wat heeft ie gedaan vandaag? Ik vond dat die cockpit nu eindelijk wel eens dicht mocht, was het zowat beu aan het worden dat dat niet vlotte (errug belangrijk voor een grote misser later):
Dus maar weer beetje spiegeltjes voor in de ken-o-3.1415926535897932384626 gemaakt. En da's klein, heel klein.
Afbeelding

Wegens ik had me dus ff blind zitten staren daarop, maar even dryfitje doen. En dat was minder fijn, blijkt er een flinke kier tussen de canopy en tussenschot te zitten :?
Afbeelding

Dan maar spiegeltjes geplaatst:
Afbeelding

En ruitjes dicht.
Afbeelding
En hier ging ik dus in de fout, duurde paar uur tegen dat ik doorhad dat ik iets vergeten was... De ejection handles op de stoelen. Zat niets anders op dan alles weer open te breken, ging gelukkig zonder schade.

Dat slatsysteem begon mij ook te enerveren, dus dat ook maar eens in orde gebracht.
Afbeelding

Afbeelding

*knip* (let op de foto op mijn beeldscherm ;) )
Afbeelding

vieze close--up
Afbeelding

Afbeelding

Slatplaat of hoe je 't ook noemt er eindelijk op, en ik ben heel tevreden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet er mooi door, net als in het echt. De slat gaat namelijk omhoog en vooruit.
Afbeelding

Je kan zien dat de andere kant ook onder constructie is ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan die ejection handles maar eens in orde brengen. Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan die zwart/gele lijnen schilderen, en op 1/72 is dat echt ontzettend klein...
Afbeelding

Afbeelding

De cockpit was nu toch opnieuw open, dus nog maar even wat verlichtingsplaatjes gemaakt.
Afbeelding

Ook de landingslichten werken nog.
Afbeelding

En als laatste wilde WIZZO ook eens zijn werkplaats showen ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor deze update ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2008 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Ik ben zwaar onder de indruk,klasse.

Richard

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2008 1:59 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
:oops:
Dankje

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2008 2:35 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Het 'werk' is al enige tijd geleden gedaan, maar ik kwam niet aan updaten toe. Er is niet bijzonder veel gebeurd, beetje geprutst aan het landingsgestel en dan een probleempje met de intakes nog aan het wegwerken. Ik ben momenteel weer druk, maandag heb ik alweer test terwijl ik nog niet eens de examenuitslagen ken :?

Aangezien het een jet on final wordt, zijn de sliding members door de zwaartekracht/hydraulische druk helemaal uitgeschoven, dus dat wil zeggen: hakken en zagen!

Afbeelding

ik had onlangs weer wat nieuw evergreen ingeslagen, onder andere paar buisjes met verschillende diameter en daar zat dus mooi toevallig een stuk tussen wat de juiste diameter heeft ;)
Afbeelding

Afbeelding

Torque Link toegevoegd.
Afbeelding

En wat bedrading, 2 koperdraadjes en dan nog een dikkere draad van stretched sprue.
Afbeelding

Het volgende werk was dan met de intake, daar zit nog een vervelend probleem. Ik had al heel wat verbouwingen en truken uitgehaald om die mooi glad overgaand te krijgen, dan kleef ik de uiterste delen van de inlaat erop en ik merk dat er een enorm hoogte verschil zit... Dat heb ik dan maar opgelost door met evergreen stroken te gaan 'lamineren' en de kiertjes ertussen te plamuren en dan alles mooi schuren...

Afbeelding

Dit is de tweede intake, waar het proces in aanbouw is:
Afbeelding

Op deze foto zie je beide kanten en zie je ook mooi over welk hoogteverschil ik spreek:
Afbeelding

Dit is zo goed als klaar, je ziet netjes de plamuur tussen de 'latjes' zitten:
Afbeelding

Afbeelding

En voor wie een idee wil hebben van hoe de onbehandelde intakes eruit zien, dit is dezelfde kit maar gemaakt voor modelbrouwers ;)
Afbeelding

Afbeelding

Niet veel, maar zo zie je dat ie nog niet dood is ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2008 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 jun, 2007 23:07 pm
Berichten: 263
Woonplaats: Ingelmunster, België
zo, daar ligt een flinke laag stof op :P

_________________
Trance Is A Natural Drug That Will Heal Us All


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 3:35 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Gezien het grote aantal reacties nog maar een kleine update laten volgen ;)

Vanavond hield ik me dus even bezig met de bakboordinlaat, tweede hoofdwielpoot en 1 van de uitlaten.

Zoals eerder vermeld, oa bij Sageburner, bezitten de uitlaten aan de binnenkant geen reliëf, gewoon effen gegoten. Nu is dat in het echt absoluut zo niet, er zijn twee 'trappen' van 'plaatjes'. Dit heb ik enigszins nagemaakt met lood. Ik heb uitgekeken naar aftermarket, maar zou té lang moeten wachten tot de bestelling binnen kwam, plus het kost mij dan nog eens zoveel geld, en als je zelf een redelijk goeie benadering kan maken ;)

To the point dus, hoe heb ik dat gemaakt? Ik ben begonnen met een strip lood, mooi rechthoekig snijden. Dan om de milimeter een evenwijdige lijn trekken met een hobbymes, niet zodat je al volledig door het lood zit. Dan haaks daarop op 4mm een lijn zetten, en 1 op 12mm. Stuk van 4 mm helemaal lossnijden op het stuk van 8mm wat overblijft, en zo heb je mooi het hoogteverschil. Op deze schaal helaas te groot, maar ik had geen dunner materiaal. dan netjes alle stroken van 1mm volledig los snijden, en dan krijg je dit:

Afbeelding

Dan heb je een heel saai en afstompend werkje, al die delen in de inlaat lijmen op gelijke afstand ;)
Afbeelding

Afbeelding


Terwijl dat goed droogde maar verdergegaan met het landingsgestel, de hoofdwielpoten zijn nu af in bouw.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna maar een verfje gekliederd over de inlaten, want persoonlijk was ik nog niet echt overtuigd.
Afbeelding

En dat beviel mij meteen veel beter ;)
Afbeelding

Ook effe plamuur in de inlaat smeren:
Afbeelding

Wegens slechte belichting maar even een blauwe ledlamp erbij:
Afbeelding

En met gewoon licht:
Afbeelding

Ik ben vrij tevreden met de uitlaten. Het is helaas nog niet helemaal correct, er moeten nog strips tussen de geplaatste strips, met gaten in. Maar dat is echt té klein om te maken, het lood verbuigt helaas. Ik laat dat dan ook maar zo.

Een goede nacht, ik ga slapen. Binnen 4 uur mag ik alweer opstaan ;) [/list]

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 4:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Lekker creatief zo. Maar zie ik daar op dat scherm in de achtergrond in het eennalaatste plaatje de motor die je als voorbeeld gebruikt? Ik kan het niet helemaal goed zien, maar is dat geen uitlaat van een RollsRoyce Spey van een Engelse Phantom? Die motoren zijn volledig anders alle andere Phantoms.

Verder geen kritiek, ziet er goed uit!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
toch weer leuk scratchwerk bbt!
vooral die uitgerokken wielpootjes vind ik knap gezien

het wordt waarschijnlijk weer een kitje dat veel karakter heeft,
kijk er naar uit!

Lijmpje :wink:

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Ik sta iedere keer weer versteld van de energie die je in een model steekt !!!
Prachtig gedaan hoor, zeker voor een 1/72 kist :!: :!: :!:

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2008 16:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Bedankt voor de leuke reacties ;)

viedz schreef:
Maar zie ik daar op dat scherm in de achtergrond in het eennalaatste plaatje de motor die je als voorbeeld gebruikt? Ik kan het niet helemaal goed zien, maar is dat geen uitlaat van een RollsRoyce Spey van een Engelse Phantom? Die motoren zijn volledig anders alle andere Phantoms.

Dat is inderdaad wat ik als voorbeeld gebruik, maar door de onscherpte lijkt het inderdaad wat op een Rolls Royce motor, het is echter wel degelijk een J79 :)

Lijmpje, Sage: doet me blozen :oops:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement