Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2018 14:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Geloof mij, dat is niet zo, ik gebruik niet eens een edgemate wat blijkbaar ook verplicht gereedschap is tegenwoordig.
Ik heb het altijd zonder gedaan zonder problemen dus ga ik geen geld uitgeven voor iets wat toch maar in een hoekje gedonderd wordt. Ik ken mij zelf, ik moet domweg alleen het minimale om mij heen hebben, das voldoende

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2018 15:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
svenvaders10 schreef:
Dan heb ik nu nog een kleine vraag: aangezien ik nu met kleinere en dunnere onderdelen te maken krijg, wat is de beste manier om deze uit de sprue te halen? Ik heb het namelijk vaak genoeg gehad dat een schep van een Duitse tank door midden brak bij het uit de sprue halen.

Koop een JLC scheermeszaagje, 0,1 mm dik. Ik gebruik ze bijna overal voor, mijn nummer 1 modelbouwgereedschap!

https://www.aviationmegastore.com/spare-razor-blade-saw-p001-jlc-models-p001-vliegtuig-modelbouw-toebehoren/product/?action=prodinfo&art=33510

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2018 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Bert Takken schreef:
ik gebruik niet eens een edgemate wat blijkbaar ook verplicht gereedschap is tegenwoordig.


Heb er eentje (etchmate) en die ligt in een hoekje te verstoffen (duur hoekje). Ik heb een kleine plattebektang zonder tanden, en die heb ik al zo goed als versleten op mijn PE... zelfs voor lange stukken gebruik ik die tang, maar niet direct 90° plooien, gewoon stukje bij beetje de volle lengte doen, tot je die 90° hebt en je bent er ook...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 sep, 2018 19:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
2 keer gelijk

schrijfwijze van tool en de methode van werken, wil het helemaal niet dan is een stalen lineaal en een afbreekmesje perfect

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement