Alleerst wil ik even te kennen geven dat ik de datum niet heb gehaald. Maar goed. Dat had ik een aantal posts eerder al aangegeven. Dat geeft niet. Het model is nu klaar. Eerst maar eens het volgende. Wil iemand op deze wijze een motor gaan bouwen, ik kan het zeker aanbevelen. Je eigen schaal, model en type. De onderdelen die je wel of niet wil hebben kun je allemaal zelf bepalen. Niets dat je tegen houd. Wel zal ik de volgende keer ander materiaal kiezen. Dit omdat ik nu het gereedschap en de ruimte niet heb voor een dergelijk project. De volgende materiaalkeuze zal dan toch messing zijn. Dit is sterker en dunner te verwerken. Daarbij heb ik gezien dat er een ets setje te koop is zodat er doormiddel van een autocad een ets gemaakt kan worden. Dus dan kan het onderdeel doormiddel van autocad uitgetekend worden. Waarna het geetst kan worden. Hierdoor zullen de onderdelen nog mooier worden dan wanneer het allemaal met de hand gebeurt.
Het is toch al met al een leuk en leerzaam model geweest. Er zijn eigenlijk geen grenzen aan wat je wilt. Ik hoop dat jullie dit nu ook hebben gezien. Met een beetje fantasie en natuurlijk de ideeen van medebrouwers kan eigenlijk alles gemaakt worden. Hiervoor dank voor jullie steun en ideeen.
Maar goed genoeg. De eindfoto's.
Ik heb echt heel veel foto's gemaakt in de laatste etappe. Dus weinig tekst dit keer.
De foto's spreken denk ik vanzelf. Ze staan niet perse in chronologische volgorde. Dus nu ook aan jullie een oproep voor een klein beetje fantasie hierin.
Het spuit avontuur. Na het goed reinigen ivm met de accelerator is het eindelijk goed gekomen. Ik weet nu zeker dat het voorgaande door de accelerator is gekomen en niet door het uitgassen van de lakken.
bougie dop en kabel. Kabel is zo dik, en de dop is zo groot. Dit ivm ontstoring. De dop is bakkeliet.
Bout voor de achterbrug. Dit is een dopbout.
Het is een hand versnelling dus het draaiwiel en de beugel voor de kabels er in.
En nog een keer van boven af.
De koppelingskabel. Met de daarbij behorende geleiding op het blok.
En een kleurtje.
Dryfit van de kettingkast. Deze is van kunstof. En jawel het past weer als een.......
De bagage drager in aanbouw. Alles is electra draad en met de soldeerbout gesoldeerd.
Een dryfit. En ook nu past het weer netjes.
Tussen spijltjes er tussen. Ook nu weer gewoon met de soldeer bout gesoldeerd. Wel oppassen voor het loskomen van de al gesoldeerde stukjes. Deze worden snel heet met eloctrolitisch koper.
Het Amstel logo. Dit moest eigenlijk netjes op het achterspatbord zitten. Dit is wel in mijn bezit maar niet gemonteerd op het orgineel.
En zo is het logo gemaakt. Fijn messingdraad. plat geslagen met de hamer. Dan in vorm gebogen. Doormiddel van een stripje aan te brengen.
Het logo van de buddy sit. Of tenminst wat daar nog van leesbaar is. Dus ook zo gedaan met dit schaal model.
Sier strippen die op de koplampen behoren te zitten. Ook deze zijn niet op het orgineel, wel in mijn bezit. Dus ook deze maar netjes nagemaakt.
De kettingspanners. Dit zijn nog van die grote lompe. Dus heb ik ze maar niet zo heel klein gemaakt. Op het orgineel zitten ook van deze blokken.
De benzine kraan die er nog op moet. Deze zit niet op het orgineel. Daar is het zeefje van stuk. En om er eventuele vuiligheid uit te filteren komt deze op het orgineel. Het is een ietwat grote maar het voordeel is dat het zeefje er uitgehaal kan worden zonder de boel te slopen. Dat is in de praktijk heel handig bij dit soort oudjes. Je weet maar nooit.
Zoals je ziet is deze vrij groot. Dit komt doordat deze loskoppelbaar is.
De plaatsing van de sierstukken op de koplamp. De blanke lak zit er nog niet op, dus het lijkt nog wat korrelig. Maar bedenk de groote eens.
Sierstukken op de rode zijschermen. Deze horen van oorspron een links en een rechts te zijn. Maar deze zijn niet in mijn bezit. Toch zijn de gaten niet hetzelfde en heeft de vorige eigenaar deze aangepast. Door het oude gaatje dicht te lassen en er een nieuw in te boren. Ik heb het maar zo gelaten. Is een leuk historisch feitje. En dus blijft dat ook zo.
Het lerenband voor het zadel. Deze zit ook niet op het orgineel. Maar hoort er wel op. Daar word uiteraard nog een keer voor gezorgd. Maar dat is voor later zorg.
De km-teller kabel aangesloten. Het lijkt nu net door de foto of de buis van de vork wijkt. In het echt valt dat wel mee.
De remhevels. Deze moesten er natuurlijk ook nog op. Anders kan ie wel rijden. Maar helaas niet stoppen.
De amstel logo's. Met de hand geschilderd. Dit is een bewuste keuze. Heeft met de stijle te maken. Gefotoshopedte plaatjes zou net weer wat te strak zijn. Ik wilde ze niet verweren. Dus vandaar maar zo gedaan.
En dan even een paar plaatjes zo zonder uitlaat. Deze moet ik nog uploaden. Kaart was vol. En na het uploaden was de camera leeg. Deze zijn echt alleen maar als impressie om de stand van zaken te laten zien. Morgen de uitlaat er onder en dan de eindfoto's, die moet ik dus nog maar even schuldig blijven.
Deze foto's waren bedoeld als experiment voor de foto zonder achtergrond. En als ik ze toch heb kan ik ze net zo goed even plaatsen. Voor de liefhebbers toch.
Dus als het goed is morgen de eind foto's met de uitlaat. Mijn camera accu is bijna dood. Deze doet er een heuse nacht over om te laden. En dan heb je maar heel kort de tijd om te fotograveren.