Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 17:12 pm 
De Rossi-gekte gaat nu ook op dit forum losbarsten! :D
Het wordt bijna een Rossi-BCC! :lol:

Ook van mijn kant een model van Valentino...
De Repsol Honda uit 2002 van Tamiya in de bekende 1/12 schaal:

Afbeelding

De ondertussen wel bekende inhoud van deze doos:

Afbeelding

En een dubbele set decals (nog over uit een vorige doos), dus er mag nu wat misgaan... :lol:

Afbeelding

Voor mij toch wel speciaal, omdat dit de derde kit is van deze bike...de anderen zijn nooit afgekomen, omdat er steeds weer iets fout ging. Drie keer is scheepsrecht, toch? :twisted:

En dan doen we het ook maar meteen goed...
Op de fiets komt het figuurtje van Dhr. Kabaalstra!

Afbeelding

En de inhoud:

Afbeelding

Ik moet hem wel even aanpassen...Rossi draagt zijn broek n.l. over de laarzen...

En ook heb ik hier decals voor uit een Airfix-kit! 8)

Afbeelding

Wat zal dat straks mooi worden...knietje naar buiten, kneeslider op de grond en dan kan de standaard lekker in de kliko! :lol:
Ik hoop alleen wel dat het "drie maal is scheepsrecht-spreekwoord" klopt... :roll:

Wilko :wink:


Laatst bijgewerkt door The Wasp op wo 05 sep, 2007 0:24 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2007 8:45 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee Wilko,

Eindelijk komt die rider dan toch weer van pas. Arie heeft er een mooie kit van gemaakt, maar hij lijkt nog niet echt populair te zijn. Ik hoop dat jouw topic hem wat credit zal geven.
Tja... de fiets, daar kan ik weinig over melden, maar neem je tijd, accepteer af een toe ook een misstap en heb bovenal veel plezier :D

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2007 9:07 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Heel erg veel succes Wilco..

Ook een prachtige motor heb je daar uitgekozen. Mocht mijn 1e motor mij ook bevalt denk ik erover om alle reeksen te gaan bouwen..dus ook zoals eentje als jou.

Zo kan ik lekker even van jou spieken en kijken of het prachtig wordt...:D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2007 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Joepie.. Wilko gaat weer lekker..

Ik kijk over je schouders mee, ik denk dat ik mezelf op mijn inzending ga "portretteren, 'k heb nog een paar Riders in de kast liggen tenslotte..

Go for it.. dat het maar een spannende BCC mag worden.. !

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 1:08 am 
Bedankt mannen! :P

I.v.m. deze BCC gaan mijn 2 lopende "missies" op "hold"!
Tot 1 maart (ook nog eens mijn verjaardag :brouw: ) bestaat er voor mij even niets anders meer dan deze BCC! :twisted:

Was ik net lekker bezig met 2 mooie modellen en dan komen ze met een BCC waar ik absoluut geen NEE tegen kan zeggen...en een gestart model mag niet meedoen, dus...weer een nieuwe kit... :? :lol: Maar dan het komende half jaar ook echt alleen maar deze. Ik ga ervoor! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 22:33 pm 
Ook ik ben inmiddels gestart met de kit...

Voor mij was het belangrijkste hoe de kleuren op te brengen. De Tamiya kleuren uit de spuitbus, maar dan superstrak...tsja, dan moet je toch echt even creatief worden! :lol:

Ik heb de originele kleuren gepakt en even getest...super! Dit gaat hem dan eindelijk worden bij deze derde poging. Ik heb inmiddels al een oranje-kleur-fobie, maar die gaat nu als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Ik heb de spuitbus vlak boven een leeg melkcupje gehouden en de verf er in gespoten. Stuift even, maar dan heb je ook wat! Vervolgens het melkcupje leeggieten in de airbrush en spuiten maar...werkt perfect! 8)

Afbeelding

Het enige nadeel is, dat je je geen missers kunt permiteren, want deze spuitbuslak kun je niet met Mr. Muscle verwijderen!

Het tankje is al goed gelukt. Even laten drogen, sprue verwijderen en dan de definitieve laag er op. Inmiddels ligt de airbrush in de kwastontharder om te reinigen, want ik ga alle risico's uitsluiten!

Afbeelding

Ook het blauw even getest op de kuip... :shock: Bah, wat mooi! 8)

Afbeelding

Mijn Repsol-oranje-kleur-fobie is al zo goed als verdwenen! :P

Van het kuipje moet ik nog even 2 naadjes wegschuren en dan gaan de sprues er af en komen zoals gezegd de definitieve laklagen er op. Maar eerst maar even de airbrush de tijd gunnen om te reinigen en deze delen om te drogen.

Straks verder met het blok...

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
misschien snap ik het niet maar waarom spuit je eerst in een cupje om vervolgens die verf in een airbrush te doen. Waarom spuit je niet direkt met de spuitbus op het model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 22:55 pm 
Heel simpel...een spuitbus spuit veel te dik. Met een airbrush spuit je veel fijner en kun je ook veel dichter op je model spuiten. Tevens heb je minder kans op een vette druppel of een irritante zakker, of je moet zo spuiten dat je drie spuitbussen nodig hebt voor één onderdeel! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Mooi begin Wilko! Ik spuit altijd gewoon uit het busje, werkt bij mij prima. Een trukje om dunner te spuiten met de spuitbus is deze 10 min in heet water zetten alvorens je gaat spuiten. Uit het water halen, goed schudden en spuiten maar!

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 23:22 pm 
Thanx, Tom!
Ik vind dit een super-manier en het spuit nog perfect in de airbrush ook, zonder verdunnen...direct gebruiksklaar, zeg maar! Ach, zo heeft een ieder zijn eigen manier.
Ben ondertussen aan wat andere onderdelen begonnen, waaronder het blok. Morgen weer een update! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement