Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 1:57 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi allemaal. Op de valreep heb ik een ingeving, nou ja een ingeving? Ik kreeg een kadeautje van mijn voormalig menthor en coordinator van mijn vorige werk. Hier was ik heel blij mee. En gaf mij gelijk de gelegenheid om mee te doen met dit onderdeel van het forum. Ik ben opgegroeid in de jaren 80 en was destijds fan van de transformers. Hier zijn in de jaren 84 tot 89 modelkits van uitgebracht. Helaas voor mij als 6 jarig jongetje was dit veel te duur. Gelijk beginnen dus. Ik heb alleen geen tekeningen/beschrijving bij een van de pakketjes. Daarom bouw ik deze als walker op. Als het goed is kan het oorspronkelijke model zelfs vouwen maar ik heb niet alle onderdelen. Niet alles zit op de sprue's en ik heb niet alle sprue's. Toch met een beetje fantasy kan ik er wel iets van maken. Geen vliegtuig maar walker wordt het. Ik ben in gedachten al een beetje aan het bouwen geweest en heb kunnen inschatten dat ik hier wel een soort van drethnought van kan maken zoals warhammer deze ook heeft. Ik heb er wel een aantal wapens bij. Dus dat zal dan wel lukken. Maar goed. Ik heb mijzelf bij het aanmelden aangemeld en een PB van Vargen 666 gekregen die mij gezegd heeft dat ik nog wel mee kan doen. Wanneer iemand bezwaar heeft maak dit dan kenbaar. Ik begrijp dit dan heel goed. Er zijn nog 20 dagen dus kort tijd. Hierdoor zal ik niet zo uitgebreid fotograveren maar jullie wel op de hoogte houden. Wanneer iemand er tegen is dat ik meedoe zal ik de moderator vragen om dit model bij de gewone bouw te zetten. Dit omdat ik dan natuurlijk eerst mijn andere project afmaak. Zo ben ik bezig met de Amstel, de Victory, En natuurlijk de Kareldoorman al is dit een meerjaren project.

goed genoeg ge#$%ld de foto's

Afbeelding
De rommel is uitgestald. De helft mist en de cockpit zit met een puchpin vast. Deze is niet gelijmd. Maar dient nu even als pas pop om te zien of ik de materialen er aan gefreubelt krijg. Het is hoopgevend. Veel verschillende materialen dus er moet dan wel iets van te maken zijn. Ik zal mijn fantasy wel weer laten gaan. Ik heb gezien dat er meer zijn op dit forum. :wink:

Afbeelding
Al snel ziet het er zo uit. De cockpit is nu weer in twee helften Dan kunnen er gemakkelijker wat gaten in gemaakt worden om zo draadjes door te kunnen laten lopen en om alles onderdelen goed te kunnen verbinden. Er zitten een soort ronde scharnier punten bij om de onderdelen te kunnen laten draaien (kogelgewricht zeg maar) alleen zijn deze niet compleet en moet ik dus aanpassen. Dit geeft helemaal niks omdat ik toch van uit mijn fantasy iets zal gaan bouwen.

Afbeelding
Knippen zagen en lijmen, het is al aardig aan het vorderen. Omdat ik het op het einde van de bcc de inschrijving heb gedaan zal ik toch iets sneller moeten werken dan ik normaal doe. Hierdoor wacht ik met het afwerken tot het moment dat ik alles in elkaar heb zitten. Dan kan ik alles ineens afwerken en heb ik maar een keer last van het drogen van de putty en plamuur. :lol:

Afbeelding
Omdat ik alles dus zelf maak/bedenk, pas ik veel aan. Hier moet een geschut komen. Dus omdat hier de poten niet aan komen zal ik de ingekerfde patronen er af moeten halen. Het kleurverschil is dat het lang in de zon heeft gelegen. Het was ook heel erg vet. :twisted: Maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken zeg maar. Gewoon schoonmaken en door brouwen. :wink:

Afbeelding
Het geschut zit op de plaats. Waar je op de vorige foto een gat zag in het geschut is over het gat gezet in de romp van de cockpit. Hier kan dan een draadje doorheen gevoerd worden.

Afbeelding
Het gewone geschut, dit moet eigenlijk op het dak van de cockpit gelijmd worden. Maar omdat ik dit niet mooi vind zal dit veranderd worden. Dus net in elkaar gezet, slopen maar weer.

Afbeelding
Het grond plaatje er onderuit gebroken. En na even na denken wat ik er dan mee moet. Aan de andere kant is het idee. Maar eigenlijk vind ik dan het apparaat uit balans. Het oog wil ook wat he. Maar goed we zien wel. Anders lampje van willi wortel maar even lenen. Mischien heeft hij een idee.

Afbeelding
En dat ziet het er zo uit. Het is nog een dry fit Maar de cockpit zit al wel vast en de wapens zitten er al op. Het moet een soort laser voorstellen. Zo zag dit er destijds ook uit. Heb even wat filmpjes bekeken. Een wonder he dat internet. 8)

Afbeelding
Extra's uit de bits en spare box. Komt altijd wel van pas zullen we maar zeggen. Deze komt als lucht afweergeschut op de cockpit.

Afbeelding
Natuurlijk moet alles wel even schoongemaakt worden en aangepast zodat het past. De lopen zijn ingekort en gaatjes geboort om ervoor te zorgen dat er een mooier effect is. Een loop moet nu eenmaal open zijn.

Afbeelding
En dan komt het geheel daar op. Dus eerst maar het gaatje dat er al zat aangepast voor het geschut. En gewoon opplakken.



Alles staat nu in de lijmklemmen te drogen omdat de lijm het gewicht niet draagt. Het geheel zakt nu in zonder deze klemmen. Wanneer dit droog is zal ik hier ook foto's van maken. Ook zal ik mijzelf met de inhoud van de cockpit bezig gaan houden. Het gaat denk ik niet echt lukken om hier een figuurtje in te maken. Ik heb er wel een maar zal deze dan zittend moeten maken. En dat in 20 dagen zal dit niet lukken denk ik. Maar goed morgen meer foto's. Tenminste als iedereen het goed en leuk vind dan. :wink:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Laatst bijgewerkt door RiksGewijs op di 13 nov, 2007 19:08 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:shock: De Macrossliefhebber in mij is zwaar gekwets....een Glaug Officers pod aan diggelen snijden. Als je nu nog durft zeggen dat het een Arii kit was val ik flauw :lol:

De Battletechliefhebber in mij vind het wel een leuke variant van de Marauder....maar je beperkt je firing arc wel zwaar door de armen er af te laten :lol:

De uitgekomen walker vind ik wel leuk om eerlijk te zijn....enne zie ik daar de laser turret van een Talos (aka Wolverine aka Bigfoot :?: ).

Ben benieuwd naar verdere foto's :)

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Waarom zouden we bezwaar hebben tegen je bouw??? Zeg maar: Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!

Ziet er al goed uit btw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 19:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
maar je beperkt je firing arc wel zwaar door de armen er af te laten Laughing


Tja als ik die had, had ik deze er wel op gedaan. Zoals ik al zei, ik heb niet alles. Vandaar dat ik dit op deze manier oplos. Dus geef ik er een eigen draai aan. Wel wil ik het natuurlijk voor het oog mooi maken. Dat wil zeggen dat er in de toekomst een dioramatje van komt. Ik denk maar zo de geschutten zijn draaibaar. En dus is er een aardige ark. Verder komt er nog een geschut aan de onderkant van de cockpit. Deze wordt nu aangepast. Foto's zullen uiteraard volgen.

@ Ben. Dank je wel. Het is leuk om aan een groepsbouw mee te doen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ah, welkom bij de club met op hol geslagen fantasten.. :P

Succes, en ben benieuwd naar je vorderingen, wat je tot nu toe liet zien belooft al wat.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Hey Rik, ziet er al tof uit! Maar hou er wel rekening mee dat deze groepsbouw over vliegende sci-fi gaat, en je model dus moet kunnen vliegen!

Zal je entry nog even in de lijst zetten. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Heb je al ooit een walker op een landmijn zien trappen :lol:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 23:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
@ Vargen666 Dat dit over vliegende scifi gaat weet ik daarom heeft deze van mij een blikje red bull, krijgt ie vleugels van...... :lol:

Nee hoor geintje, maar zo ver heb ik jullie nog niet ingelicht. De mijne staat dan wel op pootjes maar heeft daarop een lanceerbasis. Ik spreek ook niet voor niets over een cockpit. Ik zal het toelicht aan de hand van een foto.

Afbeelding
De aandrijving van het geheel. Als het af is zal het geheel wel duidelijk worden. Ook moet er natuurlijk nog een landingsgestel op gezet worden. Maar dat moet dan netjes wegvallen over het loop gedeelte. Omdat dit een loskoppelbaar geheel is wil ik graag dat alles netjes in elkaar past. Ok dit zal dan duidelijk worden. Maar goed de aandrijving zit er nu op. :wink:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2007 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Hij kan toch ook gewoon opstijgen en landen op z`n pootjes dat doen meeuwen ook :wink:

Maar ziet er al grappig uit.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2007 11:04 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
En weer een updatje. Allereerst zou ik de foto's even tonen die ik nog niet getoond had. De pootjes in de lijmklemmen. En vandaar gaan we dus verder. Welnu, het gaat over vliegertjes. Dus heb ik hier ook een vliegertje van gemaakt. Al was dit geloof ik niet geheel duidelijk. Dus Zal ik mijzlelf maar even beperken tot de cockpit. Omdat het toch leuk is om iets met elektro te doen heb ik besloten het geheel van een paar lampjes te voorzien. Nu is het net een gepimte nachtlamp. Kan er net geen boekje bij lezen. Maar goed. De draadjes bende zit er in. Dus kunnen we straks weer verder met afwerken, nog wel even iets bedenken om het toestel wat snelheid te geven. Heb zitten denken aan een soort van kleine vin aan het zijgeschut. Of eventueel vinnen aan de straal aandrijving. Maar goed moet ook nog naar het baasje dus daar kan ik even over nadenken.

De foto's

Afbeelding
Het onderstel, de pootjes zeg maar, in de lijmklemmen. Ik wilde het geheel in de goede houding hebben en niet doorgezakt. Dat viel nog niet mee.

Afbeelding
De eerste lampjes er in. Volgens mij doet de aandrijving van het vliegertje het best wel zo. Een een goed flat opzoeken om de kijken of dit werkt :lol:

Afbeelding
Ook het geschut werkt. Dus hij heeft vuurkracht en kan nu ook iet kapot maken. Kan heel handig zijn in een oorlog, of voor verdediging. :wink:

Afbeelding
Eentje van dichtbij.

Afbeelding
En dan na een geslaagde poging van de hoogste flat die ik kon vinden. (En een crasch) De zaak nog maar een keertje afgesteld. Het vliegt. :shock:

Afbeelding
Totaal overzicht. De poten is eigenlijk niet veel aan veranderd. Maar goed dat is de basis van het geheel wanneer ik de dio ervan maak. Dus dat kan later. Nu gaat het om het vliegertje. Toch??

Afbeelding
En dat een close op zeg maar van de cockpit. De stoel en de kap zitten er op als dryfit, hier moet nog het een en ander aan gebeuren. Ik zelf zou graag kijken waar ik vlieg. En met zo'n dicht koekblik gaat dan niet echt. Hier vind ik nog wel een oplossing voor. We zien wel. Nu ben ik even aan het brainstormen over de vleugels/vinnen en over het landingsgestelletje wat er nog bij moet. Maar goed de fantasie is er nu de uitwerking nog.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement