Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Om mijn deelname aan de minibouw officieel te maken het opstarten van de thread.

Helaas nog geen enkele foto of WIP wegens het onderweg zijn van de kits van Canada naar België :evil:.

Maar dit is natuurlijk het ideale moment om de Colonial Viper Mk VII even kort voor te stellen :

The Viper Mark VII is the state of the art fighter of the Colonial Fleet. It is sleeker and more modern than the Viper Mark II. The Mk7 is designed for both space and atmospheric environments and is also highly dependent on computer systems for tactical, combat, and navigation.
The Viper Mark VII is an ultra-fast superiority fighter without any equal and runs hotter than any other Viper model!

Length: 9.9 meters (32.5 ft.)
Width: 5.6 meters (18.5 ft.)
Height: 3.0 meters (9.8 ft.)


Het model zelf is van Alex Dumas, een Canadees (duh!) die garage kits maakt van SciFi voertuigen.

http://www.geocities.com/adumas02/viper7.html.

Hoewel de kit officieel nog niet te verkrijgen is via online stores had Alex nog twee kits ter beschikking die ik dus dolgaarne heb overgenomen.:)

Eenmaal ik de doosjes binnen heb (het is tenslotte MINIbouw) volgt een in depth voorstelling van de kit. Op de webstek van Alex kun je alvast de ontwikkeling van de kit en twee preproductiemodellen zien :!:

Bij de weg : voor de mensen die liever plaatjes kijken dan lezen, dit wordt 'm :

Afbeelding

Hopelijk begin volgende week de kits binnen en dan vliegen we erin

groeten,

G.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Laatst bijgewerkt door Jadefalconguard op ma 31 dec, 2007 15:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Zoals ik in mijn PB al aangaf: Tof! Persoonlijk vind ik de Mk II dan nog net even mooier omdat die er wat robuuster uitziet, maar deze schoonheid mag er ook zijn.

Vergeet niet je computernetwerk uit te schakelen tussen de twee Vipers he. Je weet maar nooit of er toasters in de buurt zijn! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:lol: Ik heb een goei firewall en de frackin' toasters kunnen best opletten... :twisted: Er zijn twee kitjes onderweg dus wie weet wat er daar nog gaat uit komen :)

Als je trouwens nog op zoek bent naar een MkII. Alex heeft deze ook gemaakt op 1/72ste.

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Jadefalconguard schreef:
Als je trouwens nog op zoek bent naar een MkII. Alex heeft deze ook gemaakt op 1/72ste.


Klopt, alleen prijstechnisch spreekt de Black Sun versie me meer aan. Kost namelijk maar de helft van die van Alex. nu is die van Alex wel iets gedetaileerder geloof ik, maar heel veel maakt het niet uit. En Black Sun heeft een Raider in 1/72. Als ik eens besluit deze kits aan te schaffen wordt het gelijk een Viper en een Raider. :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Leuk kitje om te zien (althans op die site 8) ) in elk geval veel succes met deze kit.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2007 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ron, bedankt.

Een positief nieuwtje de kits zijn deze morgen binnen gekomen. Vanavond meer info :)

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Zoasl beloofd een inbox review van de Sci High Colonial Viper MkVII op 1/72ste.

Algemeen bekeken is dit een uitstekende kit en naar mijn bescheiden mening een van de betere kits over het onderwerp op de markt.

Het model zelf is vrij klein maar heeft hele mooie detaillering. Duidelijke en strakke paneellijnen en m.i. volledig symmetrisch.


Afbeelding

De cockpit zelf is gedetailleerd aanwezig en volledig Canon naar de BSG serie. Helaas vind ik de seat wat te eenvoudig (maar dat is in de serie ook)

Afbeelding

De piloot is meegeleverd in zittende positie, maar de helm is afzonderlijk wat het makkelijk maakt als je er geen pilootje wil inzetten :)

Basis decals zijn meegeleverd voor Vipers gestationeerd op de Galactica, Pegasus en Valkyrie, de drie battlestars die in de 2003 serie worden vermeld. Iedere Battlestar heeft zijn eigen logo dat ook voorzien is, samen met de serienummers voor o.a. Apollo en Starbuck hun toestel.

Afbeelding

Sorry voor de slechte foto :oops: maar de decals lijken me heel strak en fijn te zijn gemaakt door JBot.

Wat me dadelijk opviel is eigenlijk de lengte van het model zelf. Voor een mechamonkey zoals ik is een Viper op 1/72ste verschrikkelijk klein : met moeite 13cm :shock:

Afbeelding

Op de volgende foto zie je duidelijk de kwaliteit van de casting, hoewel de linkervleugel wat last heeft van champagnebubbels maar niks ernstigs. Een klein beetje flash op de meeste onderdelen die reeds loskomt als je er een boos naar kijkt. Al bij al zeer weinig opkuiswerk aan.

Afbeelding
( :oops: merk trouwens nu dat ik de rechtervleugel heb gefotografeerd)

Het model zelf wordt geleverd met zeer rudimentaire handleiding wegens nog in ontwikkeling zijn :roll: maar als je dit ding niet in elkaar kan zetten zonder handleiding kun je volgens mij beter een andere hobby zoeken. :twisted:

Afbeelding

Samengevat kan ik iedereen dit model aanraden die een uitermate getrouwe Viper in zijn verzameling wil toevoegen. De Casting is nagenoeg perfect (afgezien van de champagnebubbels op trailing edge) en uitermate mooie panellines.

De eerste dryfits tonen geen noemenswaardige issues aan naar fit toe en lijkt me een zeer recht toe recht aan in elkaar plakken van de kit. Je merkt ook heel sterk dat Alex zelf een modelbouwer is want de onderdelen passen zo in elkaar dat er weinig of geen putty nodig zal zijn. De meeste onderdelen vallen samen met natuurlijke panel lines wat het geheel heel aangenaam maakt om te bouwen.

Op basis van de ZOIC studio gegevens lijkt me deze Viper volledig accuraat te zijn.... hoewel je dat nooit zeker weet.

Totaalscore 9.5/10 :shock: met volgende detailcijfers :

Casting : 9/10 (jammer van de champagne)
Details : 9/10
Juistheid : 10/10 (volgens mij perfect)

waarom 9.5 en geen 9.25 : heel eenvoudig, Alex heeft voorzien in een mal van de canopy. Dit laat je toe om het getrokken PVC perfect op maat te maken, dat gaf voor mij de doorslag :!:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Laatst bijgewerkt door Jadefalconguard op do 30 aug, 2007 21:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Het eerste bouw uurtje zit erop !

Geen noemenswaardige problemen tegengekomen, enkel dat ik er ben in geslaagd om alle drie de landingspoten te breken :cry:

Het vergt toch enige aandacht om van mecha's plots een fighter te maken. Gelukkig heeft tante SuperGlue dit weer mooi gelijmd. Omdat de vorige foto's geen recht deden aan de paneellijnen heb ike r snel een aantal ingekleurd voor de foto :)

De laatste bult op de rug is ook gezet en de staart werd voorzien van zijn kanon. Het geheel werd dan vakkundig op zijn plaats gezet en gesealed. Een 'minor defect' gemerkt, een van de puntjes van de bult was afgebroken in transport.

Afbeelding

De vleugelkannonnen zijn ook vastgemaakt en mooi uitgelind, wat dit als effect heeft ten opzichte van het begin :

Afbeelding

Voila, de eerste aanzet is gegeven hopelijk snel een update.

Groeten,

Geert

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Erg mooie kit hoor! Alhoewel je met zo weinig onderdelen nauwelijks van kit kunt spreken natuurlijk. :P

Toch wel jammer dat er een aantal onderdelen zo makkelijk breken. Komt dit echt omdat je niet van die kleine dinge gewend bent, of ook omdat alles van hetzelfde type resin is gemaakt? En hoe hard en flexibel is deze witte resin eigenlijk?

Ik kijk uit naar het vervolg, en begin toch zo langzamerhand ook wel heel sterk de neiging te hebben wat 1/72 BSG-kitjes aan te schaffen. :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2007 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Moet zeggen dat het grotendeels aan de resine te wijten is en deels aan de vormgeving van de onderdeeltjes.

De landingspoten van de Viper zijn eigenlijk gewoon 'platen' die onder een hoek gemonteerd staan. Zodra je er een schuurpapier op loslaat zet je druk op de hoekverbinding en breekt ze door.

Op zich niet zo erg, maar degoutant om op te kuisen. Ik denk dat de grijze of groene resine beter bestand waren geweest voor deze poten.

Al bij al ben ik zeer tevreden over deze aankopen (tweede kit aan halve prijs omdat er een hoekje van de staart was afgebroken en twee 'onderhuidse' luchtbellen op de vleugel zijn).

Ben nu bezig Viper nr 2 aan het klaarmaken en er is geen of heel weinig putty nodig...op zich een goeie zaak :wink:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement