Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2007 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik zou de hele boel licht overspuiten met een blauw/grijzige tint, maar wel zo dat de kleuren die er nu op zitten er nog vaagjes doorheen komen.
De camo van je model is namelijk al vrij druk, en met zo'n grondplaat ben ik bang dat hij helemaal weg gaat vallen.

Wat de roundels betreft: Die van Dave vind ik op zich wel mooi. Echter zou ik de "vleugels" wat puntiger maken, en dan met de uiteinde naar binnen gebogen. Zeg maar zoals de vleugels van de nieuwe Cylon Raiders uit Battlestar Galactica (schaamteloze zelfpromotie: zie mijn topic in sf/ruimtevaart hiervoor). Qua kleur is hij perfect, gewoon zwart/wit laten, en met een mooi wit randje om het zwart uitsnijden! Ik zou ze tevens wat groter maken dan diegene die je er eerst op had zitten. Wederom, door de drukke camo valt zoiets snel in het niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2007 21:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik ben het met mijn voorganger eens qua kleurengebruik. Dan zou ik wel wat roest enz erbij gebruiken. Maar vooral veel zwart als ondertoon. Dan wordt het vliegertje als het ware het middelpunt van het diorama.

De decals zou ik meer uit losse vlakken laten bestaan. Zeg maar zoals die van Transformers. Jou vliegtuig kleurecombo heeft daar ook wel wat van weg. Dan in een grijsblauwe monotint dit op de vleugels.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2007 15:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Langzaam maar zeker ga ik verder... Tussen het vele studeren en werken door...

Ik heb de laatste kleur voor de ondergrond net gespoten, en wat foto's gemaakt. Ik vind 't zelf wel aardig gelukt voor zo random te doen wat in me opkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het einde begint nu te naderen: dit moet ik nog doen:

-Hitteschilden achter motoren kleurtje geven
-Blastmarks, dit ga ik met de airbrush doen denk ik
-Flaps linkervleugel spuiten, die liggen nog steeds te wachten.
-Ondergrond washen, drybrushen, nog wat experimenteren met roest...
-Zwarte boord ondergrond opschuren en nog een laagje gloss black erover spuiten.
-Elektrische contactjes vrijmaken.
-Decals

Wat betreft de decals, ik ben er nog steeds niet uit... :? Ik ga wachten met de roundels, en eerst mijn 'registratie' gegevens afprinten en erop kleven. Mogelijk gaat dat de boel al genoeg vullen dat ik eventueel de roundels zelfs achterwege laat, maar dit is nog slechts een gedachtegang.
Ook moet ik hier en daar, en voornamelijk bij de VTOL motoren dan, nog wat bijwerken. Door de beperkte tijd die ik heb om eraan te werken moet ik opletten dat ik me niet overhaast, komt de kwaliteit niet ten goede...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ziet er heel goed uit...Het toestel is mooi samengekomen. Heb je een bepaalde schaal in gedachten ?

Als je me toelaat toch wat mierenn$µ$erij, wat me wel een beetje ontbreekt is een gevoel van... samenhang :? De bodemplaat lijkt me nog te geordend en te uniform van kleur.

Wat je zou kunnen doen is de randen opvullen met 'steengruis' om aan te tonen dat het eigenlijk maar een deel van het dio is.

De vloer waar je brokstukken opliggen een andere (donker kleur) geven

altijd heel leuk : electriciteitskabels en andere draden toevoegen (oogt altijd scifi :wink: )

Sowieso vind ik het heel geslaagd en ik hoop dat je wat hebt aan de opmerkingen.

groeten,

Geert

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 10:35 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik ben het wel met mijn voorganger eens. Maar ik zie dat je wel een beetje in tijdsnood komt te zitten. Het einde van maand nadert zullen we maar zeggen.

Ziet er wel al tof uit. :D

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 1:57 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Zo, die reacties had ik dus gemist :oops:

Eerst maar even update posten.

Ik heb het geheel een zwarte wash gegeven, daarna een paar accenten met een blauwe wash gelegd en wat uitvloeiingssporen gemaakt met geel, en daarover uitvloeiingssporen met het bruin/oranje/roest van de profielen. Ik vind het lang niet slecht gelukt, al is het effect in het echt beter dan op de foto's, die macrostand he :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voila, brandt maar los :)

nog te doen:

-Hitteschilden achter motoren kleurtje geven
-Blastmarks, dit ga ik met de airbrush doen denk ik
-Flaps linkervleugel spuiten, die liggen nog steeds te wachten.
-Zwarte boord ondergrond opschuren en nog een laagje gloss black erover spuiten.
-Elektrische contactjes vrijmaken.
-Decals

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 2:08 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Jadefalconguard schreef:
Ziet er heel goed uit...Het toestel is mooi samengekomen. Heb je een bepaalde schaal in gedachten ?

Als je me toelaat toch wat mierenn$µ$erij, wat me wel een beetje ontbreekt is een gevoel van... samenhang :? De bodemplaat lijkt me nog te geordend en te uniform van kleur.

Wat je zou kunnen doen is de randen opvullen met 'steengruis' om aan te tonen dat het eigenlijk maar een deel van het dio is.

De vloer waar je brokstukken opliggen een andere (donker kleur) geven

altijd heel leuk : electriciteitskabels en andere draden toevoegen (oogt altijd scifi :wink: )

Sowieso vind ik het heel geslaagd en ik hoop dat je wat hebt aan de opmerkingen.

groeten,

Geert


jij, en modelengeneer, bedankt voor jullie reacties.

@modelengeneer: ik doe mijn best, maar ik moet nu studeren voor mijn examens in januari, pauze staat gelijk aan modelbouw. het scheelt wel dat ik deze week thuis blijf, ik denk wel hem af te krijgen, het zal nipt zijn. Maar ik loop nu toch echt tegen de laatste puntjes aan, ben al veel te lang bezig naar mijn idee en ik word het wat beu :?

Wat betreft jouw commentaar Geert:

schaal 1/72 :)

ik hoop dat ik met wat verwering wat de orde uit de bodemplaat gehaald heb?

Ik zou inderdaad de randen kunnen opvullen, maar mijn idee was om voor die grondplaat vooral restmateriaal te gebruiken. Ik had het beter zo gedaan zoals je zegt, maar ik ben zomaar op goog luck dingen gaan kleven zonder veel te denken. Ik zie het ook niet echt meer zitten om nu nog wat te veranderen en weer met kleurtjes in de weer te moeten gaan, ivm het zat zijn van dit project en tijdsgebrek.

Wbt kleur, de vloer zelf zie je niet zo heel veel van met de VDW erop lijkt me, plus zie hierboven :P

Er zit al wat elektriciteitskabel in, misschien kan ik nog wat toevoegen, dat valt nog makkelijk te kwasten. Tips voor plaatsing ofzo?

Ik ben heel blij met de opmerkingen, een oh en ah is leuk, maar uiteindelijk schiet je der niet veel mee op, zeker niet in vergelijking met wat 'mierenn**kerij' ;)

Ik groet jullie, fijne kerst nog.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Geweldig, dat huiswerk dat eronder ligt :lol:

Het grondplaatje ziet er erg gaaf uit. En ach, mocht je hem niet afkrijgen, dan maak je toch een paar mooie foto's van wat je nu hebt? Ik weet zeker dat je ook met dit een heel goeie kans maakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
Ik denk dat je al een heel leuke variatie hebt bekomen met de washes. Wat je zou kunnen doen nog is :

- een simpel drankrietje met de 'plooiringen' bovenaan erop gooien (airco of andere buizen)...wel verven natuurlijk :lol:
- UTP kabel (of andere) her en der er over knikkeren

wat ik zeker zou doen, is een herkenbaar ding erbij leggen zoals bijv. een helm of een ander referentiepunt op 1/72ste zodat de omvang van de VDW-X te zien is. Persoonlijk dacht ik dat het ong. 1/3Xste ging zijn :shock: . Komt denk ik doordat het dio'tje bijzonder groot overkomt op foto qua details en steunbalken. Je zou misschien even een fig op 1/35 erbij kunnen zetten en dan een foto nemen. Dan een fig op 1/72 en een foto nemeN. Ik denk dat 1/35 beter gaat overkomen. Maar opnieuw, op foto inschatten is heeeel moeilijk.

maar heel knap om te zien.

PS : misschien toch iets anders gebruiken als onderlegger om te verven, want formules waar er verf over ligt zijn moeilijker te lezen :twisted:

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 11:47 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
@Jelle, huiswerk? :shock: 't is een cursus van 200 bladzijden die ik in een weekje tijd zou moeten studeren :lol:

@Jadefalconguard: drankrietje is een goed idee! Die UTP kabel of iets dergelijks laat ik achterwege, heb niets meer liggen dat voor de sloop kan gebruikt worden :?

Als je in de cockpit kijkt van de VDW, kun je mooi de seats zien en krijg je een idee van de grootte. Dat lijkt me voldoende?

PS: die onderlegger was enkel voor de foto's, ik had eigenlijk eergisteren lekker zitten kliederen maar nog geen foto's gemaakt :twisted:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement