Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 0:08 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Nu snap ik het Arie, wat een domme fout van revell :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Jep.. eh.. Matchbox.. 't is een oudere Matchbox Kit.. en de meeste bouwers weten dat niet.. tja.. ik heb zelf een "halve RG" gehad.. een 250cc Paralleltwin Kawasaki tweetakt..dus ja...

Afbeelding met zo'n machine kom je wel het een en ander te weten over tweetakten.. :).. er zullen vast meer "Foutjes" in de kit zitten, maar ik haal ze er ook niet allemaal uit...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 9:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Op zo'n KR1 heb ik ook een keer gereden, toen moest ik even snel in de pauze een koppelingskabel voor mijn suzuki DR400 halen en mocht ik even de kawa van een klasgenoot lenen.
Levensgevaarlijk met zo'n fiets door het centrum van Leiden :lol: .

Maar snel terug naar de rg.
Het kabeltje wat erbij zit is alleen te gebruiken voor de ontluchting van de tank, voor de rest zullen jullie opzoek moeten naar een wat dunnere diameter. De kabels werken ook niet met de bekende pennetjes maar moeten in een geultje of gaatje worden gelijmt.

De achterbrug is ook een punt van aandacht, hier moet een heleboel in 1 keer gelijmt gaan worden en kom je eigenlijk een paar handen tekort.

Succes allen.
Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 16:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Na twee keer plamuren is de tank nu strak, op sommige foto's kan je nog twijfelen maar het is mooi glad. Ik heb een extra detail foto toegevoegd van mooie lasnaden die er op de tank zitten. Het motorblok zonder cilinders staat te drogen. Ik vroeg me nog wel af of onderdeel 17 koppeling(?) niet direkt mee gelijmd had moeten worden?

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Onderdeel 17, is inderdaad voor de Koppeling.. de koppeling wordt dwars door de bak bediend door een drukstift die door de primaire versnellingsbak as loopt..

Op deze manier heb je een eenvoudige ( betrouwbare ) bediening van de koppeling

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 16:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Mooi strak geworden je tank.
En ik moet zeggen de lasnaden is 1 van de mooiste dingen in de kit, die zijn echt super! :D

Tip van denman: lijm eerst de kabel aan de koppeling, later kan je er haast niet meer bij.


Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 17:01 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
tankard schreef:
Tip van denman: lijm eerst de kabel aan de koppeling, later kan je er haast niet meer bij.


Denman


Mijn kabel is qwa diameter te smal :shock: Ik moet zeggen dat het blok er ook redelijk uit ziet. Alleen voor een motor noob is het nog wel moeilijk om de gietnaden te beoordelen, is het een die bij het blok, motor hoort of niet. Dus het wordt een leerzaam projekt 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 17:49 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ook de cilinders in spiegelbeeld gemaakt. Omdat mijn ogen dit soort werk niet zo goed aan kan is dit dus voor mij een helse klus. De diepte gaat er uit en dan ben je meer op je gevoel bezig. Ik wilde jullie toch de foto van de vier cilinders tonen. Het is denk ik wel leuk om zonder plamuur en eind resultaat, het te laten zien. Ik heb de foto bekeken en er moet nog aardig wat werk aan te pas komen om de vier cilinders een beetje strak te krijgen. Tips en handigheidjes zijn altijd welkom :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ziet er al goed uit.. jij hebt dus de mazzel van plasticard van de goede dikte, ik had alleen stripjes.. :)

beetje schuren, beetje plamuren, of aanstippen met een beetje onverdunde matte verf, laat je de kiertjes mooi dichtlopen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 22:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Motorblokje gespoten met Alclad II Duraluminium. Het is nog niet helemaal wat ik eigenlijk wilde. Het is heel mooi, zo op het oog, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dit een blok kleurtje is? Misschien met een wash wat leven inblazen. Vervelend dat The Wasp nu weer van achter naar voren begint te brouwen, alle kennis is meegenomen :lol:
O ja het is superdunne verf, echt prachtig om mee te spuiten, ook al duurt dat niet zo lang :wink:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement