Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik heb zelf voor mijn "cocktailtje" gekozen voor het blok, omdat het "zand gegoten is, en dus een beetje ruw..

een Wash zou je blok zeker goed doen om er wat meer relief in te krijgen.. ook de mijne krijgt nog een wash als alles erop zit..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 23:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
Ik heb zelf voor mijn "cocktailtje" gekozen voor het blok, omdat het "zand gegoten is, en dus een beetje ruw..

een Wash zou je blok zeker goed doen om er wat meer relief in te krijgen.. ook de mijne krijgt nog een wash als alles erop zit..


Kijk Arie, zo'n kennis van motoren en dan vooral de technische kant ontbreekt. Ook al hou ik van snelheid en behendigheid, ik reed al op een brommer van de buur jongentjes toen ik nog geen 16 was, eerder 12 :shock: Was het de race fiets van Jan Jansen geweest dan zou ik hem wel zonder enig probleem in en uit elkaar kunnen sleutelen :wink: Misschien moet ik er toch nog een ander metaal kleurtje overheen spuiten. Ik zat eerst te denken aan gietijzer en daar weer een legering van voor het blok, een ouderwetse snelkookpan kleur :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
zandgegoten Alulegeringen nemen heel snel "vuil" aan, en zien er snel grauw uit.. en da's bijna niet schoon te krijgen.. vandaar ook mijn cocktailtje..

op de foto van Wil Hartog's Suzuki ( een 1976 model, waar ie dus WEL de TT van Assen "even mee won" ) is het middencarter Zwart.. goed mogelijk dat Sheene's machine dat ook had, omdat er toch ook wel eens van blok gewisseld werd toen..

Vooralsnog ga ik uit van gegoten Alu in plaats van zwart.. anders moet ik het blok gedeeltelijk gaan maskeren..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2006 23:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
zandgegoten Alulegeringen nemen heel snel "vuil" aan, en zien er snel grauw uit.. en da's bijna niet schoon te krijgen.. vandaar ook mijn cocktailtje..



Dat is wat ik voor het gemak de snelkookpan kleur noem. Dat was ook een alu legering en werd gauw groezelig en zwart, voorzover ik het me kan herinneren van vroeger :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Hierbij wil ik jouw ook succes wensen met de bouw van deze motor. Zo kan je elkaars tips gelijk in uitvoering brengen. Leuk om te zien. Nogmaals succes.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 10:03 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
En ook hier wordt het motorblok onderhanden genomen. Kunnen jullie niet toevallig voor mij bij McLaren gaan werken. Die wil ik ook weer graag op nummer 1 zien :D :mrgreen: en ik denk dat ze nog wel wat hulp kunnen gebruiken. Hahaha.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En ook hier wordt al volop gebrouw (ondanks een kleine voorsprong), het begin is er al Anton :D . Ik zie dat we met de juiste tips al aardig aan het scratchen moeten, gelukkig heeft Arie kennis genoeg. Klein vraagje van hier, heb je ook glanzend zwart onder het Duraluminiun gespoten. Zo nee, is het een aanrader volgens Alcad? Zo nee, je kunt het wel proberen aangezien de andere High Shine kleuren van Alclad er mooi van worden. Ook hier, veel succes Anton.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Arie, je haalt diverse malen wedstrijd RG's aan als referentie....die hebben 4 krukassen en de productie straat versie volgens mij maar 2, niet helemaal hetzelfde dus.

Mijn vader is alweer terug, dus het artikel over de RG zal ik vande week even scannen en beschikbaar maken....(hij stond met zijn caravan op de vangrail in Z Frankrijk, maar gelukkig goed afgelopen)

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2006 22:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Thegs schreef:
Klein vraagje van hier, heb je ook glanzend zwart onder het Duraluminiun gespoten. Zo nee, is het een aanrader volgens Alcad? Zo nee, je kunt het wel proberen aangezien de andere High Shine kleuren van Alclad er mooi van worden. Ook hier, veel succes Anton.

Gerwin


Wat ik op de site van alclad lees is het volgende:

ALCLAD High Shine -'Chrome' en 'Polished Aluminium' hebben beide een donkere, glimmende onderlaag nodig. 'Polished Aluminium' moet worden toegepast op 'Tamiya TS-14 gloss black', of op glanzende zwarte autolak. 'Chrome and only chrome' moet worden aangebracht op zwarte glimmende enamel verf (Revell).

Ik heb dus met de primer van alclad en daarna met Duraluminium geairbrusht. Ik zal je advies op een proefstukje opvolgen en kijken wat er uit komt. Ik ben wel benieuwd of het scheelt :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2006 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
BMWillem schreef:
Arie, je haalt diverse malen wedstrijd RG's aan als referentie....die hebben 4 krukassen en de productie straat versie volgens mij maar 2, niet helemaal hetzelfde dus.

Mijn vader is alweer terug, dus het artikel over de RG zal ik vande week even scannen en beschikbaar maken....(hij stond met zijn caravan op de vangrail in Z Frankrijk, maar gelukkig goed afgelopen)



Ehh,.. we zijn hier toch ook de wedstrijdversie aan het bouwen?.. of zit ik in het verkeerde topic?.. :)

de straat- en de race versie hadden beiden in elk geval Roterende inlaten, en de aandrijving van de bak zat dientengevolge in het midden van het motorblok..

Je artikel mag je als je het gescant hebt, in de "referentietopic" plaatsen :brouw:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement