Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 9:09 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Antonin, Je kan gewoon de soes verder bouwen volgens eigen inzicht en je niets aantrekken van de wel of niet correct zijnde zaken.
Ik vind het al een hele prestatie om zo'n project te bouwen voor een motor noob.
Zeker omdat ik weet hoe de kit is.

Ga er vooral mee door, al dan niet als groepsproject.

succes
Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Als Arie zegt dat het goedkomt, dan zal dat toch zeker wel zo zijn. En wat Tankard zegt is toch ook waar. Je moet hem naar eigen inzicht bouwen. Zolang jij aan het einde tevreden bent over je model en hij naar jouw mening helemaal goed is dan is het toch ook goed. Jij moet er zelf een goed gevoel bij hebben. En als je er minder over weet dan kan je bepaalde details niet toevoegen, maar ook dat mag de preet dan toch niet drukken.

Dus ik zou zeggen dat je hem toch moet afmaken, maar ik wil je niet dwingen. Maar ik ben benieuwd naar jouw, en de andere resultaten. Succes

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 20:20 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Frank, bedankt voor je bijval.

Antonin: als het goed is komer er bij een groepsbouw ook diverse verschillend gebouwde modellen naar voren.
Ik trek me ook weinig aan van de historisch correcte details, het is een hobby die ik doe voor de lol en dat moet ook zo blijven.
Ik ben niet in het bezit van apparatuur om bepaalde delen te kunnen fabriceren, dus moet ik het doen met de delen uit de kit of partsbox.

Maar dit zegt niet dat een model minder wordt dan een model wat historisch correct is.

Wat ik wil zeggen is gewoon lekker bouwen en je van de rest weinig aantrekken.
Een groepsbouw is om elkaar te helpen bij problemen en tips te geven, niet om een super model neer te zetten.

Ik heb wel heel veel respect voor Arie, zeker met z'n zelf gemaakte delen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.

Ik verwacht dus ook vier verschillende top fietsen, waar ieder een berg lol aan heeft beleeft.

Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Beloofd is beloofd, ik heb de Porsche in het vriesvak, en de Suzuki in de Magnetron op standje "ontdooien"... de tank en de zit staan reeds in de Revell aqua, de achtervork ook inmiddels..

de achtervork is bij de echte motor opgebouwd uit rechthoekige buis, de vork in de kit is verticaal gedeeld, en door de vorm van de matrijs een beetje taps.. dit moet dus een beetje gevlakt worden teneinde een rechthoekige doorsnede te verkrijgen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 10:47 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Gesterkt door de alle commentaren, ga ik toch maar verder met de fiets. Allen bedankt voor deze geestelijke oppepper :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Goed om te horen. Maak er een mooie fiets van en laat je niet gek maken door de anderen. Doe het op je eigen tempo, en naar eigen inzicht.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 17:43 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
rooie79 schreef:
Goed om te horen. Maak er een mooie fiets van en laat je niet gek maken door de anderen. Doe het op je eigen tempo, en naar eigen inzicht.

frank


Helemaal mee eens.

Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Antonin schreef:
Gesterkt door de alle commentaren, ga ik toch maar verder met de fiets. Allen bedankt voor deze geestelijke oppepper :wink:


Hee.. daar zijn we voor.. om mekaar een beetje "geestelijk op te schudden" als het nodig is WE gaan een paar mooie machines neerzetten.. en dat doen we wat mij betreft niet als 4 onafhankelijke individuen.. de één heeft de Skill's, de ander de Inside-info.. een derde.. vul maar in.. we brengen allemaal wat in in dit project..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 maart, 2007 20:54 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Balk
Ik heb vabdaag de kit gekocht en van wat ik hier lees zal het niet gemakkelijk worden , vooral omdat ik al jaren niks meer gebouwd heb . Aangezien iedereen al de motor in de Barry Sheene kleuren bouwen denk ik erover om er een Wil Hartog racer van te maken . Wil Hartog kwam in 1977 ook in het fabrieksteam . Referentiemateriaal heb ik genoeg .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2007 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
als je referentie materiaal hebt, 't zou leuk zijn om het met ons te delen..

binnenkort hoop ik weer wat tijd te vinden om verder te gaan met dit model

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement