Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2006 19:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
The Wasp schreef:
Hey Anton,

Ook jij al aan het zagen in het blok?!
Mooi, dan ontkom ik er dus niet aan...
Ik hoop na een hele lange werkweek vandaag een paar uurtjes te kunnen bouwen, maar dan ga ik zoals het er nu uitziet lekker met de kuip in de weer. Dan kan ik straks de kunst van het blok van jullie afkijken! :D

Wilko :wink:


Haha ja Wilko of je bent een gewaarschuwd bouwer en begint er niet aan :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2006 17:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Het gaat met kleine stapjes en ondanks dat de moppentrommel is geopend in het off-topic forum een uppedatje. In het motorblok dezelfde sleuven gemaakt als Arie en het frame opgekuist zoals onze vrienden over de grens het zo mooi kunnen zeggen en in mekaar gelijmd :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Even een dryfitje van het frame, motorblok en tank. Je waant je even terug in de tijd waarin deze motor werd ontwikkeld 8)

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2006 20:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik zag dat Arie de koppelingspook (?) al aan het blokje had gelijmd. Op onderstaande foto zie ja dat het meer buiten de ketting komt en er licht overheen valt. De revell koppelingspook ligt gelijk met de buiten kant van de ketting en slijt tegen de ketting aan (dryfit). Verder lijkt het of de koppelingspook in het echt lager ligt dan dan bij het revell blokje. De twee moeren boven de ketting zitten op de hoogte van de dikkere plaat in de bocht die aan het chassis is gelast, bij het revell blokje ligt het net onder de driehoek dus stukken hoger. Als Arie toch alles gaat aanpassen, dan lijkt me dit ook een leuk klusje :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 15:10 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Omdat er wat problemen opdoemen een kleine pauze ingelast voor werkoverleg in de Suzuki stal. Vandaag de bouten voor de bevestiging van het frame op het blokje aangebracht :wink:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Het frame vast lijmen was niet verstandig want nu past de voorvork er niet door :oops: Ik heb ook het vermoeden dat de stander te smal is voor de achtervork :? Nu ga ik ook nog heel erg twijfelen over een slicband achter en een profielband voor door revell wel juist vertaald is in een gietvorm? Het ene na het andere probleem doemt op, behalve de ventielen, de spaken en eerder genoemde problemen komt er per dag een paar bij R:evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
tja.. het eerst in elkaar zetten van het frame betekend dat je iets moet verzinnen voor de voorvork, maar als je het nokje aan de stuurpen eravsnijdt, dan moet het passen.. alleen moet je dan het nokje later weer inzetten.. ( tipje plamuur is hier ook geen overbodige luxe )

Standaardje heb ik nog niet gepast, banden kloppen.. Voor profiel, achter slick.. dat was toen nog normaal.. slicks kwamen toen net op toneel.. 10 jaar eerder reden Formule 1 wagens zelfs nog met profiel banden.. 't enige is dat je even een pijltje moet wegwerken.. ze staan op beide zijden van de band, maar één ervan staat de verkeerde kant op..

Ventieltjes, Kom kom.. dat hoeft niet zo'n probleem te zijn.. als je een boortje 0.6 hebt, dan stuur ik wel wat "Ventieltjes" op.. en als ik de wielen ga doen, doe ik het malletje ook wel op de post als ik klaar ben.. :) gaat allemaal goed komen.. bedenk je dit: er zijn er maar weinig die deze Kit op een dergelijk niveau gebouwd hebben..
( ik hoef alleen maar te kijken naar de kennis van sommigen over de voertuigen die ze bouwen.. :) )'t internet is een bron van info.. we moeten het alleen even vinden.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Jaja Arie, voor jou allemaal een makkie :lol: Heb je al naar het koppelingspookje spul gekeken. Op de foto zie je duidelijk dat het lager zit en verder naar buiten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
die boutkoppen op de motorsteunen zien er goed uit overigens.. hoe flik je'm dat?.. de koppelingsoverbrengingsarmmechaniek ( 3x Woordwaarde ) lijkt me aardig op de goede hoogte te zitten.. de arm net ietsje boven het blok uit, zodat de kabel vanaf de andere kant in een rechte lijn loopt.. met de ketting voorzie ik op mijn blok ook geen problemen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 23:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Arie Kabaalstra schreef:
die boutkoppen op de motorsteunen zien er goed uit overigens.. hoe flik je'm dat?.. de koppelingsoverbrengingsarmmechaniek ( 3x Woordwaarde ) lijkt me aardig op de goede hoogte te zitten.. de arm net ietsje boven het blok uit, zodat de kabel vanaf de andere kant in een rechte lijn loopt.. met de ketting voorzie ik op mijn blok ook geen problemen..


De boutkoppen heb ik gemaakt met behulp van een beading tool. Is een stansje die juweliers gebruiken. Als je een beading tool hebt is er eigenlijk niks aan om dit soort dingen te maken. Het plakken en positioneren in lijn is het moeilijkst :wink:

Heb een paar foto's gemaakt van het koppelingsoverbrengingsarmmechaniek. Op de eerste foto zie je het blokje en ketting. De tweede foto zie je blokje en ketting en koppelingsoverbrengingsarmmechaniek (koam). De 'koam' als je die plaats dat er esthetisch uitziet dan komt tegen het open driehoekje aan. Hij hoort echter lager te zitten zie de referentie foto. Als je koam zo op het blokje zou lijmen dan loopt de hartlijn van de ketting gelijk met de halfronde plaat van de koppeling of zelfs erbuiten. Op de referentie foto steekt koam meer naar buiten en diezelfde plaat valt als ware over de schakels van de ketting heen :wink:

Afbeelding

Afbeelding[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2006 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja... ik zie wat je bedoelt.. de ketting zou, als ie netjes in lijn staat met het achtertandwiel "Binnen" de koppelingshevel moeten komen... nu ligt ie gelijk.. of de ketting staat te ver naar buiten, of de hevel te ver naar binnen.. optie één is de meest waarschijnlijke, maar ook de moeilijkste om aan te passen...

ik ben nog niet aan een dryfit toegekomen, omdat ik vanavond het frame voor een tweede keer gespoten heb, en ie dus allesbehalve "Dry" was.. dus viel er niet veel te Fitten..

hopelijk heb ik vandeweek nog even tijd voor een "mockup", morgenavond staan jullie er even alleen voor,ik ga weer een avondje met Zilver en edelstenen brouwen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement