Modelbrouwers.nl modelbouw • Toon onderwerp - Tamiya lijmsoorte
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
|
Auteur |
Bericht |
Wim66
|
Geplaatst: ma 12 dec, 2022 18:46 pm |
|
 |
Brouwer |
Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm Berichten: 256 Woonplaats: Belg.Ardennen
|
Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld maar kon niets hier over vinden. Ik gebruik Tamiya dat potje met de groene deksel. Maar op een filmpje zag ik iemand enkele andere gebruiken van Tamiya. Kan iemand mij iets meer vertellen wat en welke kleuren van Tamiya Nooit te oud om te leren
Alvast mijn dank
Wim
|
|
|
|
 |
Silenoz
|
Geplaatst: di 13 dec, 2022 11:15 am |
|
 |
Brouwer |
Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am Berichten: 7789 Woonplaats: Ingelmunster
|
je hebt twee soorten groene deksels, de donkergroene extra thin die iedereen kent, en de bleekgroene die iets sneller opdroogt. Gewoon je stukjes tegen elkaar houden en, de naad aanstrijken en de capillaire werking trekt de lijm naar binnen waardoor de stukken aan elkaar smelten.
De potjes met het witte deksel is een soort Revell contacta, dus de verbinding insmeren en dan de stukken tegen elkaar drukken..
De potjes met het oranje deksel is een soort Revell contacta, dus de verbinding insmeren en dan de stukken tegen elkaar drukken.. iets minder sterk naar het schijnt dan de witte versie
De potjes met het blauwe deksel is voor ABS (rubber)
_________________ The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...
|
|
|
|
 |
Wim66
|
Geplaatst: wo 14 dec, 2022 9:38 am |
|
 |
Brouwer |
Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm Berichten: 256 Woonplaats: Belg.Ardennen
|
Bedankt Silenoz hier heb ik wat aan
grts
Wim
|
|
|
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|