Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
looney schreef:
en anders gewoon superlijm natuurlijk.



Ik zal eens kijken hoe mijn motoriek is met het plaatsen van de onderdelen met droogoefenen. Superlijm is secondenlijm? Maar heb altijd de gedachte dat secondelijm wat brosser is en bij een stootje of val misschien sneller afbreekt. Zal vast nog wel gebeuren want de popjes zijn niet gemaakt om er mee om te gaan, ik hoop dat de skeletonvingers wat zijn die ik heb besteld. Zou wel moeten voor dat geld!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
ik gebruik meestal deze:

http://www2.gpmd.com/image/t/tamr8738.jpg

Scoort hoog qua gebruiksgemak, moet je denk ik wel via internet bestellen (ongeveer 5eur/pot). Geen op te kuisen lijmranden, enkel je stukken mooi ontbramen, tegen elkaar houden, en met het borsteltje uit de pot over de naad strijken, je verbinding is gemaakt, is stevig en je hebt bijna geen opkuiswerk achteraf omdat het onzichtbaar opdroogt...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door StevenVD op vr 05 dec, 2014 17:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
defecte link gerepareerd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
Silenoz schreef:
ik gebruik meestal deze:

Afbeelding

Scoort hoog qua gebruiksgemak, moet je denk ik wel via internet bestellen (ongeveer 5eur/pot). Geen op te kuisen lijmranden, enkel je stukken mooi ontbramen, tegen elkaar houden, en met het borsteltje uit de pot over de naad strijken, je verbinding is gemaakt, is stevig en je hebt bijna geen opkuiswerk achteraf omdat het onzichtbaar opdroogt...



Ah crap, was zo bezig met een houten raampje te bouwen dat ik vergeet te shoppen voor lijm. Gelukkig zijn jullie zo behulpvol en ik checkte nog even mijn andere email adres. Weer de kou in op de fiets!

DIe wordt het dan niet, want ik hoop het snel te kunnen maken, alhoewel ik weer veeeel te veel hooi op mijn vork heb genomen. Even kijken hoe ik dat beste kan doen inderdaad, googlen ofzo... met fijn schuurpapier of iets van een vijltje. Heb wel paar kleine vijltjes maar daar zit je dan ook weer zo naast, ff kijken nog

Ik ga maar gauw. Jouw plaatje werkt niet, maar de code lijkt goed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Nu je hier toch bent, maak je meteen een bouwverslag van je wapen?

:brouw:

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
MarChant schreef:
Nu je hier toch bent, maak je meteen een bouwverslag van je wapen?

:brouw:



In ieder geval een plaatje!!! Dat zeker :D ben ik verschuldigd. Zo heb me gelijk weer laten gaan in de winkel, kwam weer met teveel terug en een klein flesje Revell is het geworden met zo'n tuutje.

Zou vandaag niet moeten beginnen het is een zooitje en ik hen 2.5 uur geslapen maar zal je zien dat ik toch een stukje wil proberen. Ik zie het wel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 1:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat potje van Silenoz - Tamyia Ultra Thin - heb ik ook en is zeker erg handig. Maar er werd gevraagd naar goedkope middeltjes, niet alle lijmsoorten die er bestaan. Er zijn zo veel verschillende soorten.

Ik ben het met Tiriaq eens dat secondelijm bij tikjes grotere kans geeft om te bezwijken dan goede modelbouwlijm, aangezien daarbij het plastic lekker in elkaar smelt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
tsjopper bob schreef:
Dat potje van Silenoz - Tamyia Ultra Thin - heb ik ook en is zeker erg handig. Maar er werd gevraagd naar goedkope middeltjes, niet alle lijmsoorten die er bestaan. Er zijn zo veel verschillende soorten.
Ik ben het met Tiriaq eens dat secondelijm bij tikjes grotere kans geeft om te bezwijken dan goede modelbouwlijm, aangezien daarbij het plastic lekker in elkaar smelt.
René




Ben nacht en ochtend doorgegaan... pffff. In ieder geval weer een projekt van mijn schouders. Ik heb echt teveel projekten lopen maar er zijn er nu een paar af!

Halloh, had niet verwacht dat er nog zoveel op kwamen dagen op mijn thread. Dus hier een fotootje tussendoor. Je kan beter een boot bouwen of wat anders dan dit. Je moet tijdens het bouwen al weten en goed kunnen inschatten of dingen loodrecht zijn. Aan het einde kwam ik erachter dat er veel scheef was en het was enorm lastig richten om de loop en middenstuk gecentreerd te houden van alle kanten tijdens het drogen en ook omdat een aantal onderdelen scheef zijn heb je alleen maar steun aan je gevoel van loodrecht.

Heb 'm onder een hoek laten drogen want hij wilde steeds naar beneden duiken en naar links. Vind wel best zo!
Ik hoop iets van een makkelijk manier van camo-job te vinden. Heb wel gezien op Youtube maar dat zijn grote geweren, veel makkelijker sjablonen voor te maken.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 13:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
gewoon eens kijken op youtube: camouflaging rifle, enz... goed om ideetjes op te doen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 15:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 dec, 2014 19:52 pm
Berichten: 33
Silenoz schreef:
gewoon eens kijken op youtube: camouflaging rifle, enz... goed om ideetjes op te doen...



had ik vermeld in mijn vorige post :) Youtube maar voornamelijk voor grote guns. Ik vraag me af of ik zulke kleine gaatjes kan maken als sjabloon voor de camo job. Vaag gebruiken ze stickers en halen die er daarna weer af en gaan dan volgende laag. Maar om zulke kleine oppervlaktes te doen lijkt me heel lastig.

Ik hoop misschien alternatief te vinden maar sommigen vind ik gewoon niet mooi zoals met blaadjes van de bomen werken en bovendien is het schaal 1:3 lastig ook weer met natuurlijke dingen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Tiriaq schreef:
Maar om zulke kleine oppervlaktes te doen lijkt me heel lastig.


Klopt, maar als je wat moois wilt, zul je daar tijd en moeite voor moeten doen. Het is niet onmogelijk. Ik heb wat schema's aangegeven in je andere topic.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement