Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 sep, 2016 19:32 pm
Berichten: 2
Hallo iedereen,
Nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum post :)
Ik ben van Revell een F19 Stealth Fighter aan het bouwen en ben bezig met de decals op te plakken. Alleen heb ik enkele decals over en die zouden op de onderkant van de Stealth Fighter moeten. Alleen kan ik aan de tekening niet uit, dus kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik heb enkele foto's toegevoegd: http://imgur.com/a/cdvni
Alvast bedankt :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 17:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Welkom,

ik weet niet of je decalsetting hebt, maar nu heb je redelijk wat silvering (je decal schijnt zilverachtig, door de lucht die tussen de verf en het model komt. Een oorzaak hiervan is het kleven van een decal op een matte ondergrond, zoals ik hier kan zien. Een oplossing hervoor is je model eerst behandelen met blinkende vernis, na het decallen je decals ook nog eens insluiten met deze vernis, en daarna een (zijde)matte vernis erover.) bij je decals.

Om op je echte vraag te antwoorden, bij bouwstap 5 staan de nummers 7 en 12 aangegeven zonder een cirkel errond, hier komen deze decals.

Veel succes

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 sep, 2016 19:32 pm
Berichten: 2
Dank je voor je antwoord. Normaal plak ik gelijk de decals op de verf, en dan doe ik er Mark Setter over (Blauwe potje http://i.ebayimg.com/images/g/NOgAAOxyONBSViql/s-l300.jpg), dat is misschien wat je ziet? Als alles klaar is spray ik er matte vernis over, wat ik nog niet gedaan heb op de foto's. Het model is ook van 1988 dus misschien zijn ze ook gewoon te oud?
Moet ik dan eerst het groene potje gebruiken (Mark Softer) op de plek waar de decal komt, en daarop de decal plakken? En vervolgens Mark Setter erover gebruiken? Of is zoals je zei de enige manier?
Ik maak ook Gunpla, en probeer diezelfde technieken ook te gebruiken bij revell. :)

Ik weet dat de decals bij de nummers horen die niet omcirkeld zijn, maar ik vind de tekening wat onduidelijk op welke plek ze exact horen. Als ik foto's opzoek van andere Revell F19's dan zie ik dat de decals vaak op andere plekken geplakt zijn, dus dat hielp niet veel...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 0:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De producten om de decals te behandelen helpen niets als je niet eerst een glanzende vernislaag aanlegt, al is de ene decal beter bestand tegen silvering dan de andere.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement