Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 9:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2007 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
na een lang gesprek met een zeer vertrouwd iemand, die mij heel goed kent,en met jullie commentaar in gedachten, heb ik vandaag de knoop doorgehakt. Zoals je het ook op mijn site kan lezen.

Wegens gezondheidsredenen stop ik met het restuareren en/of maken van modelschepen en met modelbouw in het algemeen.

De serie van Artikels zal niet verder worden uitgebreid.


Wel blijf ik hier komen lezen en zal wel mijn medemodelbouwers nog bijstaan met raad en daad.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2007 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Beagle, deze beslissing is een die je zelf alleen heb kunnen maken met hier en daar wat bijstand van derden/ hechte vriend/ kennis etc.
Ik persoonlijk ben blij dat je ons wel wil en kan blijven supporten en steunen met je kennis. Verder denk ik dat velen anderen hier hetzelfde over denken.
Toch, het is een hele zware beslissing voor je geweest, teslotte is modelbouw/ restauratie meer dan een hobbie alleen voor je maar meer een passie.

Ik leef in iedergeval met je mee en ben er van overtuigd dat je voor jezelf de juiste beslissing hebt genomen, echter gaat het erom of jezelf vrede kunt vinden met deze moeilijke beslissing. De keuze was blijkbaar niet erg groot....

Nu ons niet vergeten want we hebben je echt nodig!!!!!

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2007 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Beagle,
Ik kan me voorstellen dat dit een heel zware beslissing is, gezien de passie en inzet die je altijd hebt getoond. Er zijn vast leukere dingen dan vaststellen dat je niet meer verder kan met je hobby, ik vind het erg jammer voor je. Gelukkig gaat je kennis niet verloren, tof dat je hier blijft! Ook je website is een aanrader, zelfs voor niet-houtbouwers zoals ik. Ik heb al heel wat opgestoken, vooral over verftechnieken etc. en denk dat er nog zijn!
Hopelijk heb je nog andere dingen om handen om je dagen te vullen.

Groetjes, Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Beagle, het spijt me dit te moeten horen, want het is altijd moeilijk iets op te geven waarvan je hou en al je passie in stopt.
Gelukkig blijf je ons van commentaar en raad voorzien.
Tot snel en succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 10:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tis een hele zware stap, beagle, en ik geloof niet dat het alleen bij de laatste paar dagen is gebleven met je denkproces. Maar, always look on the bright side of life, zeggen ze dan toch, je heb nu een 1:1 boot waar je heerlijk mee kan spelen en geniet er dan ook maar van, ja toch
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Beste Beagle,

ik heb zojuist dit topic helemaal gelezen en was erg geraakt door je verhaal, mede omdat ikzelf net weer begonnen ben met bouwen en dus dat kriebelende gevoel herken.

Eén ding schoot er door mijn gedachten toen ik dit allemaal las en ik moest denken aan een voetballer die zijn carrière op 'n bepaald moment moet beëindigen; de geest wil wel, maar het lichaam laat het niet meer toe. Wat je vaak ziet is dat ze daarna coach worden of in ieder geval die richting opgaan. Wat heeft modelbouw nu met voetbal te maken ? Helemaal niets :D

Behalve dat jij op jouw niveau ook topsport hebt bedreven en ik er aan zat te denken dat het misschien een 'carièreswitch' voor je zou kunnen zijn wanneer je al je expertise zou delen met een nieuwe generatie modelbouwers met dezelfde passie, maw je kennis gaan overdragen ipv het zelf te doen. Je zou eens kunnen kijken hoeveel mensen daarin geïnteresseerd zijn en bij voldoende animo misschien zelfs eens in de zoveel tijd 'n workshop kunnen geven. Op die manier blijf je nog steeds met je grote voorliefde bezig alleen vanuit 'n andere invalshoek en het zou doodzonde zijn wanneer niemand straks meer weet hoe je zeilen met de hand kunt naaien :wink:

Misschien ben je hier nog wel helemaal niet aan toe of vind je het zelfs een waardeloos idee, dat neemt niet weg dat ik het toch graag met je wil delen, aangezien in vervelende situaties uit een verse invalshoek soms hele nieuwe ideëen geboren kunnen worden.

Ik ga je veel sterkte wensen en ik hoop echt dat je op niet al te lange termijn een nieuwe uitdaging hebt gevonden waarin je met net zoveel plezier en passie je 'ei in kwijt kunt' als in wat je deed.

Groetjes
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 18:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 dec, 2005 12:31 pm
Berichten: 150
Beagle,

Jammer dat je voor jezelf een einde aan het brouwen moet maken! Ik hoop in ieder geval dat je nog voldoening kunt halen uit het geven van tips aan ons en het bekijken van de vorderingen hier. Je bent in ieder geval van harte uitgenodigd om je commentaar te leveren bij mijn toekomstige fouten!

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 30 okt, 2006 12:59 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Valkenburg
Ik ben nog niet zo lang te vinden op dit forum en heb ook nog nooit in een van jouw topics gepost maar heb zeker bewondering voor jouw modelbouwkunsten en vakmanschap.

Aan het begin van dit onderwerp dacht ik door de regels heen te lezen dat je een leerling zocht. Iemand waar jij al je vergaren wijsheiden die je in de jaren heb opgedaan aan zou kunnen overleveren.. (correct NL??)

Het zou wel een mooie volgende stap zijn in dit vak. We kunnen er in iedergeval denk ik wel over eens zijn dat jouw modellen vakmanschap zijn. En echte vakmanschappen moeten worden overgedragen.

Ik lees net tijdens het schrijven van deze post dat ik ongeveer op de zelfde conclusie kom als Peter Olthoff. Hmm toeval??

Beterschap
Tjeerd

_________________
Volgende Modellen:
Fokker DXXI 1/48
Curtiss-Wright 21B 1/48


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2007 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Beagle,ook ik vind het spijtig om dit te moeten lezen,doch jouwn gezondheid dwingt je hiervoor...helaas.

Maar ik vind het wel een moedige beslissing.Als ik nu zou moeten stoppen ermee..mmmm zou me heel zwaar vallen.Zeker bij jou,omdat je het al zolang doet.

Maar het doet me wel deugd te kunnen lezen,dat je bij ons blijft.En ons helpt met moeilijke vraagstukken bijv.In ieder geval denk ik wel dat je een wijze beslissing hebt genomen.

We zullen je bouwtopics gaan missen,maar gelukkig niet jouwn ervaring.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2007 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Beagel??
heb je miss nog oude bouwdozen liggen voor sale??
ik heb miss interesse :)

Mitchell.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement