Modelbrouwers.nl modelbouw • Toon onderwerp - Bolling in zeilen bij scheepsmodellen.
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
|
Auteur |
Bericht |
jacobhidde
|
Geplaatst: vr 26 aug, 2022 21:51 pm |
|
 |
Brouwer |
|
Een klein jaar geleden ben ik begonnen scheepsmodellen te bouwen, maar heb problemen om de zeilen de juiste bolling te geven. Bij de bouwpakketten van Occre worden de zeilen vlak meegeleverd, maar als ze aan de ra's en de masten zijn bevestigd moet het volgens mij lijken alsof de volle wind erin staat, dus wil ik ze de juiste bolling geven. Wie kan mij hier een goede tip over geven?
|
|
|
|
 |
Bert Takken
|
Geplaatst: za 27 aug, 2022 15:49 pm |
|
Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm Berichten: 21207 Woonplaats: Bodegraven
|
Je kan werken met verdunde houtlijm die je vertikale streken opbrengst en dan ofwel over een bal ois heen legt, of op een frame zet en dan droogt met föhn. Door de föhn vast te zetten imiteer je de wind en zal het zeil een mooie vorm krijgen
_________________ BertUS Klik hier voor mijn siteZit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen? Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm
|
|
|
|
 |
jacobhidde
|
Geplaatst: di 30 aug, 2022 20:06 pm |
|
 |
Brouwer |
|
Bedankt Bert, zal een test doen met houtlijm.
|
|
|
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|