Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jan, 2021 11:49 am
Berichten: 19
Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw in de wereld van de houten modelschepen en ik ben nu bezig met de Albatros van Occre en het bevalt enorm goed. Nu was ik gisteren eens voorzichtig gaan kijken naar het tweede schip wat ik wil gaan bouwen, de Endeavour van Constructo. Gewoon uit nieuwsgierigheid even in de doos snuffelen. ;-) Nu kwam ik erachter dat in tegenstelling tot de handleiding van Occre, bij de papieren van Constructo geen tekening is met de nummering van alle spanten. Er staat uiteraard wel een tekening met welk nummer spant waar op de loze kiel bevestigd moet worden, maar de spanten zelf staan nergens genummerd. Ook in de onderdelenlijst staan de spanten als: "Onderdeel: 2 tot 16, Benaming: Spanten, Maat: 4mm en Hoeveelheid: 15." Hier kom ik dus ook niet veel mee verder.
Ik heb beide boekjes doorgebladerd en ook de 5 grote 1 op 1 tekeningen bekeken, maar ik kan nergens een nummering vinden. Het enige dat Constructo vermeld zijn de dekdelen. Die staan wel genummerd op een tekening.

Nu kan ik wel gaan passen en op logica afgaan qua pasvorm, maar dat voelt niet goed. Ik weet als beginner ook niet of de gevolgen enorm groot zullen zijn als ik twee spanten verwissel, maar ik ga er wel vanuit en ik neem die gok ook liever niet. Het is geen topmerk, dat weet ik, maar was ook niet bepaald het goedkoopste schip.

Zijn er mogelijkheden om erachter te komen wat de juiste plaatsing van de spanten is, of is er iemand die toevallig deze tekening wel heeft? Ik heb zelf Constructo ook al gemaild, maar ik weet niet wat ik hiervan moet gaan verwachten. Het contactformulier was in het Spaans en van Engels hebben ze daar geloof ik nog nooit van gehoord, dus ik heb met Google translate getracht uit te leggen wat mijn probleem is, maar ik vraag me af of ik ooit nog bericht terug krijg. Ik vond het maar een hele kleine website voor een speler die (kennelijk) toch zo veel schepen produceert.

Ik ben zeer dankbaar voor alle hulp die mij hiermee kan helpen.

Groetjes, Mario


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mario, ik zou haast zeggen; het is wel modelbouw.... ;)

Citaat:
Er staat uiteraard wel een tekening met welk nummer spant waar op de loze kiel bevestigd moet worden, maar de spanten zelf staan nergens genummerd.


Dan is de stap om de spanten daarop uit te zoeken toch niet zo heel groot meer? Kwestie van trial and error, ergens krijg je de volgorde echt wel goed denk ik :)

Wat ik van Constructo ken is dat ze er duidellijke foto's bij hebben. Helpen die je niet?

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2021 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jan, 2021 11:49 am
Berichten: 19
Ik heb de tekening binnen.

Mijn Spaanse Google translate heeft klaarblijkelijk gewerkt. :D Ik kreeg de volgende dag al netjes bericht terug met de tekening als bijlage. Zeer nette service van Constructo moet ik zeggen.

Problem solved....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement