Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2012 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
Heren,

Geen idee of jullie het al is opgevallen op de televisie, of dat jullie natuurlijk in de avonduurtjes ipv dat achter jullie bureau zitten te knutselen.
Hachette heeft samen met Moulinsart (hachette livre is de grootste uitgever van Frankrijk) mogelijk gemaakt om het schip "de Eenhoorn" uit het stripalbum van Kuifje te bouwen. Ik heb nogal een jeugdsentiment met deze albums en met name dus de 2 delen die over de Eenhoorn gaan.

Het model leek me een leuke aanvulling maar heb geen idee hoe dit nou zit met die tijdschriftenhout. Er zijn wat d'agostini brouwers onder ons en heb fantastische modellen gezien (waaronder de vespucci's en volgens mij ook een titanic). Ergens eind vorig jaar was er ook de mogelijkheid bijv. de Yamoto te verzamelen.

Ik heb de faq bekeken enzo en de filmpjes maar toch heerst er wat onduidelijkheid over materiaal zelf. Ik zie sowieso wel dat het allemaal lasercutted is
Hoe ging het bijv. met de afleveringen van d'agostini... plempte ze een bos latjes door je brievenbus heen of.... nouja

Hier is de site: http://www.eenhoorn.kuifje.com

Mijn vraag is dus: Hoe lang duurt nou zo ongeveer eer je die zooi bij mekaar hebt.
Is het een beetje goed spul om mee te prutsen?

Groet

Stephan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Een studie van die link geeft aan dat men het schip in 125 afleveringen gaat uitbrengen.
Wekelijks een nummer.
Het eerste nummer een euro, het tweede nummer 4 euro en de overige 123 nummers 'slechts' 8 euro per stuk.
Zou je niet beter een willekeurig 74-stukken schip voor een fractie kunnen aanschaffen en dat gaan ombouwen....?

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 22:03 pm
Berichten: 64
Volgens de site zijn de kiel en spanten van MDF. Ook was ik niet onder indruk wat men liet zien van de ornamenten, Het boegbeeld. Oogde als plastic en paste slecht.
Dit lijkt me eerder, mede gezien de "cadeaus" een model voor Kuijfe fans en verzamelaars. Daar is niet mis mee, maar dan kijk je wel met andere ogen naar het model dan de gemiddelde brouwer hier.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
E.F. schreef:
Een studie van die link geeft aan dat men het schip in 125 afleveringen gaat uitbrengen.
Wekelijks een nummer.
Het eerste nummer een euro, het tweede nummer 4 euro en de overige 123 nummers 'slechts' 8 euro per stuk.
Zou je niet beter een willekeurig 74-stukken schip voor een fractie kunnen aanschaffen en dat gaan ombouwen....?


Ik dacht het even verkeerd te lezen,maar nee hoor. :shock:
Op de FAQ pagina staat het echt:
http://www.eenhoorn-bouwen.nl/index.php/faq

De echte vraag die we beantwoord willen zien op de site is natuurlijk: wat kost het dan precies?
1 x € 1
1 x € 3,95
123 x € 7,95 = € 977,85

Totale kosten: € 982,80!!


Mozes kriebel...
Afbeelding


e.z.


Laatst bijgewerkt door easy rider op vr 17 feb, 2012 23:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2012 23:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 22:03 pm
Berichten: 64
Niet helemaal: De eerste aflevering €1,-- de Tweede €3,95. Bij een abonnement met automatische incasso is er één deel gratis en kost de rest € 7,15 per deel. Dat is dus 122 maal € 7,15 = € 872.30
Totaal: € 1,-- + € 3,95 + € 872.30 = € 877,25

Maar die Mozes kriebel opmerking klopt wel :wink: Want idioot duur blijft het.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
Hehe nou dan zou ik van dat geld nog eerder een 2e surprise maar dan die van Artasina kopen :lol: (m'n mamoli is a failure) ooit .... :roll: .

Toch moet het denk ik mogelijk zijn om zo'n dergelijk schip als de eenhoorn te bouwen van bijv. een Soleil de Royale, ik vermoedt dat het ongeveer eender is met het model uit de comic.

Mdf is niet echt mijn ding, ik heb het eerste deel in m'n handen gehad en was er niet echt van overtuigd dat ik hierin, met 125 delen, mee wil.

Thanks voor het uitrekenen overigens :)!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 feb, 2012 14:35 pm
Berichten: 37
Woonplaats: Almere
Ik heb het eerste deel gekocht. Het is inderdaad mdf.
En bij het eerste deel dacht ik al pffffffff. Want de 2 achterste spanten passen totaal niet.
Je moet ze inelkaar schuifen, je hebt er een hammertje bij nodig om hem in te tikken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 22:03 pm
Berichten: 64
Stephan_v schreef:
......Toch moet het denk ik mogelijk zijn om zo'n dergelijk schip als de eenhoorn te bouwen van bijv. een Soleil de Royale, ik vermoedt dat het ongeveer eender is met het model uit de comic.

Zoiets dacht ik ook. Ik heb hier nog tekeningen liggen uit 1967 van een Engels schip dat nagenoeg dezelfde contouren heeft. Alleen de achterbouw verschilt. Maar daar moet door een handige brouwer (niet ik :lol: ) echt wel een Eenhoorn van te maken zijn. Zo zullen er nog wel veel meer modellen en tekeningen in omloop zijn.

Geen dank voor het uitrekenen. Ik was van plan om te kijken of het iets voor mij was. Maar met zo'n prijs en dergelijke kwaliteit? Nee dus.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Kuifje is toch een Franse stripfiguur?
Dus is het vrij logisch dat de Eenhoorn is gebaseerd op Franse oorlogschepen.
Neem een 74-stukken schip met een gelijkende galerij/spiegel en vervang het boegbeeld voor één met een eenhhorn en ziedaar: de Eenhoorn.

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
Tot zover ik weet is het een Belg die het getekend heeft (herge) en speelde de vondst van de eenhoorn in het stripverhaal zich af op een vlaamse vlooienmarkt te brussel. Het Herge museum staat overigens ook in België.

De eenhoorn was van een zogenoemde Kapitein d'Hadoque (je raad al van wie deze de voorvader was) welke voer onder de franse vlag (te zien aan de lelies aan de vlaggen en op de spiegel van het schip zou deze ook te zien zijn in de reclame van Hachette).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement