Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ik heb nooit PE setjes gebruikt, ik kan je dus daar helaas niet in adviseren.

Er bestaat een site waar je al de juiste kleuren kunt vinden voor de Uboten. De kleuren uit die tijd zijn in die site omgezet naar RAL kleuren. Ik heb deze site destijds ook geraadpleegd voor de U82. Ik ben helaas de link kwijt :cry:

Misschien als je eens uitgebreid gaat googlen kom je de site tegen.

Houd wel in gedachten dat de Uboot bij Lahoe geheel is verandert voor het museum gebruik. Gebruik deze nooit als referentie.

p.s. Als je realistisch wilt gaan bouwen, paint dan niet de onderkant rood of zoiets. Dit werd alleen tijdens de bouw aangebracht. In gebruik was alles in grijstinten geverfd. Rood in een Uboot als model is NIET waarheids getrouw.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 1:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Hey Ron, bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels gelezen dat er geen bewijzen zijn dat er ooit U-boten met een rode onderkant hebben rondgevaren in de oorlog, dus dat zal ik ook zeker niet doen.
In de bouw handleiding van revell staan de kleuren van de U-995 duidelijk aangegeven maar ik wil daar zekerheid over hebben dus ik zal nog even verder zoeken voor meer info.
Ik weet ook dat er veel aan de U-995 verspijkerd is.
Wat me erg opviel binnen in de boot en wat echt jammer was, was dat ze alles echt grijs gekalkt hebben binnen, gewoon met de kwast veel te veel verf overal opgekwakt, overal zie je druipers enz enz.

Ik heb gelukkig genoeg boeken met info, ook over de VII/41, dus dat komt wel goed.

Ook heb ik het museum bij Laboe gemaild met de vraag of zij meer weten over de toenmalige kleuren van de U-995, mischien krijg ik daar nog antwoord op.





Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
FoxbaT schreef:

Ook heb ik het museum bij Laboe gemaild met de vraag of zij meer weten over de toenmalige kleuren van de U-995, mischien krijg ik daar nog antwoord op.





Karel


Ik hoop het voor je. Ik heb de ervaring dat er zelden terug wordt gereageerd. Althans door bedrijven en/of instellingen.

Maar een goede voorbereiding houd ook in om kontakt te zoeken, dus dat doe je goed. Proberen kan nooit kwaad.

Ron,

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement