Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een eerlijk excuus
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 23:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Even mijn direct excuus naar Beagle. Naar aanleiding van een woord achter de schermen heb ik besloten nu toch mijn excuses aan te bieden. De ruzie die wij hebben wil ik hierbij dan ook beëindigen. Zoals beagle schrijft heeft hij zich netjes aan het woord gehouden volgens de geldende regels. Hierin ben ik dan ook te ver gegaan met de beschuldiging naar hem toe. Dit bericht is niet om een antwoord op te geven, noch om deel aan een discussie te nemen.


Citaat:

Beagle schreef;

"Plagiaat is het overnemen van andermans werk zonder correcte bronvermelding. Hierbij wordt een werk van literatuur, wetenschap of kunst  gebruikt en vervolgens gepubliceerd of vermenigvuldigd zonder vermelding van de oorspronkelijke  auteur , waarbij de pleger van het plagiaat het doet voorkomen alsof dit zijn eigen oorspronkelijke werk is.

Aanvankelijk was het auteursrecht bedoeld voor de tekst van boeken, maar door een geleidelijke uitbreiding van het werkingsgebied is het tegenwoordig ook op veel andere zaken van toepassing, zoals toespraken, software, foto's, films, opgenomen muziek, beeldende kunstwerken, bouwwerken en journalistiek werk.

Auteursrecht geldt alleen op oorspronkelijke (dat wil zeggen: originele) werken. De maker van het werk moet enige creativiteit hebben gebruikt bij het maken van het werk, hij moet een bepaalde creatieve beslissing genomen hebben bij het maken om voor bescherming in aanmerking te komen.


Ik heb in de bewuste overname duidelijk gesteld dat het van een ander schrijver kwam en van een ander forum.  Ik heb dus niet laten voorkomen of de aangehaalde tekst  mijn werk was. Ik wil je er ook op wijzen dat het aangehaalde citaat geen ' literatuur, noch een wetenschappelijk werk, noch een toespraak, noch een foto, noch muziek bouwwerk of journalistiek werk ,noch een vorm van kunst is ' en dus ook niet valt onder de benaming 'plagiaa't volgens Nederlands recht. Voor het aangehaalde citaat kan jij ook moeilijk waarmaken dat jouw tekst een oorspronkelijke creatiiviteit heeft  of een origineel  werk is.  

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement