Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 23:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Welke kit zou jij willen bouwen??
Caldercraft "HMS Snake" - ship rigged sloop 20%  20%  [ 3 ]
Mamoli "La Gloire" - Frans fregat 40%  40%  [ 6 ]
Mamoli "HMS Surprise" - Engels fregat 20%  20%  [ 3 ]
Mamoli "Rattlesnake" - Amerikaanse privateer 20%  20%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 jan, 2009 12:22 pm
Berichten: 852
Woonplaats: Sittard
Hmm, die Royal Caroline is n snoepje..... :shock: met chocolade en heel veel suiker. Prachtig scheepje! Tis dat ik mn handen vol heb anders....

Groetjes,
Jack

_________________
Groet, Jack
Don't only practice your art but force your way into its secrets. For it and knowledge can raise men to the Divine - Ludwig Van Beethoven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
@ E.F.: Het tijdframe en het feit dat de Norske Love (kan dat gekke streepje niet door die o :lol: :roll: ) een 74 gunner is telt hier in deze context niet mee. Het schip an sich doet me niet warm lopen om te willen bouwen al is ze wel mooi om naar te kijken, dat wel. Ik noemde het maar het "x-effect" bij gebrek aan een beter woord... Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de genoemde Bellona... Mooi maar geen x-effect vor mij persoonlijk. Volg je me nog...? :lol:

@Jakob: Ik heb ook wat rondgezocht en zeer weinig nieuwe feiten gevonden behalve de naam van de ingenieur die haar ontwierp en het feit dat het een "Iphigénie" klasse fregat is... Misschien valt er wel makkelijker (algemene) info te vinden als je zoekt op de klasse? Heb het zelf nog niet geprobeerd...

Wat zijn je indrukken over de "La Gloire"?

@Peter:

Ik was me bewust van het feit dat het tuigwerk wat "witjes" aandoet ja;) Maar een paar bolletjes touw zijn gauw gevonden...

Je bent bekend met deze kit? Je schijnt niet zo van de kwaliteit onder de indruk te zijn.... hoe dat zo?

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2009 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Citaat:
Wat zijn je indrukken over de "La Gloire"?


Hoi Richard,om een lang verhaal kort te maken:ik heb de "La Gloire" weer verkocht... :oops: Dat had te maken met de minimale info over het schip,de negatieve mening over de bouwdoos op andere forums,enkele datails die me tegenstonden(geen zeilen,geen geschutspoorten)maar ook mijn interesse in vooral de 17e eeuwse Hollandse scheepsbouw en de Wasa.
Kortom,te veel interesse's en veel te weinig tijd,maar...als je niet per se historisch verantwoord wil bouwen,dan is de "La Gloire"een prachtig schip om te maken en de prijs maakt ook veel goed,ik heb het schip gekocht bij Authentic shipmodels voor 225 euro,als je bereidt bent het model op enkele punten te verbeteren toch geen slechte prijs :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement