Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Hee hallo allemaal.

Laatste tijd niet veel bezig geweest met mijn "Virginia" aangezien ik bezocht ben door het bekende "koopspook" :roll:
Ik heb op het moment genoeg kits liggen om me voor een hele lange tijd bezig te houden... (AL Independence, Mamoli Uss Constitution Cross section, Amati french 8 pounder gun deck diorama, Billing Boats HMAV Bounty)

Op Ebay heb ik een model van de Billing Boats Bounty bemachtigd voor een prikkie. De doos bevat al het benodigde hout en onderdelen, alsmede de plannen en instructies, maar de complete beslagset ontbreekt! Ik heb geen kanonnen, ankers, katrollen en al dat soort dingen, enkel de houten delen.

Weet iemand waar ik deze kan bemachtigen? Ik kan de importeur emailen of anders zelf losse onderdelen op de juiste schaal bestellen, maar als iemand toevallig een beslagset weet of iemand met een zelfde kit die er vanaf wil voor een leuke prijs...... Ik houd mijzelf warm aanbevolen :)

Ik weet dat Billing Boats kits over het algemeen op dit forum met wat wantrouwen worden bekeken, maar tot dusver vind ik de instructies en plannen best bruikbaar, net een plastic kitje eigenlijk... Niet teveel (bruikbare) tekst maar wel goede afbeeldingen van hoe een bepaald punt in de bouw eruit zal zien. Gecombineerd met de bekende "Anatomy of the ship" serie van boeken moet ik er wel komen denk ik. Ik zie deze kit ook als een leuke introductie tot scratchbouw gezien de zeer lage kosten die ik ervoor heb betaald. Ik ben dan ook geneigd om van alles zelf te maken als het originele onderdeel me niet bevalt. Voor 25% van de originele aanschafprijs kan ik er wat in investeren :P

Lang verhaal getypseld, maar ik hoop dat de vraag duidelijk is: ik zoek een beslagset, liefst van een tweedehands verkoper.

Richard

P.s.: Een update van de "Virginia"is onderweg hoor! Vanavond ben ik verder gegaan met het snijden van "columns" voor de reling :wink:

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Hallo richard,

Je geeft het zelf in principe al aan.
Je kunt het via Overbeek doen maar ook via een BB-dealer.
Qua prijs moet je dan rekenen op 2/3de van de totale nieuwprijs.
Dus als Bounty inclusief beslag 240 euro kost dan is de beslagset los een 160 euro.
En als je dat weet dan kun je dus ook via Marktplaats een complete tweedehands kit proberen te bemachtigen voor een stuk minder.
Dat was voor mij toen de reden waarom ik er een tweede complete kit van Cutty Sark bijkocht.

Succes,

Enno

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Nog even een aanvulling.

Via http://www.billingboats.com/instruction ... uction.pdf kun je een overzicht van de beslagset + aantallen krijgen.
De beslagset bestaat uit onderdelen welke je dus ook gewoon los kunt kopen.
De beslagset bevat geen speciale onderdelen zoals het beeldhouwwerk van bijvoorbeeld Norske Løve en Wasa en dus kun je ook alternatief beslag kopen van andere merken.

Enno

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Wauw! :shock: Zóveel?? Hmm, denk niet dat ik de importeur of dealer ga aanschrijven dan... Tweederde van de aanschafprijs voor een handjevol onderdelen en dan ook nog eens vaak van plastic als ik Billings kits een beetje ken.... Dacht het niet! :lol:

Ik denk dat ik tezijnertijd dan maar losse vervangende onderdelen ga bestellen. Kan ik ook gelijk kopen wat ik zelf mooi vind. Of ik moet weer tegen een leuke tweedehands kit aanlopen zoals je al aangeeft. Heb er wel een gevonden, maar de eigenaar wil zo'n 80% van de origineelprijs hebben. Dat is voor mij niet interessant.

Bedankt voor je suggesties Enno!

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Ja, ik weet het. Op Marktplaats worden er twee aangeboden voor respectievelijk 130 en 150 euro.
Ik wens beide verkopers veel succes bij de verkoop.

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2009 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 jan, 2009 12:22 pm
Berichten: 852
Woonplaats: Sittard
Richard,
Waarom probeer je de missende onderdelen niet zelf te scratchen? Lijkt me veel leuker dan een hoop geld uit te geven voor onderdelen die
mogelijk helemaal niet echt mooi zijn.
Ik zou dat geld gebruiken om zelf je kanonnen bijvoorbeeld met tin te gieten of een draaibankje aanschaffen.

Groetjes,
Jack

_________________
Groet, Jack
Don't only practice your art but force your way into its secrets. For it and knowledge can raise men to the Divine - Ludwig Van Beethoven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 6:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Dat was ook het plan Jack. Tot nu toe ben ik niet echt gecharmeerd van de triplexlook van sommige onderdelen. Die kun je met weinig moeite verfraaien of helemaal scrtachen. Ik verwacht dit met deze kit meer te (moeten) doen. Ook is het een manier om een meer historisch correcte versie te maken.

Het witte onderwaterschip alleen al is fout. De Bounty had wel degelijk koperbeplating. Dit om een voorbeeldje te geven

Maar metaalbewerking is niet echt iets wat mij erg interesseert persoonlijk. Er zijn genoeg verschillende soorten en merken kanonnen te koop. Dat is voor mij veel praktischer.

@ Enno:

Voorlopig ben ik nog niet echt aan de Bounty begonnen. Wil liefst eerst mijn Virginia en Independence afmaken. Wellicht kom ik in de tussentijd weer een mooie deal tegen :wink: Geen haast hoor

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Update:

Ben vandaag een mooie tweede kit tegengekomen (inclusief beslagset) voor een hele leuke prijs. Heb nu twee kits, een beslagset en bergen met hout voor (veel) minder dan de originele aanschafprijs 8) Kon slechter, nietwaar? :P

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Heb je dat ding die gisteren op Marktplaats opdook, aangeschaft?

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Deze kit komt van marktplaats ja. Voor de prijs die ik ervoor overeengekomen ben met de verkoper zit ik nog een comfortabel eind onder de nieuwprijs.

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement