Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2009 4:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
hahaha
alles moet je voorknauwen :lol: :lol:
wat denk je van dit ???

Afbeelding
wel zie ik dat de zeeg bij ieder dek op je tekening verschillend is. in werkelijkheid is dat voor ieder dek hetzelfde !!!!
jij hebt dus de luxe dat je mag kiezen uit minstens 3 maatvoeringen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 22:18 pm
Berichten: 15
19 ) Nu zat ik eens te zoeken naar theorie van scheepsbouw, en eigenlijk overal op dit forum kom ik wel ergens Cornelis van Yk tegen. Nu vond ik dit toevallig:
http://home.scarlet.be/~tor-4220/cornelis/cornelis.html

ik trek hier alleen mijn twijfels, aangezien iedereen hier klaagt dat dit boek moeilijk te vinden is, ik vond deze echter binnen 2 minuten, kan iemand mij vertellen of dit werkelijk het boek is, of dat dit verschilt van het origineel?

20 ) dan had ik nog een vraag over het boek vna Nicolaas Witsen, is dat toevallig deze?
http://www.dbnl.org/tekst/wits008arch01 ... 1_0005.htm

Afbeelding

ik had nog een aantal vragen over de afbeelding hierboven.
21) tussen de blauwe lijnen, zit hier nog iets van een reling?

22) ter controle, in de rode cirkels zit geen hoogteverschil tussen de dekken? (dan bedoel ik niet het grote dek beneden(overloop dacht ik?)) maar tussen het campagne?? en voorkasteel?? correct me if i'm wrong, doe het ook maar uit mijn hoofd

23) de stippellijn in de groene cirkel staat voor de romp? Is niet heel erg van belang, kan je op meerdere plaatsen aflezen, just checking of ik het snap

24) En nog steeds de vraag, spanten van 5,5 mm, maar de hart hart afstand van de spanten 3 tot 5 cm(17 spanten), of spanten van 9mm met hart hart 5 tot 7cm(14 spanten)
beide opties met valse kiel van 9mm
totale lente over de stevens 78cm

bvbd

Nilvo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 okt, 2007 20:22 pm
Berichten: 453
Bij vraag 19 heb je alleen de eerste 7 hoofdstukken van van ijk, het zijn er 37 dus mis je nog wel wat hoofdstukken. hier heb je het hele boek http://nadl.tamu.edu/treatises/BrowseTr ... hor=vanijk en wat betreft vraag 20, daar heb je het hele boek van witsen. Nog veel leesplezier toegewenst :) ps, vraag 24 Ik zou alle spanten maken die er maar te maken zijn volgens tekening. Afbeelding. Afbeelding.

_________________
Groeten Henk


Laatst bijgewerkt door henkvankomen op ma 16 maart, 2009 23:53 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 okt, 2007 20:22 pm
Berichten: 453
Ik zie dat er wat mis is met de link, probeer dit eens http://nadl.tamu.edu/ .

_________________
Groeten Henk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 22:18 pm
Berichten: 15
Nilvo schreef:

Afbeelding

ik had nog een aantal vragen over de afbeelding hierboven.
21) tussen de blauwe lijnen, zit hier nog iets van een reling?

22) ter controle, in de rode cirkels zit geen hoogteverschil tussen de dekken? (dan bedoel ik niet het grote dek beneden(overloop dacht ik?)) maar tussen het campagne?? en voorkasteel?? correct me if i'm wrong, doe het ook maar uit mijn hoofd

23) de stippellijn in de groene cirkel staat voor de romp? Is niet heel erg van belang, kan je op meerdere plaatsen aflezen, just checking of ik het snap

bvbd

Nilvo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement