Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 3:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 jan, 2009 2:31 am
Berichten: 9
Beste brouwers,

De serie van de Bismarck van Hachete is nu ook in Nederland al een tijdje aan het lopen. Er zijn nu reeds 17 delen uitgegeven.
Ik heb dit forum doorzocht en eigenlijk alleen maar negatieve commentaren gelezen over dit project en dan voornamelijk afkomstig uit de tijd dat deze serie nog niet eens verkrijgbaar was in Nederland.
Zijn er echt helemaal geen brouwers die dit project zijn aangegaan?
Het project loopt een hele tijd en het is een pittig project dus er vallen voldoende ervaringen, tips en trucks uit te wisselen.


Wachtend op enthousiaste Bismarck brouwers,

Met vriendelijke groet,

The Duke

_________________
Lopend project: Bismarck 1:200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 9:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
IK kan mij niet herrinneren dat ik iets gelezen heb over Hacjette, laat staan iets negatiefs?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 jan, 2009 2:31 am
Berichten: 9
In verschillende, wat oudere, lijntjes, wordt de release van de Bismarck aangekondigd en tevens is de algemene reactie daarop dat het te duur is, te lang duurt en dat dergelijke producten er slechts zijn om geld uit de zak te kloppen en niet voor het plezier van de modelbrouwer. Ik weet zo niet waar precies ik dat las maar ik ben het verschillende keren tegengekomen.
Dit was echter niet de rede van mijn oorspronkelijke bericht. Het was de bedoeling wat mensen bij elkaar te krijgen die ook zijn begonnen aan dit project en op die manier ervaringen uit te wisselen.

The Duke

_________________
Lopend project: Bismarck 1:200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 16:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Naice :D

Ik begin er pas mee als ik alle onderdelen heb, net als de Yamato, daar begin ik ook pas mee als ik alles heb :P

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 16:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dutch Duke schreef:
In verschillende, wat oudere, lijntjes, wordt de release van de Bismarck aangekondigd en tevens is de algemene reactie daarop dat het te duur is, te lang duurt en dat dergelijke producten er slechts zijn om geld uit de zak te kloppen en niet voor het plezier van de modelbrouwer. Ik weet zo niet waar precies ik dat las maar ik ben het verschillende keren tegengekomen.
Dit was echter niet de rede van mijn oorspronkelijke bericht. Het was de bedoeling wat mensen bij elkaar te krijgen die ook zijn begonnen aan dit project en op die manier ervaringen uit te wisselen.

The Duke


Okee, mij ontgaat ook wel eens iets, maar ik ben het wel eens met de stelling dat het duurder is dan de kit direct te bestellen. ik weet dat uit ervaring. Maar het zijn toch vaak onderdelen van een bestaande kit en eerlijk is eerlijk, de beschrijving is vaak goed gedaan incl duidelijke foto's. Het is alleen soms een nadeel dat ze soms stoppen met uitleveren aan winkels en dat je dus een abbo moet nemen op zo'n serie

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 jan, 2009 16:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 jan, 2009 2:31 am
Berichten: 9
Bedankt voor je bijdrage Danny. Ik had je inderdaad al op dat andere forum gezien. Ik heb me daar al enige tijd geleden aangemeld maar krijg dat mailtje maar niet waarmee ik het account kan activeren. Ik volg je draadje daar op de voet.
Ben zelf wat achter met de bouw. Ben nu met deel 14 bezig.....dus nog steeds met het beplanken. Beetje eentonig zo langzamerhand en ik moet behoorlijk wat wegwerken als de beplanking klaar is. Dit door gebrek aan ervaring voor wat betreft de houten scheepsbouw.

Bertus,
Mijn opmerking was niet negatief bedoeld hoor. Ik weet dat Hachette met de Titanic al bewezen heeft de serie tot het eind uit te brengen. Inderdaad is het niet goedkoop maar je krijgt er wel kwaliteits materiaal voor. Ik vind het zelf wel prettig dat de delen periodiek gestuurd worden. Voor mij komen ze in een mooie frequentie zodat ik in de regel zo'n beetje bij ben als de volgende zending binnenkomt.
Maar uiteraard heeft iedereen hier zijn mening over en heeft ieder zijn budget.

Met vriendelijke groet,

The Duke

_________________
Lopend project: Bismarck 1:200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: bismarck
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 feb, 2009 21:45 pm
Berichten: 3
Geweldig die foto's ik ben nu ook al een tijdje bezig met dit schip
heb nu het dek er op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 feb, 2009 21:45 pm
Berichten: 3
Hey Duke, hier ook een bouwer van de bismarck
Geweldig schip, zeker omdat het een schip van meer dan een meter is.
Tot nu niet echt veel problemen. Gisteren weer netjes 4 delen binnen gehad. Het dek is net je af. De foto's van andere bouwers zijn er gaaf,je kan goed zien dat iedereen gelijk zit met het bouwen,of wat er nog komen gaat. In het buitenland zijn ze ook bezig met dit schip , ik zag wat foto's van iemand in engeland die liep al aardig voor.

Vriendelijk groet
Mede bouwer
Richard :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Ik zou zo'n serie niet als negatief willen bestempelen hoor. Maar zoals al eerder gezegd in dit draadje: Als je alle delen binnen hebt ben je aanmerkelijk meer geld kwijt dan dat je een dergelijk project zou kopen als kit, indien verkrijgbaar, of scratchen.

Ook loop je het risico dat bepaalde delen niet verkrijgbaar meer zijn (indien geen abonnement) of dat de levering ervan vertragingen oploopt. Dit heb ik op een ander forum ook gelezen.

Pluspunten zijn natuurlijk de gespreide betaling en een zeer uitgebreide bouwbeschrijving, soms zelfs met een DVD erbij geleverd.

Kortom: Sommige mensen zouden de minpunten als zeer negatief ervaren en sommigen de pluspunten (zoals jij klaarblijkelijk) als positief. Het is jouw project, jouw portemonnee en jouw manier van werken wat telt. Ik zou me niet zo druk maken om wat anderen zeggen als dit project jou plezier en voldoening oplevert.

Alle filosofische bla bla daargelaten vind ik je foto's zeer indrukwekkend en ik kan er niets dan lof voor opbrengen! Als dit jouw ding is: gewoon doen! :wink:

Mvg,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 jan, 2009 2:31 am
Berichten: 9
Iedereen beleeft hier inderdaad op zijn/haar eigen manier plezier aan en ach,........elke hobby kost geld....toch?!
De foto's zien er inderdaad mooi uit. Ik ben nu zelf ook weer bij en heb het dek er ook op liggen. Moet mijn romp nog wel danig bijwerken. Het beplanken ging noet zo naadloos dan ik aanvankelijk gedacht had maar met schuurpapier en wat plamuur kom je een heel eind tegenwoordig.
De nieuwe delen heb ik ook ontvangen en daar ga ikdit weekend eens naar kijken.
Wordt vervolgt.....
Veel bouwplezier!


The Duke

_________________
Lopend project: Bismarck 1:200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement