Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 8:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 aug, 2008 19:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Code:
nou nou, Rik, stond deze eens in je verlanglijst? 


He, he, staat ze nog steeds. :P

Ik ben dan ook zeker benieuwd naar wat er allemaal in de doos zal zitten.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2008 11:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
mensen, ooit gaan we Rik de Tonnant zien bouwen :lol: :D ben wel benieuwd :D

heb net een mail gekregen van modelbouwcenter Baillien, en ze hebben de Corsair niet meer op voorraad!!!! :evil:ze konden hem wel bestellen, maar dat is dan pas waarschijnlijk binnen een paar weken ofzo. en zo vaak kom ik nu niet in Antwerpen. weet iemand misschien nog een winkel in de buurt van Belgisch zuid-Limburg???

ik heb het nl. niet zo op bestellen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
jongens, ik heb toch besloten van een ander schip te nemen.

die San Francisco II van Artesiana Latina blijft naar mij lonken. en ik kan geen schip bouwen als ik een ander van dezelfde moeilijkheidsgraad mooier vind.
dus het wordt de San Francisco II, zeker en vast :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jul, 2007 12:45 pm
Berichten: 333
ik ga jullie nog eens lastig vallen met dit:
ik weet echt niet wat kiezen :evil: :wink:

er zijn zoveel mooie schepen die ik wil bouwen, maar die denk ik nog te moeilijk zijn, zoals de Royal Caroline van Panart, de Friesland van Mamoli...

en ik vind niks naar mijn zin in de gemiddelde moeilijkheidsgraad

dus als iemand voorstellen heeft, mag ze altijd melden :D

nogmaals excuses voor deze stomme postings :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 19:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Siemen ik denk dat je nu toch een beetje te hoog grijpen wilt. De friesland is een echt heel lastig schip, ik heb deze hier liggen. En weet dus dat dit geen pretje is om te bouwen. Ook ik heb deze van iemand overgenomen die er net als jou aan wilde beginnen en ophield. Ooit ga ik hier aan beginnen.

Wat ik nu ga zeggen is denk ik niet echt wat je wilt horen, maar bouw nu eerst jou schip af waar je mee bezig bent. Je bent enthousiast, en dat is goed. Maar juist vanwege dat enthousiasme wil ik je nu een beetje afremmen. Één voor één bouwen is nu even het beste dat je kunt doen. Ik denk dat je beter het geld even opzij kunt leggen, of desnoods in beheer geven aan jou ouders, dan kunnen zij wanneer je er aan komt om een nieuw schip te bouwen jou helpen met de aanschaf. Je zult nu nog een aantal zaken tegenkomen die je als moeilijk zult gaan ervaren. Let daar ook op. Dus uitdaging heb je genoeg.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 21:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jul, 2008 15:09 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)
Siemen,
Ik ga mee in de redenering van modelengeneer.
Het is niet omdat ze op de Olympische spelen, lopen voor goud :roll:, dat jij nu ook moet lopen. Andere bouwmoeilijkheden moeten nog komen voor je B.P., die nu al toch ver staat. Het is inderdaad zo dat de kleine onderdelen op het dek echt plezierig zijn om maken, maar toch niet te onderschatten.
Daarna komt het staande want met de talreep en weeflijnen die ontzettend eentonig zijn. En dan de ra's en het lopend want, van de toppenanten naar de brassen,......enz. En toch heb je een afwisseling in je bouw die het ontzettend leuk maken. Eens je jaren bezig bent, zal je techniek je wel enthousiast maken om steeds te herbeginnen met bouwen.
Ik geloof dat de kwaliteit van je werk, je handigheid maar kunt leren door model per model af te werken. De fouten die je nu maakt zullen zeker bij het volgende verbeterd worden.
Nog iets, Siemen, neem dat er 50 scheepsmodellen zijn die je graag zou willen maken, en je hebt het kapitaal om ze allemaal aan te kopen.
50 scheepsrompen moet je beslaan en afwerken........ja 50,....... want je wil ze toch allemaal zo vlug mogelijk afwerken ,hoe lang zal het duren voor je je hobby in de hoek zal smijten. En geen van die 50 zullen afgewerkt geraken, daar ben ik zeker van.
Dus je latje moet steeds tandje per tandje omhoog, en niet te rap, maar zorgvuldig en zo geraak je ooit eens aan de modelbouwtop.
Dus Siemen, 'k heb wat onder je voeten gegeven :roll: , maar zorg goed voor je harmonie met je hobby. Droom van die 50 toekomstige projecten, en werk ze een per een af, en op je gemak.

groetjes
ward :)

_________________
wat je ook maak of doe,
voeg steeds je ziel aan toe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 21:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Hey Siemen,

Ik wil ook heel graag aan de Mantua Arm 82 beginnen als tweede houtbouw-project, maar ik heb ook de raad gekregen om eerst mijn eerste houtbouw, de America, helemaal af te maken, vóór ik met een tweede houtbouw begin.
Ik ben begin dit jaar super-enthousiast met mijn Pocher F-40 project begonnen, en nu zit ik in de problemen omdat ik 2 projecten tegelijk wou bouwen.
De F-40 kijkt heel droevig naar mij :cry: omdat de America nu meer aandacht krijgt.
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=15958

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement